Programmet skapas av Internetworlds redaktion. Klicka på respektive programpunkt för att läsa mer.

Information om vårt specialdesignade block för offentlig sektor dag 1 hittar du här. Information om årets workshops finns här.

Programmet uppdateras löpande.

Registreringen öppnar!

Se till att befinna dig på plats i god tid innan programmet på scen drar igång för att hinna ta en rykande färsk kopp kaffe, mingla samt spana in utställningsområdet där du kan testa de hetaste tjänsterna och produkterna.

08.00 08.00

Registreringen öppnar!

08.00 - 08.00

Se till att befinna dig på plats i god tid innan programmet på scen drar igång för att hinna ta en rykande färsk kopp kaffe, mingla samt spana in utställningsområdet där du kan testa de hetaste tjänsterna och produkterna.

08.00

Frukostseminarium: Nyheter och myter från Googles värld med Michael Wahlgren, SEO-expert

Att synas på Google upplevs som ett mysterium för många. Medan du äter frukost kommer Michael Wahlgren att ta död på några av de vanligaste myterna och osanningarna inom SEO och SEM. Dessutom bjuds det på nyheter från Googles värld: Hur kommer AMP (accelerated mobile pages) påverka hur du gör SEO? Vad innebär de nya större annonserna i AdWords (ETA), och hur behöver du som annonsör anpassa dig till denna förändring? Kommer Googles nya artificiella intelligens RankBrain att ändra din synlighet på Google? När du lämnar rummet har du blivit några sanningar klokare om Google samt uppdaterad om de nyheter som händer just nu i Googles värld.

Observera: Alla frukostseminarium kräver separat (kostnadsfri) föranmälan. Mer information kommer närmare eventet.

08.00 08.45

Frukostseminarium: Nyheter och myter från Googles värld med Michael Wahlgren, SEO-expert

08.00 - 08.45

Att synas på Google upplevs som ett mysterium för många. Medan du äter frukost kommer Michael Wahlgren att ta död på några av de vanligaste myterna och osanningarna inom SEO och SEM. Dessutom bjuds det på nyheter från Googles värld: Hur kommer AMP (accelerated mobile pages) påverka hur du gör SEO? Vad innebär de nya större annonserna i AdWords (ETA), och hur behöver du som annonsör anpassa dig till denna förändring? Kommer Googles nya artificiella intelligens RankBrain att ändra din synlighet på Google? När du lämnar rummet har du blivit några sanningar klokare om Google samt uppdaterad om de nyheter som händer just nu i Googles värld.

Observera: Alla frukostseminarium kräver separat (kostnadsfri) föranmälan. Mer information kommer närmare eventet.

Frukostseminarium: Data + Psykologi + Experiment = Vanta Black med John Ekman, konverteringsprofil

Striden om det senaste "nya svarta" är över. John Ekman från Conversionista visar hur du tar din digitala affär till nya höjder genom att jobba datadrivet. Kombinera det med insikter i konsumentpsykologi och bevisa dina hypoteser med experiment, som AB-tester. Det är svartare är svart. Vanta Black.

P.S. Vantablack är ett material som består av nanorör. Det absorberar upp till 99,965 procent av inkommande strålning, vilket omfattar synligt ljus och andra vanliga frekvenser, till exempel mikrovågor och radiovågor. Det har utvecklats av det brittiska företaget Surrey NanoSystems och är världens hittills svartaste material.

Observera: Alla frukostseminarium kräver separat (kostnadsfri) föranmälan. Mer information kommer närmare eventet.

08.00 08.45

Frukostseminarium: Data + Psykologi + Experiment = Vanta Black med John Ekman, konverteringsprofil

08.00 - 08.45

Striden om det senaste "nya svarta" är över. John Ekman från Conversionista visar hur du tar din digitala affär till nya höjder genom att jobba datadrivet. Kombinera det med insikter i konsumentpsykologi och bevisa dina hypoteser med experiment, som AB-tester. Det är svartare är svart. Vanta Black.

P.S. Vantablack är ett material som består av nanorör. Det absorberar upp till 99,965 procent av inkommande strålning, vilket omfattar synligt ljus och andra vanliga frekvenser, till exempel mikrovågor och radiovågor. Det har utvecklats av det brittiska företaget Surrey NanoSystems och är världens hittills svartaste material.

Observera: Alla frukostseminarium kräver separat (kostnadsfri) föranmälan. Mer information kommer närmare eventet.

Frukostseminarium: Konkreta förslag på en content-strategi som fungerar med Thomas Barregren, content-profil

Ingen kommunikation utan innehåll.

I detta frukostseminarium förklarar Thomas Barregren skillnaden mellan content, innehåll, content marketing, inbound marketing, native advertising, sponsored content och branded content.

Du lär dig också contents olika funktioner längs köpresan, hur content kan stärka varumärke och varför fokus på content är här för att stanna.

Till sist får du med dig ett konkret förslag på en content-strategi som fungerar för de flesta.

Observera: Alla frukostseminarium kräver separat (kostnadsfri) föranmälan. Mer information kommer närmare eventet.

08.00 08.45

Frukostseminarium: Konkreta förslag på en content-strategi som fungerar med Thomas Barregren, content-profil

08.00 - 08.45

Ingen kommunikation utan innehåll.

I detta frukostseminarium förklarar Thomas Barregren skillnaden mellan content, innehåll, content marketing, inbound marketing, native advertising, sponsored content och branded content.

Du lär dig också contents olika funktioner längs köpresan, hur content kan stärka varumärke och varför fokus på content är här för att stanna.

Till sist får du med dig ett konkret förslag på en content-strategi som fungerar för de flesta.

Observera: Alla frukostseminarium kräver separat (kostnadsfri) föranmälan. Mer information kommer närmare eventet.

08.00

Vi kör igång Webbdagarna Stockholm 2017!

Klockan 09.00 släcks lamporna i Waterfront Congress Centres stora hörsal som rymmer 1 500 deltagare. Dags att ta plats för en spännande inledning!

09.00 09.05

Vi kör igång Webbdagarna Stockholm 2017!

09.00 - 09.05

Klockan 09.00 släcks lamporna i Waterfront Congress Centres stora hörsal som rymmer 1 500 deltagare. Dags att ta plats för en spännande inledning!

09.00

Webbdagarnas moderator Katarina Strömberg och Internetworlds redaktion inleder Webbdagarna Stockholm 2017!

09.05 09.25

Webbdagarnas moderator Katarina Strömberg och Internetworlds redaktion inleder Webbdagarna Stockholm 2017!

09.05 - 09.25

09.05

KEYNOTE: Filip Hammar och Fredrik Wikingsson startar Webbdagarna 2017 med en fartfylld och tankeväckande inledning

Filip & Fredrik ger dig en tankeväckande och underhållande genomgång av de mest aktuella digitala ämnena just nu. En show du definitivt vill uppleva live.

09.25 10.05

KEYNOTE: Filip Hammar och Fredrik Wikingsson startar Webbdagarna 2017 med en fartfylld och tankeväckande inledning

09.25 - 10.05

Filip & Fredrik ger dig en tankeväckande och underhållande genomgång av de mest aktuella digitala ämnena just nu. En show du definitivt vill uppleva live.

09.25

Kaffepaus

Webbdagarna handlar inte bara om det som händer på scenen utan även om nätverkande i pauserna. I utställningsområdet kan du testa de hetaste tjänsterna och produkterna, avnjuta god fika och knyta nya, viktiga affärskontakter.

10.05 10.35

Kaffepaus

10.05 - 10.35

Webbdagarna handlar inte bara om det som händer på scenen utan även om nätverkande i pauserna. I utställningsområdet kan du testa de hetaste tjänsterna och produkterna, avnjuta god fika och knyta nya, viktiga affärskontakter.

10.05

Webbdagarnas moderator Katarina Strömberg inleder förmiddagen

Varmt välkomna tillbaka i stolarna inne på Stockholm Waterfront Congress Centre och Webbdagarna. Det är nu dags för dagens nästa talare.

10.35 10.40

Webbdagarnas moderator Katarina Strömberg inleder förmiddagen

10.35 - 10.40

Varmt välkomna tillbaka i stolarna inne på Stockholm Waterfront Congress Centre och Webbdagarna. Det är nu dags för dagens nästa talare.

10.35

Andreas Sjöström, innovationsprofil: AI, maskininlärning och kognitiva system – så påverkar teknikutvecklingen din verksamhet

Mer information kommer inom kort.

10.40 11.05

Andreas Sjöström, innovationsprofil: AI, maskininlärning och kognitiva system – så påverkar teknikutvecklingen din verksamhet

10.40 - 11.05

Mer information kommer inom kort.

10.40

Case: Så här används Virtual Reality i dag

11.05 11.35

Case: Så här används Virtual Reality i dag

11.05 - 11.35

11.05

Samantha Noble, Director of Strategy at Koozai: How to take advantage of paid media to really understand your audience

Samantha has been working in paid media for over 10 years and some of the more recent developments from the past couple of years across all the channels are really exciting as they are designed to help you understand who your audience are.

Platforms such as AdWords, Bing, Facebook, Linkedin, Pinterest, Instagram and Twitter give advertisers information on audiences and brands are not taking full advantage of this.

Throughout this highly actionable talk we are going on a journey to really understand the data these platforms can give us and how we can apply that understanding across different marketing channels such as paid media, content marketing, social media, tv, radio and print. Your audience is your unique marketing point (UMP) and you need to use it to your full advantage.

11.35 12.00

Samantha Noble, Director of Strategy at Koozai: How to take advantage of paid media to really understand your audience

11.35 - 12.00

Samantha has been working in paid media for over 10 years and some of the more recent developments from the past couple of years across all the channels are really exciting as they are designed to help you understand who your audience are.

Platforms such as AdWords, Bing, Facebook, Linkedin, Pinterest, Instagram and Twitter give advertisers information on audiences and brands are not taking full advantage of this.

Throughout this highly actionable talk we are going on a journey to really understand the data these platforms can give us and how we can apply that understanding across different marketing channels such as paid media, content marketing, social media, tv, radio and print. Your audience is your unique marketing point (UMP) and you need to use it to your full advantage.

11.35

Lunchpaus

Webbdagarna handlar inte bara om det som händer på scenen utan även om nätverkandet i pauserna. I Sveriges mest innovativa och spännande utställningsområde kan du testa de hetaste produkterna och tjänsterna, avnjuta god lunch och dryck samt passa på att knyta nya viktiga affärskontakter.

Efter lunch - välj mellan sex kunskapsspår, fullmatade med konkreta case och värdefulla tips och råd.

I dag kan du välja mellan:

Sociala medier

Roi

Digitala strategier

Smart marknadsföring

UX & Design

12.00 13.10

Lunchpaus

12.00 - 13.10

Webbdagarna handlar inte bara om det som händer på scenen utan även om nätverkandet i pauserna. I Sveriges mest innovativa och spännande utställningsområde kan du testa de hetaste produkterna och tjänsterna, avnjuta god lunch och dryck samt passa på att knyta nya viktiga affärskontakter.

Efter lunch - välj mellan sex kunskapsspår, fullmatade med konkreta case och värdefulla tips och råd.

I dag kan du välja mellan:

Sociala medier

Roi

Digitala strategier

Smart marknadsföring

UX & Design

12.00

Sociala medier: Är det ni som är så roliga på Facebook?

Med en stor portion humor blandat med historiskt innehåll kopplat till händelser i nutid har Livrustkammaren blivit ett av de mest populära museerna på Facebook. Emma Reimfelt, projektledare & webbstrateg, och Magdalena Owczynska, intendent, delar med sig av sitt framgångsrika arbete i sociala medier. De berättar om vikten av att behandla sociala medier som en egen kanal och hur de har arbetet strategiskt med att involvera medarbetare i organisationen som inte arbetar på kommunikationsenheten. De ger konkreta tips på hur Livrustkammaren arbetar med Facebook som en relationsskapande kanal och vad som gör att ett inlägg får en stor spridning. 

13.10 13.40

Sociala medier: Är det ni som är så roliga på Facebook?

13.10 - 13.40

Med en stor portion humor blandat med historiskt innehåll kopplat till händelser i nutid har Livrustkammaren blivit ett av de mest populära museerna på Facebook. Emma Reimfelt, projektledare & webbstrateg, och Magdalena Owczynska, intendent, delar med sig av sitt framgångsrika arbete i sociala medier. De berättar om vikten av att behandla sociala medier som en egen kanal och hur de har arbetet strategiskt med att involvera medarbetare i organisationen som inte arbetar på kommunikationsenheten. De ger konkreta tips på hur Livrustkammaren arbetar med Facebook som en relationsskapande kanal och vad som gör att ett inlägg får en stor spridning. 

ROI: Vägen till framgång är inte spikrak. Misstag händer på vägen och det viktigaste är hur man tar itu med dem

Vad har miljardföretagare, startup-stjärnor och äventyrare gemensamt med andra som lyckas? Jo, de begår alla misstag på väg mot sin framgång. Nils von Heine, en av författarna till boken "Fuckups och businessblunders", berättar om vikten att våga misslyckas och hur du kan lära dig av misstagen. Ett sätt att få ROI på den egna insatsen!

Nami Zarringhalam, en av grundarna till miljardbolaget Truecaller, inleder med en personlig berättelse om sina misslyckanden och vad han kunde ta med sig från dem för att skapa en succé.

13.10 13.40

ROI: Vägen till framgång är inte spikrak. Misstag händer på vägen och det viktigaste är hur man tar itu med dem

13.10 - 13.40

Vad har miljardföretagare, startup-stjärnor och äventyrare gemensamt med andra som lyckas? Jo, de begår alla misstag på väg mot sin framgång. Nils von Heine, en av författarna till boken "Fuckups och businessblunders", berättar om vikten att våga misslyckas och hur du kan lära dig av misstagen. Ett sätt att få ROI på den egna insatsen!

Nami Zarringhalam, en av grundarna till miljardbolaget Truecaller, inleder med en personlig berättelse om sina misslyckanden och vad han kunde ta med sig från dem för att skapa en succé.

Digitala strategier: Juridiken bakom influencer marketing – det här måste du veta

Katarina Ladenfors, advokat och partner på Marlaw, visar oss hur den juridiska processen fungerar och vad man ska tänka på när man som varumärke använder influencers i sina kampanjer.

Genom aktuella case får vi ta del av konkreta tips och råd att tänka på innan en kampanj i sociala medier.

13.10 13.40

Digitala strategier: Juridiken bakom influencer marketing – det här måste du veta

13.10 - 13.40

Katarina Ladenfors, advokat och partner på Marlaw, visar oss hur den juridiska processen fungerar och vad man ska tänka på när man som varumärke använder influencers i sina kampanjer.

Genom aktuella case får vi ta del av konkreta tips och råd att tänka på innan en kampanj i sociala medier.

Smart marknadsföring: 5 tips för dig som kommunicerar med en målgrupp i nya kanaler

Youtube och podcast är viktiga kanaler med unika egenskaper och nya möjligheter. Men det tillför nya utmaningar för marknadsförare och kommunikatörer.

Få kontroll över vad som sägs om ditt varumärke i de nya talande kanalerna.
Identifiera potentiella influencers för ditt varumärke med hjälp av analys.
Bygg relationer med dina ambassadörer i talmedia.
Fånga upp och avväpna en kris.

Under den här föreläsningen får du fem tips om hur du bäst kommunicerar i talade medier.

13.10 13.40

Smart marknadsföring: 5 tips för dig som kommunicerar med en målgrupp i nya kanaler

13.10 - 13.40

Youtube och podcast är viktiga kanaler med unika egenskaper och nya möjligheter. Men det tillför nya utmaningar för marknadsförare och kommunikatörer.

Få kontroll över vad som sägs om ditt varumärke i de nya talande kanalerna.
Identifiera potentiella influencers för ditt varumärke med hjälp av analys.
Bygg relationer med dina ambassadörer i talmedia.
Fånga upp och avväpna en kris.

Under den här föreläsningen får du fem tips om hur du bäst kommunicerar i talade medier.

UX & Design: Så får du ihop användarupplevelse, analysdata och konvertering på en sajt som inte säljer

13.10 13.40

UX & Design: Så får du ihop användarupplevelse, analysdata och konvertering på en sajt som inte säljer

13.10 - 13.40

13.10

Sociala medier: Glöm trollen och ta kontrollen

Sociala media och diskussionsforum är fantastiska för att nå ut till och interagera med besökare, så länge du lyckas hålla trollen borta. Det räcker med ett fåtal användare vars syfte är att sabotera för att ditt budskap ska bli förvrängt och dina besökare få en felaktig bild av det du står för och vill förmedla.

Facebookgruppen #jagärhär startades 2016 och har som syfte att motverka hat på nätet. Grundaren Mina Dennert delar med sig av erfarenheter och råd kring hur du kan ta kontroll över vad som händer i dina kommentarstrådar. 

13.45 14.10

Sociala medier: Glöm trollen och ta kontrollen

13.45 - 14.10

Sociala media och diskussionsforum är fantastiska för att nå ut till och interagera med besökare, så länge du lyckas hålla trollen borta. Det räcker med ett fåtal användare vars syfte är att sabotera för att ditt budskap ska bli förvrängt och dina besökare få en felaktig bild av det du står för och vill förmedla.

Facebookgruppen #jagärhär startades 2016 och har som syfte att motverka hat på nätet. Grundaren Mina Dennert delar med sig av erfarenheter och råd kring hur du kan ta kontroll över vad som händer i dina kommentarstrådar. 

ROI: Så mäter du rätt på webben – och spar tid och pengar

13.45 14.10

ROI: Så mäter du rätt på webben – och spar tid och pengar

13.45 - 14.10

Digitala strategier: Så har andra jobbat med digital transformation

13.45 14.10

Digitala strategier: Så har andra jobbat med digital transformation

13.45 - 14.10

Smart marknadsföring: Case - så tar de sin digitala marknadsföring till nästa steg

13.45 14.10

Smart marknadsföring: Case - så tar de sin digitala marknadsföring till nästa steg

13.45 - 14.10

UX & Design: Jaså du är designer? Det låter ju viktigt. Konsten att skapa tjänster som gör trippel nytta

I tider då världen blivit galen är det lätt att misströsta och ifrågasätta allt från sina ursköljda mjölkpaket till jobbet som designer. Samtidigt ser vi hur mäktig den mänskliga kraften är, och hur innovativa vi blir när saker ställs på sin spets.

Med en blandning av inspirerande exempel och världsförbättrande case driver Katarina Walter ett utmanande resonemang om nyttan med tjänstedesign. Föreläsningen ger dig insikter, inspiration och verktyg till att förändra världen i rätt riktning. Oavsett vad det står på ditt visitkort.
 

13.45 14.10

UX & Design: Jaså du är designer? Det låter ju viktigt. Konsten att skapa tjänster som gör trippel nytta

13.45 - 14.10

I tider då världen blivit galen är det lätt att misströsta och ifrågasätta allt från sina ursköljda mjölkpaket till jobbet som designer. Samtidigt ser vi hur mäktig den mänskliga kraften är, och hur innovativa vi blir när saker ställs på sin spets.

Med en blandning av inspirerande exempel och världsförbättrande case driver Katarina Walter ett utmanande resonemang om nyttan med tjänstedesign. Föreläsningen ger dig insikter, inspiration och verktyg till att förändra världen i rätt riktning. Oavsett vad det står på ditt visitkort.
 

13.45

Sociala medier: Glöm likes och följare – det här ska du mäta i sociala medier

14.15 14.40

Sociala medier: Glöm likes och följare – det här ska du mäta i sociala medier

14.15 - 14.40

ROI: Skapa en digital kultur som ger verklig ROI

14.15 14.40

ROI: Skapa en digital kultur som ger verklig ROI

14.15 - 14.40

Digitala strategier: Därför finns det inget automatiskt med marketing automation – tvärtom

14.15 14.40

Digitala strategier: Därför finns det inget automatiskt med marketing automation – tvärtom

14.15 - 14.40

Smart marknadsföring: Verktyg, tips och råd som lyfter din marknadsföring under 2017

14.15 14.40

Smart marknadsföring: Verktyg, tips och råd som lyfter din marknadsföring under 2017

14.15 - 14.40

UX & Design: Case - så ökade ny design både konvertering och antal besök

14.15 14.40

UX & Design: Case - så ökade ny design både konvertering och antal besök

14.15 - 14.40

14.15

Kaffepaus

Webbdagarna handlar inte bara om det som händer på scenen utan även om nätverkande i pauserna. I utställningsområdet kan du testa de hetaste tjänsterna och produkterna, avnjuta god fika och passa på att knyta nya, viktiga affärskontakter.

14.45 15.15

Kaffepaus

14.45 - 15.15

Webbdagarna handlar inte bara om det som händer på scenen utan även om nätverkande i pauserna. I utställningsområdet kan du testa de hetaste tjänsterna och produkterna, avnjuta god fika och passa på att knyta nya, viktiga affärskontakter.

14.45

Webbdagarnas moderator Katarina Strömberg inleder eftermiddagen

Välkommen tillbaka till programmet på stora scen! Nu är det dags för avslutningen på dag ett - missa inte minglet efter programmets slut.

15.15 15.20

Webbdagarnas moderator Katarina Strömberg inleder eftermiddagen

15.15 - 15.20

Välkommen tillbaka till programmet på stora scen! Nu är det dags för avslutningen på dag ett - missa inte minglet efter programmets slut.

15.15

Els Aerts, Usability Expert & co-founder of AGConsult: Online success is to know what makes your customers tick

With today’s emphasis on quantitative research and (big) data, it’s easy to forget the web is really about people. Qualitative user research is a great way to get to know the people who use your sites or apps better. Knowing when to use which user research method and for which purpose is key. In this session Els will talk about the differences between various user testing methods and show you some interesting tools. Because knowing what makes your customers tick, is crucial for online success.

15.20 15.50

Els Aerts, Usability Expert & co-founder of AGConsult: Online success is to know what makes your customers tick

15.20 - 15.50

With today’s emphasis on quantitative research and (big) data, it’s easy to forget the web is really about people. Qualitative user research is a great way to get to know the people who use your sites or apps better. Knowing when to use which user research method and for which purpose is key. In this session Els will talk about the differences between various user testing methods and show you some interesting tools. Because knowing what makes your customers tick, is crucial for online success.

15.20

Ashkan Fardost, TED-talare och expert på disruptiv teknik: Framtiden är ljus, om du undviker teknikfällan

Digitaliseringens frammarsch har väckt världens industrier ur en lång och bekväm dvala. Industrialismens spelregler tågade ut lika fort som paniken tågade in. Miljonbelopp har satsats på "digital transformation" och allt som hör till utan några vidare resultat. Vi har missförstått hela poängen med digitalisering, menar Ashkan Fardost.

Ashkan Fardost pratar om teknikens och digitaliseringens påverkan på mänskligt beteende. Lösningen på digitaliseringens utmaningar är inte att kasta VR-glasögon eller chatbots på dina problem. Inte heller att ta produkten som du tillverkat de senaste 40 åren, koppla upp den till internet och kalla det för en IoT-innovation. Hysterin kring trendiga tekniker står i vägen för vad du egentligen måste lista ut: Hur påverkar tekniken och digitaliseringen mänskligt beteende? När du har förstått det om din målgrupp kan du ta hjälp av den nya tekniken som lockar runt hörnet. Det är vad modern innovation handlar om. Oavsett vilken bransch. Människa först. Teknik sedan.

15.50 16.20

Ashkan Fardost, TED-talare och expert på disruptiv teknik: Framtiden är ljus, om du undviker teknikfällan

15.50 - 16.20

Digitaliseringens frammarsch har väckt världens industrier ur en lång och bekväm dvala. Industrialismens spelregler tågade ut lika fort som paniken tågade in. Miljonbelopp har satsats på "digital transformation" och allt som hör till utan några vidare resultat. Vi har missförstått hela poängen med digitalisering, menar Ashkan Fardost.

Ashkan Fardost pratar om teknikens och digitaliseringens påverkan på mänskligt beteende. Lösningen på digitaliseringens utmaningar är inte att kasta VR-glasögon eller chatbots på dina problem. Inte heller att ta produkten som du tillverkat de senaste 40 åren, koppla upp den till internet och kalla det för en IoT-innovation. Hysterin kring trendiga tekniker står i vägen för vad du egentligen måste lista ut: Hur påverkar tekniken och digitaliseringen mänskligt beteende? När du har förstått det om din målgrupp kan du ta hjälp av den nya tekniken som lockar runt hörnet. Det är vad modern innovation handlar om. Oavsett vilken bransch. Människa först. Teknik sedan.

15.50

Tobias Degsell, kreativitetsexpert och tidigare curator på Nobelmuseet: From idea to reality

Tobias Degsell är expert på Nobelpristagare och kreativitet. Han har ett förflutet som curator på Nobelmuseet i Stockholm, och sedan 2010 har han rest runt och predikat vikten av kreativitet för företag och organisationer över hela världen. Sommaren 2016 lämnade han sin anställning på museet.

I dag ägnar sig Tobias helhjärtat åt den svåraste, men kanske också den roligaste delen av den kreativa processen, nämligen själva genomförandet. Digitaliseringen av samhället gör att gamla lösningar slutar fungera. Vi behöver nya lösningar, men det räcker tyvärr inte med att bara tänka ut dem, vi måste också kunna ta dem från idé till verklighet. Hur gör vi för att inte fastna i idéstadiet?

16.20 16.50

Tobias Degsell, kreativitetsexpert och tidigare curator på Nobelmuseet: From idea to reality

16.20 - 16.50

Tobias Degsell är expert på Nobelpristagare och kreativitet. Han har ett förflutet som curator på Nobelmuseet i Stockholm, och sedan 2010 har han rest runt och predikat vikten av kreativitet för företag och organisationer över hela världen. Sommaren 2016 lämnade han sin anställning på museet.

I dag ägnar sig Tobias helhjärtat åt den svåraste, men kanske också den roligaste delen av den kreativa processen, nämligen själva genomförandet. Digitaliseringen av samhället gör att gamla lösningar slutar fungera. Vi behöver nya lösningar, men det räcker tyvärr inte med att bara tänka ut dem, vi måste också kunna ta dem från idé till verklighet. Hur gör vi för att inte fastna i idéstadiet?

16.20

Webbdagarnas moderator Katarina Strömberg summerar dagen

16.50 16.55

Webbdagarnas moderator Katarina Strömberg summerar dagen

16.50 - 16.55

16.50

AW (After Webbdagarna) för alla deltagare i utställningsytan!

After Webbdagarna! Än är dagen inte slut, se till att ta del av vår festfyllda AW. Mingla och nätverka med dina kollegor i branschen i den fantastiska utställarytan på Waterfront. Det här är din chans att äta och dricka gott tillsammans med deltagare, talare och partners. 

16.55 19.00

AW (After Webbdagarna) för alla deltagare i utställningsytan!

16.55 - 19.00

After Webbdagarna! Än är dagen inte slut, se till att ta del av vår festfyllda AW. Mingla och nätverka med dina kollegor i branschen i den fantastiska utställarytan på Waterfront. Det här är din chans att äta och dricka gott tillsammans med deltagare, talare och partners. 

16.55

Efterfest exklusivt för Webbdagarnas deltagare! Vi har i samarbete med Acando & Itch, en påkostad efterfest med extra allt

Missa inte efterfesten 21 mars! På kvällen den 21 mars bjuder vi – i samarbete med Acando & Itch – på en påkostad efterfest med extra allt. Eller vad sägs om en fest i två våningsplan med livemusik, DJ, lounge, spännande mat för alla smaker, öl, vin, alkoholfri dryck, milsvid utsikt över Stockholm och Riddarfjärden från de stora terrasserna...och mycket mer. Efterfesten är helt kostnadsfri för Webbdagarnas deltagare och äger rum på Acandos kontor, bara ett stenkast från Waterfront, med start klockan 19.00.

Begränsat antal platser finns. Först till kvarn gäller när platserna släpps inom kort via e-post till alla anmälda deltagare.

19.00 23.00

Efterfest exklusivt för Webbdagarnas deltagare! Vi har i samarbete med Acando & Itch, en påkostad efterfest med extra allt

19.00 - 23.00

Missa inte efterfesten 21 mars! På kvällen den 21 mars bjuder vi – i samarbete med Acando & Itch – på en påkostad efterfest med extra allt. Eller vad sägs om en fest i två våningsplan med livemusik, DJ, lounge, spännande mat för alla smaker, öl, vin, alkoholfri dryck, milsvid utsikt över Stockholm och Riddarfjärden från de stora terrasserna...och mycket mer. Efterfesten är helt kostnadsfri för Webbdagarnas deltagare och äger rum på Acandos kontor, bara ett stenkast från Waterfront, med start klockan 19.00.

Begränsat antal platser finns. Först till kvarn gäller när platserna släpps inom kort via e-post till alla anmälda deltagare.

19.00

Registreringen för dag 2 öppnar!

Se till att befinna dig på plats i god tid innan programmet på scenen drar igång för en rykande färsk kopp kaffe, mingel samt spana in utställningsområdet där du kan testa de hetaste tjänsterna och produkterna.

Besökare som även har deltagit under gårdagen (Dag 1) behöver inte registrera sig på nytt - er namnbricka gäller som biljett.

08.00 08.00

Registreringen för dag 2 öppnar!

08.00 - 08.00

Se till att befinna dig på plats i god tid innan programmet på scenen drar igång för en rykande färsk kopp kaffe, mingel samt spana in utställningsområdet där du kan testa de hetaste tjänsterna och produkterna.

Besökare som även har deltagit under gårdagen (Dag 1) behöver inte registrera sig på nytt - er namnbricka gäller som biljett.

08.00

Frukostseminarium: Så lätt gör du proffsiga filmer – med mobilen som enda verktyg, med Martin Fältström

2019 förutspås 90 procent av internettrafiken bestå av rörligt innehåll. Frågan är inte längre OM du ska börja kommunicera i rörliga bilder, utan NÄR. Att producera video kan låta dyrt och komplicerat, men om du använder din mobil är det billigt, enkelt, roligt och faktiskt vanebildande. Rivstarta Webbdagarna med 45 minuter då du får kunskapen och tipsen du behöver för att direkt komma igång att själv filma och redigera – med bara din mobil.

Observera: Alla frukostseminarium kräver separat (kostnadsfri) föranmälan. Mer information kommer närmare eventet.

08.00 08.45

Frukostseminarium: Så lätt gör du proffsiga filmer – med mobilen som enda verktyg, med Martin Fältström

08.00 - 08.45

2019 förutspås 90 procent av internettrafiken bestå av rörligt innehåll. Frågan är inte längre OM du ska börja kommunicera i rörliga bilder, utan NÄR. Att producera video kan låta dyrt och komplicerat, men om du använder din mobil är det billigt, enkelt, roligt och faktiskt vanebildande. Rivstarta Webbdagarna med 45 minuter då du får kunskapen och tipsen du behöver för att direkt komma igång att själv filma och redigera – med bara din mobil.

Observera: Alla frukostseminarium kräver separat (kostnadsfri) föranmälan. Mer information kommer närmare eventet.

Frukostseminarium

Medan du äter frukost bjuder vi dig på 45 fullspäckade minuter med konkreta tips och råd inom ett aktuellt digitalt ämne.

Observera: Alla frukostseminarium kräver separat (kostnadsfri) föranmälan. Mer information kommer närmare eventet.

08.00 08.45

Frukostseminarium

08.00 - 08.45

Medan du äter frukost bjuder vi dig på 45 fullspäckade minuter med konkreta tips och råd inom ett aktuellt digitalt ämne.

Observera: Alla frukostseminarium kräver separat (kostnadsfri) föranmälan. Mer information kommer närmare eventet.

Frukostseminarium

Medan du äter frukost bjuder vi dig på 45 fullspäckade minuter med konkreta tips och råd inom ett aktuellt digitalt ämne.

Observera: Alla frukostseminarium kräver separat (kostnadsfri) föranmälan. Mer information kommer närmare eventet.

08.00 08.45

Frukostseminarium

08.00 - 08.45

Medan du äter frukost bjuder vi dig på 45 fullspäckade minuter med konkreta tips och råd inom ett aktuellt digitalt ämne.

Observera: Alla frukostseminarium kräver separat (kostnadsfri) föranmälan. Mer information kommer närmare eventet.

08.00

Programmet på stora scen drar igång och Webbdagarnas moderator Katarina Strömberg och Internetworlds redaktion inleder dag 2

Klockan 09.00 släcks ljuset i stora salen på Waterfront Congress Centre och det är dags att inleda dag 2 av Webbdagarna Stockholm 2017! Moderator Katarina Strömberg går igenom insikter från dag 1 samt vad dagens agenda har att bjuda på. Se till att ta plats i god tid bland alla 1 600 deltagare, det är dags för en spännande och mäktig inledning! Nu kör vi!

09.00 09.05

Programmet på stora scen drar igång och Webbdagarnas moderator Katarina Strömberg och Internetworlds redaktion inleder dag 2

09.00 - 09.05

Klockan 09.00 släcks ljuset i stora salen på Waterfront Congress Centre och det är dags att inleda dag 2 av Webbdagarna Stockholm 2017! Moderator Katarina Strömberg går igenom insikter från dag 1 samt vad dagens agenda har att bjuda på. Se till att ta plats i god tid bland alla 1 600 deltagare, det är dags för en spännande och mäktig inledning! Nu kör vi!

09.00

KEYNOTE: Oli Gardner, Co-founder of Unbounce: The internet is broken and marketers are to blame

Mer information kommer inom kort.

09.05 09.40

KEYNOTE: Oli Gardner, Co-founder of Unbounce: The internet is broken and marketers are to blame

09.05 - 09.40

Mer information kommer inom kort.

09.05

CASE: Snart presenteras ett glödhett digitalt case

09.40 10.05

CASE: Snart presenteras ett glödhett digitalt case

09.40 - 10.05

09.40

Kaffepaus

Webbdagarna handlar inte bara om det som händer på scenen utan även om nätverkandet i pauserna. I utställningsområdet kan du testa de hetaste tjänsterna och produkterna, avnjuta god fika och knyta nya, viktiga affärskontakter.

10.05 10.35

Kaffepaus

10.05 - 10.35

Webbdagarna handlar inte bara om det som händer på scenen utan även om nätverkandet i pauserna. I utställningsområdet kan du testa de hetaste tjänsterna och produkterna, avnjuta god fika och knyta nya, viktiga affärskontakter.

10.05

Webbdagarnas moderator Katarina Strömberg inleder förmiddagen

Varmt välkomna tillbaka i stolarna inne på Stockholm Waterfront Congress Centre och Webbdagarna!

10.35 10.40

Webbdagarnas moderator Katarina Strömberg inleder förmiddagen

10.35 - 10.40

Varmt välkomna tillbaka i stolarna inne på Stockholm Waterfront Congress Centre och Webbdagarna!

10.35

Ross Simmonds, Global speaker and Digital Marketing Strategist: Content chaos - building your brand through constant experiments

Taking risks on content and making experiential investments can work out in a big way for brands and marketers. Whether it’s Reddit, Slideshare, Quora or Instagram, Ross Simmonds shares some of the lessons he has learned from a variety of different content experiments. In addition, Ross shares a framework that can be used in any industry to develop, test and deliver quality content marketing experiments.

10.40 11.05

Ross Simmonds, Global speaker and Digital Marketing Strategist: Content chaos - building your brand through constant experiments

10.40 - 11.05

Taking risks on content and making experiential investments can work out in a big way for brands and marketers. Whether it’s Reddit, Slideshare, Quora or Instagram, Ross Simmonds shares some of the lessons he has learned from a variety of different content experiments. In addition, Ross shares a framework that can be used in any industry to develop, test and deliver quality content marketing experiments.

10.40

Nancy Harhut, Chief Creative Officer: Hardwired behaviors – email marketing’s next big opportunity

You can follow all the current best practices for creating email and still not get the response you want. That’s because today there’s more to success than a targeted list, compelling offer, and perfectly executed creative. 

Today you need to know the decision-making shortcuts people use when they encounter your email – the hardwired behaviors they default to that determine whether they open, read and respond to it. Research has proven that people often don’t operate in a rational, considered way. Much of what we do is done on autopilot, with certain prompts sending us in one direction or another.

Discover what some of these automatic behaviors are – and how to use them to get your target to engage with your email without even thinking about it. See numerous examples from various verticals. And leave armed ready to create emails that get automatic action.

11.05 11.35

Nancy Harhut, Chief Creative Officer: Hardwired behaviors – email marketing’s next big opportunity

11.05 - 11.35

You can follow all the current best practices for creating email and still not get the response you want. That’s because today there’s more to success than a targeted list, compelling offer, and perfectly executed creative. 

Today you need to know the decision-making shortcuts people use when they encounter your email – the hardwired behaviors they default to that determine whether they open, read and respond to it. Research has proven that people often don’t operate in a rational, considered way. Much of what we do is done on autopilot, with certain prompts sending us in one direction or another.

Discover what some of these automatic behaviors are – and how to use them to get your target to engage with your email without even thinking about it. See numerous examples from various verticals. And leave armed ready to create emails that get automatic action.

11.05

Phil Nottingham, Video Strategist: How to create video content to improve the way you talk to your customers

Phil Nottingham is a strategist who believes in the power of creative video content to improve the way companies speak to their customers, and regularly speaks around the world about video strategy, SEO and technical marketing. He has consulted on video strategy for some of the biggest and smallest brands in the world including Red Bull, The Financial Times, Tesco, Coca-cola, Simply Business and Thoughtworks; and currently works as the in-house strategy expert for the video software platform, Wistia.
Phil trained in theatre practice at the Central School of Speech and Drama in London and in his spare time works as a fight performer for theatre and Film.

 

11.35 12.00

Phil Nottingham, Video Strategist: How to create video content to improve the way you talk to your customers

11.35 - 12.00

Phil Nottingham is a strategist who believes in the power of creative video content to improve the way companies speak to their customers, and regularly speaks around the world about video strategy, SEO and technical marketing. He has consulted on video strategy for some of the biggest and smallest brands in the world including Red Bull, The Financial Times, Tesco, Coca-cola, Simply Business and Thoughtworks; and currently works as the in-house strategy expert for the video software platform, Wistia.
Phil trained in theatre practice at the Central School of Speech and Drama in London and in his spare time works as a fight performer for theatre and Film.

 

11.35

Lunchpaus

Webbdagarna handlar inte bara om det som händer på scen utan även om nätverkandet i pauserna. I Sveriges mest innovativa och spännande utställningsområde kan du testa de hetaste produkterna och tjänsterna, avnjuta god lunch och dryck samt passa på att knyta nya, viktiga affärskontakter.

Efter lunch - välj mellan sex kunskapsspår, fullmatade med konkreta case och värdefulla tips och råd.

I dag kan du välja mellan:

E-handel

Content

Kunden i fokus

Smart kommunikation

Next generation tech

12.00 13.10

Lunchpaus

12.00 - 13.10

Webbdagarna handlar inte bara om det som händer på scen utan även om nätverkandet i pauserna. I Sveriges mest innovativa och spännande utställningsområde kan du testa de hetaste produkterna och tjänsterna, avnjuta god lunch och dryck samt passa på att knyta nya, viktiga affärskontakter.

Efter lunch - välj mellan sex kunskapsspår, fullmatade med konkreta case och värdefulla tips och råd.

I dag kan du välja mellan:

E-handel

Content

Kunden i fokus

Smart kommunikation

Next generation tech

12.00

E-handel: Är du redo för framtidens digitala handel?

Kunder som köper dina produkter och tjänster förväntar sig ständigt mer, av allt och hela tiden. Hur hänger du med och hur kan du ligga steget före dina kunder och konkurrenter? Något vi pratar mer och mer om är artificiell intellingens, AI, men hur kan det hjälpa dig i din digitala handel och vad innebär det egentligen. Vi gör en spaning och tittar in i framtiden men också på vad som är möjligt redan nu för att ta din digitala handel till nästa nivå. 

13.10 13.40

E-handel: Är du redo för framtidens digitala handel?

13.10 - 13.40

Kunder som köper dina produkter och tjänster förväntar sig ständigt mer, av allt och hela tiden. Hur hänger du med och hur kan du ligga steget före dina kunder och konkurrenter? Något vi pratar mer och mer om är artificiell intellingens, AI, men hur kan det hjälpa dig i din digitala handel och vad innebär det egentligen. Vi gör en spaning och tittar in i framtiden men också på vad som är möjligt redan nu för att ta din digitala handel till nästa nivå. 

Content: 5 brain science secrets email marketers should steal

Science has proven that up to 95% of decision-making takes place in the subconscious mind. Which means you need to know the triggers that prompt the actions you want your target to take – the scientific secrets that get people to open, read and respond to your emails. Discover five proven principles of psychology that lead to greater email response. See exactly how to apply them. And watch your numbers soar.


You’ll learn:
• How to write a subject line that’s impossible to ignore
• What instantly makes you look better than the competition
• The one thing to say to increase response
• Which days are best for success
• The journalist’s secret that boosts email readership

13.10 13.40

Content: 5 brain science secrets email marketers should steal

13.10 - 13.40

Science has proven that up to 95% of decision-making takes place in the subconscious mind. Which means you need to know the triggers that prompt the actions you want your target to take – the scientific secrets that get people to open, read and respond to your emails. Discover five proven principles of psychology that lead to greater email response. See exactly how to apply them. And watch your numbers soar.


You’ll learn:
• How to write a subject line that’s impossible to ignore
• What instantly makes you look better than the competition
• The one thing to say to increase response
• Which days are best for success
• The journalist’s secret that boosts email readership

Kunden i fokus: Konkreta tips för dig som vill jobba med kunden i fokus

13.10 13.40

Kunden i fokus: Konkreta tips för dig som vill jobba med kunden i fokus

13.10 - 13.40

Smart kommunikation: Försvarsmaktens träningsklubb – det perfekta receptet

2016 bjöd Försvarsmakten för första gången in allmänheten att ta del av myndighetens hundraåriga träningsexpertis genom FMTK, Försvarsmaktens träningsklubb. Lanseringen syftade till att stärka Försvarsmaktens varumärke, men också till att stärka dagens och morgondagens medarbetares fysiska förutsättningar att klara både jobblivet och livet utanför jobbet.

Klubben, med en träningsapp och podcast som nav, blev en stor framgång och har i dag fler än 200 000 medlemmar. Förstaplaceringar på App Store och Google Play avlöstes av utmärkelser i Cannes, i London och hemma i Sverige. Hör projektledaren för FMTK, Johannes Hellqvist, avslöja framgångsreceptet: Vilka perspektiv, idéer och praktiker som har präglat ett lyckat projekt där digital utveckling och kommunikation gått hand i hand hela vägen.

13.10 13.40

Smart kommunikation: Försvarsmaktens träningsklubb – det perfekta receptet

13.10 - 13.40

2016 bjöd Försvarsmakten för första gången in allmänheten att ta del av myndighetens hundraåriga träningsexpertis genom FMTK, Försvarsmaktens träningsklubb. Lanseringen syftade till att stärka Försvarsmaktens varumärke, men också till att stärka dagens och morgondagens medarbetares fysiska förutsättningar att klara både jobblivet och livet utanför jobbet.

Klubben, med en träningsapp och podcast som nav, blev en stor framgång och har i dag fler än 200 000 medlemmar. Förstaplaceringar på App Store och Google Play avlöstes av utmärkelser i Cannes, i London och hemma i Sverige. Hör projektledaren för FMTK, Johannes Hellqvist, avslöja framgångsreceptet: Vilka perspektiv, idéer och praktiker som har präglat ett lyckat projekt där digital utveckling och kommunikation gått hand i hand hela vägen.

Next generation tech: Konkreta tips du behöver veta för att komma igång med VR

13.10 13.40

Next generation tech: Konkreta tips du behöver veta för att komma igång med VR

13.10 - 13.40

13.10

E-handel: Case - presenteras inom kort

13.45 14.10

E-handel: Case - presenteras inom kort

13.45 - 14.10

Content: Case - så jobbar vi med vårt rörliga material

13.45 14.10

Content: Case - så jobbar vi med vårt rörliga material

13.45 - 14.10

Kunden i fokus: Fem enkla sätt att fucka upp en idé när du inte har kunden i fokus

Att komma på en bra idé är lätt, att verkligen genomföra den är det svåra. Under de senaste två åren har jag varit med och startat tre olika bolag. I arbetet med dom har jag gjort alla fel i boken och några till. Jag kommer kommer under min presentation dela med mig av fem enkla sätt att fucka upp den bästa av idéer.

13.45 14.10

Kunden i fokus: Fem enkla sätt att fucka upp en idé när du inte har kunden i fokus

13.45 - 14.10

Att komma på en bra idé är lätt, att verkligen genomföra den är det svåra. Under de senaste två åren har jag varit med och startat tre olika bolag. I arbetet med dom har jag gjort alla fel i boken och några till. Jag kommer kommer under min presentation dela med mig av fem enkla sätt att fucka upp den bästa av idéer.

Smart kommunikation: Communities: Stärk ditt varumärke genom interaktion och gemenskap

Nyckeln till att stärka ditt varumärke ligger i relationen till dina kunder. I takt med att influencer marketing blir allt populärare måste fler även inse vikten av att utveckla sin egen community.

Maksim Milenkovic, ansvarig för partnerskapsfrågor på Twitch i Norden, berättar hur man bygger en framgångsrik community och utvecklar en känsla av samhörighet genom interaktion. Längs vägen diskuteras även hur man skapar innehåll som gynnar varumärkets sociala roll och hur man kan monetärisera på detta.
 

13.45 14.10

Smart kommunikation: Communities: Stärk ditt varumärke genom interaktion och gemenskap

13.45 - 14.10

Nyckeln till att stärka ditt varumärke ligger i relationen till dina kunder. I takt med att influencer marketing blir allt populärare måste fler även inse vikten av att utveckla sin egen community.

Maksim Milenkovic, ansvarig för partnerskapsfrågor på Twitch i Norden, berättar hur man bygger en framgångsrik community och utvecklar en känsla av samhörighet genom interaktion. Längs vägen diskuteras även hur man skapar innehåll som gynnar varumärkets sociala roll och hur man kan monetärisera på detta.
 

Next generation tech: Trendspaning från Sydkorea – teknik och nya användarbeteenden du måste ha koll på

13.45 14.10

Next generation tech: Trendspaning från Sydkorea – teknik och nya användarbeteenden du måste ha koll på

13.45 - 14.10

13.45

E-handel: Ta din e-handel till nästa nivå med automatisera prissättning

14.15 14.40

E-handel: Ta din e-handel till nästa nivå med automatisera prissättning

14.15 - 14.40

Content: Här är knepen och tipsen du behöver för att kommunicera med en ung målgrupp

Generation Z, är inte bara en av de mest attraktiva målgrupperna, de kan också vara en av de mest svårnådda och kräsna. Terese Allert och Sara Jergard jobbar på Frida, Sveriges största varumärke som riktar sig till unga tjejer. Vilka plattformar finns den yngre generationen på, hur får man dem att engagera sig och vad brinner de för? 

14.15 14.40

Content: Här är knepen och tipsen du behöver för att kommunicera med en ung målgrupp

14.15 - 14.40

Generation Z, är inte bara en av de mest attraktiva målgrupperna, de kan också vara en av de mest svårnådda och kräsna. Terese Allert och Sara Jergard jobbar på Frida, Sveriges största varumärke som riktar sig till unga tjejer. Vilka plattformar finns den yngre generationen på, hur får man dem att engagera sig och vad brinner de för? 

Kunden i fokus: Därför ger bra prestanda nöjda kunder

Hur snabba dina tjänster är påverkar direkt dina kunder och besökare. Konverteringsgraden, antalet besökare och kundens lojalitet hänger väldigt mycket ihop med vilken prestanda dina tjänster har. Robert Mabrouki, technical director på IP-Label, ger dig råd, tips och verktyg för att optimera dina tjänsters prestanda och vinna kundernas förtroende

14.15 14.40

Kunden i fokus: Därför ger bra prestanda nöjda kunder

14.15 - 14.40

Hur snabba dina tjänster är påverkar direkt dina kunder och besökare. Konverteringsgraden, antalet besökare och kundens lojalitet hänger väldigt mycket ihop med vilken prestanda dina tjänster har. Robert Mabrouki, technical director på IP-Label, ger dig råd, tips och verktyg för att optimera dina tjänsters prestanda och vinna kundernas förtroende

Smart kommunikation: Nästa generations marknadsföring och kommunikation genom video

Video beräknas utgöra 80% av all internettrafik år 2019. Samtidigt använder 61% av företagen video som ett marknadsförings- och kommunikationsverktyg. Av dessa använde 66% INTE video ett år tidigare. Oavsett om det gäller marknadsföring, live event, internkommunikation eller utbildningsmaterial så har video utvecklats till ett centralt medium för att engagera kunder och medarbetare. Under sessionen kommer vi gå igenom de utmaningar företag möter i samband med videokommunikation och vilka teknologitrender de kan kapitalisera på. Specifikt kommer vi att adressera:
1) Hur video kan utnyttjas för att driva trafik till och interaktion med webbinnehåll.
2) Hantering av komplexiteten som kommer av att skapa video från flera källor
3) Hur investeringar effektiveras genom dynamiskt skalbara molnlösningar och plattformar som kan hantera flera användningsfall
4) Hur data och insikter kan samlas in om tittare för mätbara resultat och möjliggörande av merförsäljning

14.15 14.40

Smart kommunikation: Nästa generations marknadsföring och kommunikation genom video

14.15 - 14.40

Video beräknas utgöra 80% av all internettrafik år 2019. Samtidigt använder 61% av företagen video som ett marknadsförings- och kommunikationsverktyg. Av dessa använde 66% INTE video ett år tidigare. Oavsett om det gäller marknadsföring, live event, internkommunikation eller utbildningsmaterial så har video utvecklats till ett centralt medium för att engagera kunder och medarbetare. Under sessionen kommer vi gå igenom de utmaningar företag möter i samband med videokommunikation och vilka teknologitrender de kan kapitalisera på. Specifikt kommer vi att adressera:
1) Hur video kan utnyttjas för att driva trafik till och interaktion med webbinnehåll.
2) Hantering av komplexiteten som kommer av att skapa video från flera källor
3) Hur investeringar effektiveras genom dynamiskt skalbara molnlösningar och plattformar som kan hantera flera användningsfall
4) Hur data och insikter kan samlas in om tittare för mätbara resultat och möjliggörande av merförsäljning

Next generation tech: Varför det är så viktigt att hänga med i nästa generations teknik

14.15 14.40

Next generation tech: Varför det är så viktigt att hänga med i nästa generations teknik

14.15 - 14.40

14.15

Kaffepaus

Webbdagarna handlar inte bara om det som händer på scenen utan även om nätverkandet i pauserna. I utställningsområdet kan du testa de hetaste tjänsterna och produkterna, avnjuta god fika och passa på att knyta nya, viktiga affärskontakter.

14.45 15.15

Kaffepaus

14.45 - 15.15

Webbdagarna handlar inte bara om det som händer på scenen utan även om nätverkandet i pauserna. I utställningsområdet kan du testa de hetaste tjänsterna och produkterna, avnjuta god fika och passa på att knyta nya, viktiga affärskontakter.

14.45

Webbdagarnas moderator Katarina Strömberg inleder eftermiddagen

Webbdagarna 2017 börjar dra ihop sig, men än har vi flera höjdpunkter kvar att uppleva. Välkomna tillbaka in i stora salen!

15.15 15.25

Webbdagarnas moderator Katarina Strömberg inleder eftermiddagen

15.15 - 15.25

Webbdagarna 2017 börjar dra ihop sig, men än har vi flera höjdpunkter kvar att uppleva. Välkomna tillbaka in i stora salen!

15.15

Angie Schottmuller, Growth Marketing consultant, speaker & author: Growth Avengers: Uniting Marketing & IT Teams to Kicka$$

Ever try to request something from the IT department? Of course... If you're a marketer though, you've likely hit a wall or two. Tech and non-tech teams speak different languages. This fact can either be a point of friction or a launch pad for your organization's growth. Don't miss this session packed with growth hacks that'll unite your teams for greatness. Take an entertaining walk inside the mind of both marketing and technical personas to discover proven, actionable tactics for learning, wooing, and persuading your colleagues -- harnessing strengths (yours and theirs) to get schtuff done. Along the way, gain some quick-win, tech-hybrid power-boost secrets to improve your website. If you've hit a ceiling for growth (or a wall for team morale), prepare to break it. You're about to become a Growth Avenger.

15.25 15.40

Angie Schottmuller, Growth Marketing consultant, speaker & author: Growth Avengers: Uniting Marketing & IT Teams to Kicka$$

15.25 - 15.40

Ever try to request something from the IT department? Of course... If you're a marketer though, you've likely hit a wall or two. Tech and non-tech teams speak different languages. This fact can either be a point of friction or a launch pad for your organization's growth. Don't miss this session packed with growth hacks that'll unite your teams for greatness. Take an entertaining walk inside the mind of both marketing and technical personas to discover proven, actionable tactics for learning, wooing, and persuading your colleagues -- harnessing strengths (yours and theirs) to get schtuff done. Along the way, gain some quick-win, tech-hybrid power-boost secrets to improve your website. If you've hit a ceiling for growth (or a wall for team morale), prepare to break it. You're about to become a Growth Avenger.

15.25

Jocelyn K Glei, Author of the book Unsubscribe: Working smarter in the age of distraction

Jocelyn reveals her best tips on how to let go of your e-mail anxiety, avoid digital distractions and instead get more done both at work and in your private life.

15.50 16.15

Jocelyn K Glei, Author of the book Unsubscribe: Working smarter in the age of distraction

15.50 - 16.15

Jocelyn reveals her best tips on how to let go of your e-mail anxiety, avoid digital distractions and instead get more done both at work and in your private life.

15.50

Johan Ronnestam, serieentreprenör, creative director och varumärkesstrateg: Vad ska vi göra när vi växer upp?

Webbdagarna Stockholm 2017 närmar sig sitt slut. Vi är fullproppade med strategier och kreativa idéer för hur vi ska digitalisera och disrupta världen. Virtuella världar, robotar och intelligent kod. Startups som bränner investerares pengar... Men vad ska vi egentligen ha vår digitala kunskap till och hur kan vi göra skillnad på riktigt? Johan Ronnestam avslutar två intensiva och fullspäckade dagar och får oss att stanna upp, tänka till och fundera över vår framtid. 

16.15 16.50

Johan Ronnestam, serieentreprenör, creative director och varumärkesstrateg: Vad ska vi göra när vi växer upp?

16.15 - 16.50

Webbdagarna Stockholm 2017 närmar sig sitt slut. Vi är fullproppade med strategier och kreativa idéer för hur vi ska digitalisera och disrupta världen. Virtuella världar, robotar och intelligent kod. Startups som bränner investerares pengar... Men vad ska vi egentligen ha vår digitala kunskap till och hur kan vi göra skillnad på riktigt? Johan Ronnestam avslutar två intensiva och fullspäckade dagar och får oss att stanna upp, tänka till och fundera över vår framtid. 

16.15

Webbdagarnas moderator och Internetworlds redaktion summerar Webbdagarna Stockholm 2017

Katarina Strömberg, moderator, och Internetworlds redaktion summerar och rundar av två intensiva dagar. Vilka är de viktigaste lärdomarna? Vilka talare stack ut från mängden? Och vad tar vi med oss tillbaka till kontoret?

Teamet bakom Webbdagarna och Internetworld vill även passa på att tacka er, våra fantastiska deltagare, för ytterligare ett härligt event! Varmt välkomna tillbaka nästa år!

16.50 17.00

Webbdagarnas moderator och Internetworlds redaktion summerar Webbdagarna Stockholm 2017

16.50 - 17.00

Katarina Strömberg, moderator, och Internetworlds redaktion summerar och rundar av två intensiva dagar. Vilka är de viktigaste lärdomarna? Vilka talare stack ut från mängden? Och vad tar vi med oss tillbaka till kontoret?

Teamet bakom Webbdagarna och Internetworld vill även passa på att tacka er, våra fantastiska deltagare, för ytterligare ett härligt event! Varmt välkomna tillbaka nästa år!

16.50