Programmet skapas av Internetworlds redaktion. Klicka på respektive programpunkt för att läsa mer.

Information om vårt specialdesignade block för offentlig sektor dag 1 hittar du här.

Observera att kunskapsspåren (efter lunch) inte kan förbokas utan du väljer inriktning på plats.

Registreringen öppnar!

Se till att befinna dig på plats i god tid innan programmet på scen drar igång för att hinna ta en rykande färsk kopp kaffe, mingla samt spana in utställningsområdet där du kan testa de hetaste tjänsterna och produkterna.

Glöm inte att ladda ner och registrera dig i Webbdagarna-appen. Här kan du bland annat knyta värdefulla kontakter och även skapa din egen agenda så att du inte missar något.

App Store: http://bit.ly/TryCoO
Google Play: http://bit.ly/UdCawe

08.00 08.00

Registreringen öppnar!

08.00 - 08.00

Se till att befinna dig på plats i god tid innan programmet på scen drar igång för att hinna ta en rykande färsk kopp kaffe, mingla samt spana in utställningsområdet där du kan testa de hetaste tjänsterna och produkterna.

Glöm inte att ladda ner och registrera dig i Webbdagarna-appen. Här kan du bland annat knyta värdefulla kontakter och även skapa din egen agenda så att du inte missar något.

App Store: http://bit.ly/TryCoO
Google Play: http://bit.ly/UdCawe

08.00

Frukostseminarium: Nyheter från Googles värld med Michael Wahlgren, SEO-expert

Medan du äter frukost kommer Michael Wahlgren bjuda på nyheter från Googles värld (SEO & SEM): Vad innebär de nya större annonserna i AdWords (ETA), och hur behöver du som annonsör anpassa dig till denna förändring? Hur kan du använda den nya funktionen DFSA (Demographics for search ads) för att öka din lönsamhet med AdWords? Kommer Googles nya artificiella intelligens RankBrain att ändra din synlighet på Google? Vad innebär Googles skifte till att sätta mobilen i första rummet? När du lämnar seminariet har du blivit några sanningar klokare om Google samt uppdaterad om de nyheter som händer just nu i Googles värld.

Observera: Alla frukostseminarium kräver separat (kostnadsfri) föranmälan. Mer information kommer närmare eventet.

08.00 08.45

Frukostseminarium: Nyheter från Googles värld med Michael Wahlgren, SEO-expert

08.00 - 08.45

Medan du äter frukost kommer Michael Wahlgren bjuda på nyheter från Googles värld (SEO & SEM): Vad innebär de nya större annonserna i AdWords (ETA), och hur behöver du som annonsör anpassa dig till denna förändring? Hur kan du använda den nya funktionen DFSA (Demographics for search ads) för att öka din lönsamhet med AdWords? Kommer Googles nya artificiella intelligens RankBrain att ändra din synlighet på Google? Vad innebär Googles skifte till att sätta mobilen i första rummet? När du lämnar seminariet har du blivit några sanningar klokare om Google samt uppdaterad om de nyheter som händer just nu i Googles värld.

Observera: Alla frukostseminarium kräver separat (kostnadsfri) föranmälan. Mer information kommer närmare eventet.

Frukostseminarium: Data + Psykologi + Experiment = Vanta Black med John Ekman, konverteringsprofil

Striden om det senaste "nya svarta" är över. John Ekman från Conversionista visar hur du tar din digitala affär till nya höjder genom att jobba datadrivet. Kombinera det med insikter i konsumentpsykologi och bevisa dina hypoteser med experiment, som AB-tester. Det är svartare är svart. Vanta Black.

P.S. Vantablack är ett material som består av nanorör. Det absorberar upp till 99,965 procent av inkommande strålning, vilket omfattar synligt ljus och andra vanliga frekvenser, till exempel mikrovågor och radiovågor. Det har utvecklats av det brittiska företaget Surrey NanoSystems och är världens hittills svartaste material.

Observera: Alla frukostseminarium kräver separat (kostnadsfri) föranmälan. Mer information kommer närmare eventet.

08.00 08.45

Frukostseminarium: Data + Psykologi + Experiment = Vanta Black med John Ekman, konverteringsprofil

08.00 - 08.45

Striden om det senaste "nya svarta" är över. John Ekman från Conversionista visar hur du tar din digitala affär till nya höjder genom att jobba datadrivet. Kombinera det med insikter i konsumentpsykologi och bevisa dina hypoteser med experiment, som AB-tester. Det är svartare är svart. Vanta Black.

P.S. Vantablack är ett material som består av nanorör. Det absorberar upp till 99,965 procent av inkommande strålning, vilket omfattar synligt ljus och andra vanliga frekvenser, till exempel mikrovågor och radiovågor. Det har utvecklats av det brittiska företaget Surrey NanoSystems och är världens hittills svartaste material.

Observera: Alla frukostseminarium kräver separat (kostnadsfri) föranmälan. Mer information kommer närmare eventet.

Frukostseminarium: Konkreta förslag på en content-strategi som fungerar med Thomas Barregren, content-profil

Ingen kommunikation utan innehåll.

I detta frukostseminarium förklarar Thomas Barregren skillnaden mellan content, innehåll, content marketing, inbound marketing, native advertising, sponsored content och branded content.

Du lär dig också contents olika funktioner längs köpresan, hur content kan stärka varumärke och varför fokus på content är här för att stanna.

Till sist får du med dig ett konkret förslag på en content-strategi som fungerar för de flesta.

Observera: Alla frukostseminarium kräver separat (kostnadsfri) föranmälan. Mer information kommer närmare eventet.

08.00 08.45

Frukostseminarium: Konkreta förslag på en content-strategi som fungerar med Thomas Barregren, content-profil

08.00 - 08.45

Ingen kommunikation utan innehåll.

I detta frukostseminarium förklarar Thomas Barregren skillnaden mellan content, innehåll, content marketing, inbound marketing, native advertising, sponsored content och branded content.

Du lär dig också contents olika funktioner längs köpresan, hur content kan stärka varumärke och varför fokus på content är här för att stanna.

Till sist får du med dig ett konkret förslag på en content-strategi som fungerar för de flesta.

Observera: Alla frukostseminarium kräver separat (kostnadsfri) föranmälan. Mer information kommer närmare eventet.

08.00

Vi kör igång Webbdagarna Stockholm 2017!

Klockan 09.00 släcks lamporna i Waterfront Congress Centres stora hörsal som rymmer 1 500 deltagare. Dags att ta plats för en spännande inledning!

09.00 09.05

Vi kör igång Webbdagarna Stockholm 2017!

09.00 - 09.05

Klockan 09.00 släcks lamporna i Waterfront Congress Centres stora hörsal som rymmer 1 500 deltagare. Dags att ta plats för en spännande inledning!

09.00

Webbdagarnas moderator Katarina Strömberg och Internetworlds redaktion inleder Webbdagarna Stockholm 2017!

I fokus på årets Webbdagarna är tillväxt, samarbete, interaktion och digital transformation. Dessutom blir det en hel del spännande nyheter, som workshops, specialblock inriktat på offentlig sektor, nätverkshjälp i appen och mycket mer. 

09.05 09.20

Webbdagarnas moderator Katarina Strömberg och Internetworlds redaktion inleder Webbdagarna Stockholm 2017!

09.05 - 09.20

I fokus på årets Webbdagarna är tillväxt, samarbete, interaktion och digital transformation. Dessutom blir det en hel del spännande nyheter, som workshops, specialblock inriktat på offentlig sektor, nätverkshjälp i appen och mycket mer. 

09.05

KEYNOTE: Filip Hammar och Fredrik Wikingsson startar Webbdagarna 2017 med en fartfylld och tankeväckande inledning

Filip & Fredrik ger dig en tankeväckande och underhållande genomgång av de mest aktuella digitala ämnena just nu. En show du definitivt vill uppleva live.

09.20 10.00

KEYNOTE: Filip Hammar och Fredrik Wikingsson startar Webbdagarna 2017 med en fartfylld och tankeväckande inledning

09.20 - 10.00

Filip & Fredrik ger dig en tankeväckande och underhållande genomgång av de mest aktuella digitala ämnena just nu. En show du definitivt vill uppleva live.

09.20

Kaffepaus

Webbdagarna handlar inte bara om det som händer på scenen utan även om nätverkande i pauserna. I utställningsområdet kan du testa de hetaste tjänsterna och produkterna, avnjuta god fika och knyta nya, viktiga affärskontakter.

Glöm inte att ladda ner och registrera dig i Webbdagarna-appen. Här kan du bland annat knyta värdefulla kontakter och även skapa din egen agenda så att du inte missar något.

App Store: http://bit.ly/TryCoO
Google Play: http://bit.ly/UdCawe

10.00 10:30

Kaffepaus

10.00 - 10:30

Webbdagarna handlar inte bara om det som händer på scenen utan även om nätverkande i pauserna. I utställningsområdet kan du testa de hetaste tjänsterna och produkterna, avnjuta god fika och knyta nya, viktiga affärskontakter.

Glöm inte att ladda ner och registrera dig i Webbdagarna-appen. Här kan du bland annat knyta värdefulla kontakter och även skapa din egen agenda så att du inte missar något.

App Store: http://bit.ly/TryCoO
Google Play: http://bit.ly/UdCawe

10.00

Webbdagarnas moderator Katarina Strömberg inleder förmiddagen

Varmt välkomna tillbaka i stolarna inne på Stockholm Waterfront Congress Centre och Webbdagarna. Dags för förmiddagens pass med tre spännade föreläsningar.

Parallellt med det här passet pågår vårt specialblock för dig som jobbar inom eller med offentlig sektor i lokalen C1/C2 på plan 2.

10.30 10.35

Webbdagarnas moderator Katarina Strömberg inleder förmiddagen

10.30 - 10.35

Varmt välkomna tillbaka i stolarna inne på Stockholm Waterfront Congress Centre och Webbdagarna. Dags för förmiddagens pass med tre spännade föreläsningar.

Parallellt med det här passet pågår vårt specialblock för dig som jobbar inom eller med offentlig sektor i lokalen C1/C2 på plan 2.

10.30

Steve Hatch, Regional Director Facebook Northern Europe: From Meh to Magic

The pace of change in consumer technology is surpassed only by our expectations towards those gadgets we carry everywhere. And when expectations rise at an exponential pace, we are faced with new challenges that require novel solutions. Advertisers, communications professionals and creatives everywhere are all asking the same question: How should we respond?

10.35 11.05

Steve Hatch, Regional Director Facebook Northern Europe: From Meh to Magic

10.35 - 11.05

The pace of change in consumer technology is surpassed only by our expectations towards those gadgets we carry everywhere. And when expectations rise at an exponential pace, we are faced with new challenges that require novel solutions. Advertisers, communications professionals and creatives everywhere are all asking the same question: How should we respond?

10.35

Jocelyn K Glei, Author of the book Unsubscribe: How to be productive in a meaningful way in a world of distraction

Jocelyn reveals her best tips on how to let go of your e-mail anxiety, avoid digital distractions and instead get more done both at work and in your private life.

11.05 11.30

Jocelyn K Glei, Author of the book Unsubscribe: How to be productive in a meaningful way in a world of distraction

11.05 - 11.30

Jocelyn reveals her best tips on how to let go of your e-mail anxiety, avoid digital distractions and instead get more done both at work and in your private life.

11.05

Samantha Noble, Director of Strategy at Koozai: How to take advantage of paid media to really understand your audience

Samantha has been working in paid media for over 10 years and some of the more recent developments from the past couple of years across all the channels are really exciting as they are designed to help you understand who your audience are.

Platforms such as AdWords, Bing, Facebook, Linkedin, Pinterest, Instagram and Twitter give advertisers information on audiences and brands are not taking full advantage of this.

Throughout this highly actionable talk we are going on a journey to really understand the data these platforms can give us and how we can apply that understanding across different marketing channels such as paid media, content marketing, social media, tv, radio and print. Your audience is your unique marketing point (UMP) and you need to use it to your full advantage.

11.30 12.00

Samantha Noble, Director of Strategy at Koozai: How to take advantage of paid media to really understand your audience

11.30 - 12.00

Samantha has been working in paid media for over 10 years and some of the more recent developments from the past couple of years across all the channels are really exciting as they are designed to help you understand who your audience are.

Platforms such as AdWords, Bing, Facebook, Linkedin, Pinterest, Instagram and Twitter give advertisers information on audiences and brands are not taking full advantage of this.

Throughout this highly actionable talk we are going on a journey to really understand the data these platforms can give us and how we can apply that understanding across different marketing channels such as paid media, content marketing, social media, tv, radio and print. Your audience is your unique marketing point (UMP) and you need to use it to your full advantage.

11.30

Lunchpaus

Webbdagarna handlar inte bara om det som händer på scenen utan även om nätverkandet i pauserna. I Sveriges mest innovativa och spännande utställningsområde kan du testa de hetaste produkterna och tjänsterna, avnjuta god lunch och dryck samt passa på att knyta nya viktiga affärskontakter. Efter lunch - välj mellan fem kunskapsspår, fullmatade med konkreta case och värdefulla tips och råd

I dag kan du välja mellan:

Sociala medier

Digitala strategier

Smart marknadsföring

UX & Design

12.00 13.10

Lunchpaus

12.00 - 13.10

Webbdagarna handlar inte bara om det som händer på scenen utan även om nätverkandet i pauserna. I Sveriges mest innovativa och spännande utställningsområde kan du testa de hetaste produkterna och tjänsterna, avnjuta god lunch och dryck samt passa på att knyta nya viktiga affärskontakter. Efter lunch - välj mellan fem kunskapsspår, fullmatade med konkreta case och värdefulla tips och råd

I dag kan du välja mellan:

Sociala medier

Digitala strategier

Smart marknadsföring

UX & Design

12.00

ROI: Vägen till framgång är inte spikrak. Misstag händer på vägen och det viktigaste är hur man tar itu med dem

Plats: C1/C2

Vad har miljardföretagare, startup-stjärnor och äventyrare gemensamt med andra som lyckas? Jo, de begår alla misstag på väg mot sin framgång. Nils von Heine, en av författarna till boken "Fuckups och businessblunders", berättar om vikten att våga misslyckas och hur du kan lära dig av misstagen. Ett sätt att få ROI på den egna insatsen!

Nami Zarringhalam, en av grundarna till miljardbolaget Truecaller, inleder med en personlig berättelse om sina misslyckanden och vad han kunde ta med sig från dem för att skapa en succé.

13.10 13.40

ROI: Vägen till framgång är inte spikrak. Misstag händer på vägen och det viktigaste är hur man tar itu med dem

Plats: C1/C2 13.10 - 13.40

Vad har miljardföretagare, startup-stjärnor och äventyrare gemensamt med andra som lyckas? Jo, de begår alla misstag på väg mot sin framgång. Nils von Heine, en av författarna till boken "Fuckups och businessblunders", berättar om vikten att våga misslyckas och hur du kan lära dig av misstagen. Ett sätt att få ROI på den egna insatsen!

Nami Zarringhalam, en av grundarna till miljardbolaget Truecaller, inleder med en personlig berättelse om sina misslyckanden och vad han kunde ta med sig från dem för att skapa en succé.

Sociala medier: Är det ni som är så roliga på Facebook?

Plats: A2

Med en stor portion humor blandat med historiskt innehåll kopplat till händelser i nutid har Livrustkammaren blivit ett av de mest populära museerna på Facebook. Emma Reimfelt, projektledare & webbstrateg, och Magdalena Owczynska, intendent, delar med sig av sitt framgångsrika arbete i sociala medier. De berättar om vikten av att behandla sociala medier som en egen kanal och hur de har arbetet strategiskt med att involvera medarbetare i organisationen som inte arbetar på kommunikationsenheten. De ger konkreta tips på hur Livrustkammaren arbetar med Facebook som en relationsskapande kanal och vad som gör att ett inlägg får en stor spridning. 

13.10 13.40

Sociala medier: Är det ni som är så roliga på Facebook?

Plats: A2 13.10 - 13.40

Med en stor portion humor blandat med historiskt innehåll kopplat till händelser i nutid har Livrustkammaren blivit ett av de mest populära museerna på Facebook. Emma Reimfelt, projektledare & webbstrateg, och Magdalena Owczynska, intendent, delar med sig av sitt framgångsrika arbete i sociala medier. De berättar om vikten av att behandla sociala medier som en egen kanal och hur de har arbetet strategiskt med att involvera medarbetare i organisationen som inte arbetar på kommunikationsenheten. De ger konkreta tips på hur Livrustkammaren arbetar med Facebook som en relationsskapande kanal och vad som gör att ett inlägg får en stor spridning. 

Digitala strategier: How to create new ways of culture change away from the notion of mass transformation

Plats: A1

To many business leaders, the notion of "disruption” requires a radical rethink of the organisation’s structure, business model and purpose. However, how do you act when the punches turn harder and more frequent – and you still got a business to run. Christel Wolthoorn shares how organisations should look to create new ways of looking at culture change, by moving away from the notion of mass transformation. 

13.10 13.40

Digitala strategier: How to create new ways of culture change away from the notion of mass transformation

Plats: A1 13.10 - 13.40

To many business leaders, the notion of "disruption” requires a radical rethink of the organisation’s structure, business model and purpose. However, how do you act when the punches turn harder and more frequent – and you still got a business to run. Christel Wolthoorn shares how organisations should look to create new ways of looking at culture change, by moving away from the notion of mass transformation. 

Smart marknadsföring: A/B-testerna som fick Dagens industri att helt ändra sina arbetsprocesser

Plats: A4

Robotskrivna artiklar, automatiserade processer och personaliserade flöden. Trenderna är stora och mycket omskrivna inom medievärlden. Men hur gör man för att infiltrera en stor och ganska bestämd organisation med en experimentell kultur med konverteringsoptimering i fokus?

För att få en growth-driven organisation behöver du kunna förlita dig på magkänsla likväl som på datadriven kunskap. Det handlar om att veta när man ska använda vilket tillvägagångssätt.

Kom och lyssna på de iterativa A/B-testerna som ledde till en total förändring i arbetsprocesser för Dagens Industri.

13.10 13.40

Smart marknadsföring: A/B-testerna som fick Dagens industri att helt ändra sina arbetsprocesser

Plats: A4 13.10 - 13.40

Robotskrivna artiklar, automatiserade processer och personaliserade flöden. Trenderna är stora och mycket omskrivna inom medievärlden. Men hur gör man för att infiltrera en stor och ganska bestämd organisation med en experimentell kultur med konverteringsoptimering i fokus?

För att få en growth-driven organisation behöver du kunna förlita dig på magkänsla likväl som på datadriven kunskap. Det handlar om att veta när man ska använda vilket tillvägagångssätt.

Kom och lyssna på de iterativa A/B-testerna som ledde till en total förändring i arbetsprocesser för Dagens Industri.

UX & Design: Form, funktion och vision - att skapa användarnytta för alla

Plats: C3/C4 Är det möjligt att designa för alla? Och hur realiseras grandiosa visioner genom att hitta balansen mellan form och funktion? Olle Bergdahl, Digital strateg på Uppsala kommun och Pontus Gager, AD på Mogul kommer att besvara dessa frågor. Det handlar bl.a om att arbeta med tydliga målbilder, förstå användarnyttan med färg och form samt vikten i att ha ett väl sammansatt team. Som exempel kommer arbetet med Uppsala Bostadsförmedling nämnas, som hade målet att bli Sveriges första digitala bostadsförmedling. Olle och Pontus kommer att ge konkreta tips till dig som står inför ett visionsarbete och förklara vad en visuell hierarki egentligen innebär. 13.10 13.40

UX & Design: Form, funktion och vision - att skapa användarnytta för alla

Plats: C3/C4 13.10 - 13.40

Är det möjligt att designa för alla? Och hur realiseras grandiosa visioner genom att hitta balansen mellan form och funktion? Olle Bergdahl, Digital strateg på Uppsala kommun och Pontus Gager, AD på Mogul kommer att besvara dessa frågor. Det handlar bl.a om att arbeta med tydliga målbilder, förstå användarnyttan med färg och form samt vikten i att ha ett väl sammansatt team. Som exempel kommer arbetet med Uppsala Bostadsförmedling nämnas, som hade målet att bli Sveriges första digitala bostadsförmedling. Olle och Pontus kommer att ge konkreta tips till dig som står inför ett visionsarbete och förklara vad en visuell hierarki egentligen innebär.

13.10

ROI: På väg mot framtidens bioupplevelse – Ett nedslag mitt i en digital transformation

Plats: C1/C2

Hur går en digital transformation av ett stort bolag verksamt på ett flertal marknader till? Vad behöver man göra, och vad ska man verkligen undvika? Benjamin Glaser från Rebel & Bird och Maria Ardstål från Nordic Cinema Group, berättar öppet och ärligt om lärdomar från ett pågående arbete med målet att skapa Europas bästa bioupplevelse.

Ta del av de första resultaten av arbetet och få en inblick i hur man med nya arbetsätt, utgångspunkt i data och med fokus på kunden har tagit fram en ny bio-webb med 400 procent ökad konvertering.

13.45 14.10

ROI: På väg mot framtidens bioupplevelse – Ett nedslag mitt i en digital transformation

Plats: C1/C2 13.45 - 14.10

Hur går en digital transformation av ett stort bolag verksamt på ett flertal marknader till? Vad behöver man göra, och vad ska man verkligen undvika? Benjamin Glaser från Rebel & Bird och Maria Ardstål från Nordic Cinema Group, berättar öppet och ärligt om lärdomar från ett pågående arbete med målet att skapa Europas bästa bioupplevelse.

Ta del av de första resultaten av arbetet och få en inblick i hur man med nya arbetsätt, utgångspunkt i data och med fokus på kunden har tagit fram en ny bio-webb med 400 procent ökad konvertering.

Sociala medier: 5 tips för dig som kommunicerar med en målgrupp i nya kanaler

Plats: A2

Youtube och podcast är viktiga kanaler med unika egenskaper och stora möjligheter. Samtidigt ger de marknadsförare och kommunikatörer nya utmaningar.

Tor Källstigen från Signal Signal berättar hur du tar kontroll över vad som sägs om ditt varumärke i de nya talande kanalerna. Så här kan du identifiera potentiella influencers för ditt varumärke med hjälp av analys och bygga relationer med dina ambassadörer i talmedia. Dessutom får du veta hur du fånga upp och avväpnar en kris. 

Kort sagt, här får du med dig de fem smartaste tipsen till hur du bäst kommunicerar i talade medier.

13.45 14.10

Sociala medier: 5 tips för dig som kommunicerar med en målgrupp i nya kanaler

Plats: A2 13.45 - 14.10

Youtube och podcast är viktiga kanaler med unika egenskaper och stora möjligheter. Samtidigt ger de marknadsförare och kommunikatörer nya utmaningar.

Tor Källstigen från Signal Signal berättar hur du tar kontroll över vad som sägs om ditt varumärke i de nya talande kanalerna. Så här kan du identifiera potentiella influencers för ditt varumärke med hjälp av analys och bygga relationer med dina ambassadörer i talmedia. Dessutom får du veta hur du fånga upp och avväpnar en kris. 

Kort sagt, här får du med dig de fem smartaste tipsen till hur du bäst kommunicerar i talade medier.

Digitala strategier: Juridiken bakom influencer marketing – det här måste du veta

Plats: A1

Katarina Ladenfors, advokat och partner på Marlaw, visar oss hur den juridiska processen fungerar och vad man ska tänka på när man som varumärke använder influencers i sina kampanjer.

Genom aktuella case får vi ta del av konkreta tips och råd att tänka på innan en kampanj i sociala medier.

13.45 14.10

Digitala strategier: Juridiken bakom influencer marketing – det här måste du veta

Plats: A1 13.45 - 14.10

Katarina Ladenfors, advokat och partner på Marlaw, visar oss hur den juridiska processen fungerar och vad man ska tänka på när man som varumärke använder influencers i sina kampanjer.

Genom aktuella case får vi ta del av konkreta tips och råd att tänka på innan en kampanj i sociala medier.

NY INFO: Smart marknadsföring: Kommunicera bättre med datadriven marknadsföring

Plats: A4

Då Rädda barnen på grund av sjukdom var tvungna att ställa in kommer Andreas Daun från Data Talks prata:

Strategier för datadriven marknadsföring
Att arbeta med marketing automation
Att agera på insikter och analysområden
Konkreta förslag på hur du kommer igång

13.45 14.10

NY INFO: Smart marknadsföring: Kommunicera bättre med datadriven marknadsföring

Plats: A4 13.45 - 14.10

Då Rädda barnen på grund av sjukdom var tvungna att ställa in kommer Andreas Daun från Data Talks prata:

Strategier för datadriven marknadsföring
Att arbeta med marketing automation
Att agera på insikter och analysområden
Konkreta förslag på hur du kommer igång

UX & Design: Jaså du är designer? Det låter ju viktigt. Konsten att skapa tjänster som gör trippel nytta

Plats: C3/C4

I tider då världen har blivit galen är det lätt att misströsta och ifrågasätta allt från sina ursköljda mjölkpaket till jobbet som designer. Samtidigt ser vi hur mäktig den mänskliga kraften är, och hur innovativa vi blir när saker ställs på sin spets.

Med en blandning av inspirerande exempel och världsförbättrande case driver Katarina Walter, vd på Antrop, ett utmanande resonemang om nyttan med tjänstedesign. Föreläsningen ger dig insikter, inspiration och verktyg till att förändra världen i rätt riktning. Oavsett vad det står på ditt visitkort.
 

13.45 14.10

UX & Design: Jaså du är designer? Det låter ju viktigt. Konsten att skapa tjänster som gör trippel nytta

Plats: C3/C4 13.45 - 14.10

I tider då världen har blivit galen är det lätt att misströsta och ifrågasätta allt från sina ursköljda mjölkpaket till jobbet som designer. Samtidigt ser vi hur mäktig den mänskliga kraften är, och hur innovativa vi blir när saker ställs på sin spets.

Med en blandning av inspirerande exempel och världsförbättrande case driver Katarina Walter, vd på Antrop, ett utmanande resonemang om nyttan med tjänstedesign. Föreläsningen ger dig insikter, inspiration och verktyg till att förändra världen i rätt riktning. Oavsett vad det står på ditt visitkort.
 

13.45

ROI: Därför ska du mäta både ROI & mROI och maximera dina investeringar

Plats: C1/C2

När vi fokuserar på att mäta och optimera försäljning är det lätt att ta beslut som bara är lönsamma på kort sikt. Å andra sidan riskerar vi att förlora försäljning när vi bara fokuserar på att mäta varumärke, interaktioner och räckvidd. Hur ska man göra då?

Genom att sätta ett värde på alla prioriterade interaktioner med varumärket, kan vi lära oss att förstå värdet av marknadsföringen och därmed beräkna vår mROI (marketing return on investment). Det leder i sin tur till att vi kan optimera för både ökad försäljning och varumärkeskännedom, vilket ger bättre avkastning på investeringarna.

I denna fartfyllda session med Annelie Näs får du tips och verktyg för att mäta och värdera dina interaktioner. Dessutom får du konkreta exempel på hur du kan öka din ROI och mROI genom att mäta och optimera både värde och försäljning.

14.15 14.40

ROI: Därför ska du mäta både ROI & mROI och maximera dina investeringar

Plats: C1/C2 14.15 - 14.40

När vi fokuserar på att mäta och optimera försäljning är det lätt att ta beslut som bara är lönsamma på kort sikt. Å andra sidan riskerar vi att förlora försäljning när vi bara fokuserar på att mäta varumärke, interaktioner och räckvidd. Hur ska man göra då?

Genom att sätta ett värde på alla prioriterade interaktioner med varumärket, kan vi lära oss att förstå värdet av marknadsföringen och därmed beräkna vår mROI (marketing return on investment). Det leder i sin tur till att vi kan optimera för både ökad försäljning och varumärkeskännedom, vilket ger bättre avkastning på investeringarna.

I denna fartfyllda session med Annelie Näs får du tips och verktyg för att mäta och värdera dina interaktioner. Dessutom får du konkreta exempel på hur du kan öka din ROI och mROI genom att mäta och optimera både värde och försäljning.

Sociala medier: Glöm trollen och ta kontrollen

Plats: A2

Sociala media och diskussionsforum är fantastiska för att nå ut till och interagera med besökare, så länge du lyckas hålla trollen borta. Det räcker med ett fåtal användare vars syfte är att sabotera för att ditt budskap ska bli förvrängt och dina besökare få en felaktig bild av det du står för och vill förmedla.

Facebookgruppen #jagärhär startades 2016 och har som syfte att motverka hat på nätet. Grundaren Mina Dennert delar med sig av erfarenheter och råd kring hur du kan ta kontroll över vad som händer i dina kommentarstrådar.
 

14.15 14.40

Sociala medier: Glöm trollen och ta kontrollen

Plats: A2 14.15 - 14.40

Sociala media och diskussionsforum är fantastiska för att nå ut till och interagera med besökare, så länge du lyckas hålla trollen borta. Det räcker med ett fåtal användare vars syfte är att sabotera för att ditt budskap ska bli förvrängt och dina besökare få en felaktig bild av det du står för och vill förmedla.

Facebookgruppen #jagärhär startades 2016 och har som syfte att motverka hat på nätet. Grundaren Mina Dennert delar med sig av erfarenheter och råd kring hur du kan ta kontroll över vad som händer i dina kommentarstrådar.
 

Digitala strategier: How machine learning, artificial intelligence, and big data are shaping the automation of tomorrow

Plats: A1

Automation is constantly gaining importance and becomes one of the key enablers for digital transformation, compliance as well as driving agility in business evolution.

14.15 14.40

Digitala strategier: How machine learning, artificial intelligence, and big data are shaping the automation of tomorrow

Plats: A1 14.15 - 14.40

Automation is constantly gaining importance and becomes one of the key enablers for digital transformation, compliance as well as driving agility in business evolution.

Smart marknadsföring: Fem enkla sätt att fucka upp en idé

Plats: A4

Att komma på en bra idé är lätt, att verkligen genomföra den är det svåra.

Under de senaste två åren har Philip Martinsen från Nooks varit med och startat tre olika bolag. I arbetet med dem har Philip gjort alla fel i boken och några till. Här delar han med sig av fem enkla sätt att fucka upp den bästa av idéer och hur du bör göra i stället.

14.15 14.40

Smart marknadsföring: Fem enkla sätt att fucka upp en idé

Plats: A4 14.15 - 14.40

Att komma på en bra idé är lätt, att verkligen genomföra den är det svåra.

Under de senaste två åren har Philip Martinsen från Nooks varit med och startat tre olika bolag. I arbetet med dem har Philip gjort alla fel i boken och några till. Här delar han med sig av fem enkla sätt att fucka upp den bästa av idéer och hur du bör göra i stället.

UX & Design: Hur du ska tänka för att verkligen dra nytta av UX

Plats: C3/C4

Alla vi som arbetar med digitala produkter eller tjänster arbetar på något sätt med UX. UX är mer än du tror. Det är inte strössel. Det är grunden för hela den digitala produkten. Det är bägaren. Glasstruten.

Mimmi pratar om hur du skapar förutsättningar för ett UX-arbete som faktiskt skapar värde. Hur du beställer, leder och arbetar med UX som inte bara är strössel. Hur du lägger grunden för ett arbete med effektiva och tvärfunktionella team som delar på och förstår problembeskrivningen och användarnas behov. Då skapar vi produkter och tjänster som blir meningsfulla delar av våra användares liv. På riktigt.
 

 

14.15 14.40

UX & Design: Hur du ska tänka för att verkligen dra nytta av UX

Plats: C3/C4 14.15 - 14.40

Alla vi som arbetar med digitala produkter eller tjänster arbetar på något sätt med UX. UX är mer än du tror. Det är inte strössel. Det är grunden för hela den digitala produkten. Det är bägaren. Glasstruten.

Mimmi pratar om hur du skapar förutsättningar för ett UX-arbete som faktiskt skapar värde. Hur du beställer, leder och arbetar med UX som inte bara är strössel. Hur du lägger grunden för ett arbete med effektiva och tvärfunktionella team som delar på och förstår problembeskrivningen och användarnas behov. Då skapar vi produkter och tjänster som blir meningsfulla delar av våra användares liv. På riktigt.
 

 

14.15

Kaffepaus

Webbdagarna handlar inte bara om det som händer på scenen utan även om nätverkande i pauserna. I utställningsområdet kan du testa de hetaste tjänsterna och produkterna, avnjuta god fika och passa på att knyta nya, viktiga affärskontakter.

14.45 15.15

Kaffepaus

14.45 - 15.15

Webbdagarna handlar inte bara om det som händer på scenen utan även om nätverkande i pauserna. I utställningsområdet kan du testa de hetaste tjänsterna och produkterna, avnjuta god fika och passa på att knyta nya, viktiga affärskontakter.

14.45

Webbdagarnas moderator Katarina Strömberg inleder eftermiddagen

Välkommen tillbaka till programmet på stora scen! Nu är det dags för avslutningen på dag ett - missa inte minglet efter programmets slut.

15.15 15.20

Webbdagarnas moderator Katarina Strömberg inleder eftermiddagen

15.15 - 15.20

Välkommen tillbaka till programmet på stora scen! Nu är det dags för avslutningen på dag ett - missa inte minglet efter programmets slut.

15.15

Debbie Wosskow, OBE CEO and Founder, Love Home Swap: 5 tips on how to scale up your digital disruption

In just five years, the home exchange company Love Home Swap has scaled to become the world’s leading home swapping group and a flagship company for the global sharing economy.

Debbie Wosskow, CEO and founder, is known for successfully launching and scaling businesses in the areas of digital disruption and female empowerment.

She will touch on how Love Home Swap has changed the game in its sector, what marketing strategies have worked well, what she would have done differently and also give her top tips on how to be a successful entrepreneur.

15.20 15.50

Debbie Wosskow, OBE CEO and Founder, Love Home Swap: 5 tips on how to scale up your digital disruption

15.20 - 15.50

In just five years, the home exchange company Love Home Swap has scaled to become the world’s leading home swapping group and a flagship company for the global sharing economy.

Debbie Wosskow, CEO and founder, is known for successfully launching and scaling businesses in the areas of digital disruption and female empowerment.

She will touch on how Love Home Swap has changed the game in its sector, what marketing strategies have worked well, what she would have done differently and also give her top tips on how to be a successful entrepreneur.

15.20

Ashkan Fardost, TED-talare och expert på disruptiv teknik: Framtiden är ljus, om du undviker teknikfällan

Digitaliseringens frammarsch har väckt världens industrier ur en lång och bekväm dvala. Industrialismens spelregler tågade ut lika fort som paniken tågade in. Miljonbelopp har satsats på "digital transformation" och allt som hör till utan några vidare resultat. Vi har missförstått hela poängen med digitalisering, menar Ashkan Fardost.

Ashkan Fardost pratar om teknikens och digitaliseringens påverkan på mänskligt beteende. Lösningen på digitaliseringens utmaningar är inte att kasta VR-glasögon eller chatbots på dina problem. Inte heller att ta produkten som du tillverkat de senaste 40 åren, koppla upp den till internet och kalla det för en IoT-innovation. Hysterin kring trendiga tekniker står i vägen för vad du egentligen måste lista ut: Hur påverkar tekniken och digitaliseringen mänskligt beteende? När du har förstått det om din målgrupp kan du ta hjälp av den nya tekniken som lockar runt hörnet. Det är vad modern innovation handlar om. Oavsett vilken bransch. Människa först. Teknik sedan.

15.50 16.20

Ashkan Fardost, TED-talare och expert på disruptiv teknik: Framtiden är ljus, om du undviker teknikfällan

15.50 - 16.20

Digitaliseringens frammarsch har väckt världens industrier ur en lång och bekväm dvala. Industrialismens spelregler tågade ut lika fort som paniken tågade in. Miljonbelopp har satsats på "digital transformation" och allt som hör till utan några vidare resultat. Vi har missförstått hela poängen med digitalisering, menar Ashkan Fardost.

Ashkan Fardost pratar om teknikens och digitaliseringens påverkan på mänskligt beteende. Lösningen på digitaliseringens utmaningar är inte att kasta VR-glasögon eller chatbots på dina problem. Inte heller att ta produkten som du tillverkat de senaste 40 åren, koppla upp den till internet och kalla det för en IoT-innovation. Hysterin kring trendiga tekniker står i vägen för vad du egentligen måste lista ut: Hur påverkar tekniken och digitaliseringen mänskligt beteende? När du har förstått det om din målgrupp kan du ta hjälp av den nya tekniken som lockar runt hörnet. Det är vad modern innovation handlar om. Oavsett vilken bransch. Människa först. Teknik sedan.

15.50

Tobias Degsell, kreativitetsexpert och tidigare curator på Nobelmuseet: From idea to reality

Tobias Degsell är expert på Nobelpristagare och kreativitet. Han har ett förflutet som curator på Nobelmuseet i Stockholm, och sedan 2010 har han rest runt och predikat vikten av kreativitet för företag och organisationer över hela världen. Sommaren 2016 lämnade han sin anställning på museet.

I dag ägnar sig Tobias helhjärtat åt den svåraste, men kanske också den roligaste delen av den kreativa processen, nämligen själva genomförandet. Digitaliseringen av samhället gör att gamla lösningar slutar fungera. Vi behöver nya lösningar, men det räcker tyvärr inte med att bara tänka ut dem, vi måste också kunna ta dem från idé till verklighet. Hur gör vi för att inte fastna i idéstadiet?

16.20 16.50

Tobias Degsell, kreativitetsexpert och tidigare curator på Nobelmuseet: From idea to reality

16.20 - 16.50

Tobias Degsell är expert på Nobelpristagare och kreativitet. Han har ett förflutet som curator på Nobelmuseet i Stockholm, och sedan 2010 har han rest runt och predikat vikten av kreativitet för företag och organisationer över hela världen. Sommaren 2016 lämnade han sin anställning på museet.

I dag ägnar sig Tobias helhjärtat åt den svåraste, men kanske också den roligaste delen av den kreativa processen, nämligen själva genomförandet. Digitaliseringen av samhället gör att gamla lösningar slutar fungera. Vi behöver nya lösningar, men det räcker tyvärr inte med att bara tänka ut dem, vi måste också kunna ta dem från idé till verklighet. Hur gör vi för att inte fastna i idéstadiet?

16.20

Webbdagarnas moderator Katarina Strömberg summerar dagen

16.50 16.55

Webbdagarnas moderator Katarina Strömberg summerar dagen

16.50 - 16.55

16.50

AW (After Webbdagarna) för alla deltagare i utställningsytan!

After Webbdagarna! Än är dagen inte slut, se till att ta del av vår festfyllda AW. Mingla och nätverka med dina kollegor i branschen i den fantastiska utställarytan på Waterfront. Det här är din chans att äta och dricka gott tillsammans med deltagare, talare och partners. 

16.55 19.00

AW (After Webbdagarna) för alla deltagare i utställningsytan!

16.55 - 19.00

After Webbdagarna! Än är dagen inte slut, se till att ta del av vår festfyllda AW. Mingla och nätverka med dina kollegor i branschen i den fantastiska utställarytan på Waterfront. Det här är din chans att äta och dricka gott tillsammans med deltagare, talare och partners. 

16.55

Efterfest exklusivt för Webbdagarnas deltagare! Observera: Begränsat antal platser och först till kvarn gäller på plats

På kvällen den 21 mars bjuder vi – i samarbete med Acando & itch – på en påkostad efterfest med extra allt. Eller vad sägs om en fest i två våningsplan med livemusik, DJ, lounge, spännande mat för alla smaker, öl, vin, alkoholfri dryck, milsvid utsikt över Stockholm och Riddarfjärden från de stora terrasserna...och mycket mer. Efterfesten är helt kostnadsfri för Webbdagarnas deltagare och äger rum på Acandos kontor på Vasagatan 16, bara ett stenkast från Waterfront, med start klockan 19.00.

Begränsat antal platser finns och först till kvarn gäller på plats. Det går alltså inte att förboka sin plats på festen. Detta för att alla ska ha samma möjlighet att delta. Observera att du behöver visa upp din namnbricka för att komma in. Välkommen!

19.00 23.00

Efterfest exklusivt för Webbdagarnas deltagare! Observera: Begränsat antal platser och först till kvarn gäller på plats

19.00 - 23.00

På kvällen den 21 mars bjuder vi – i samarbete med Acando & itch – på en påkostad efterfest med extra allt. Eller vad sägs om en fest i två våningsplan med livemusik, DJ, lounge, spännande mat för alla smaker, öl, vin, alkoholfri dryck, milsvid utsikt över Stockholm och Riddarfjärden från de stora terrasserna...och mycket mer. Efterfesten är helt kostnadsfri för Webbdagarnas deltagare och äger rum på Acandos kontor på Vasagatan 16, bara ett stenkast från Waterfront, med start klockan 19.00.

Begränsat antal platser finns och först till kvarn gäller på plats. Det går alltså inte att förboka sin plats på festen. Detta för att alla ska ha samma möjlighet att delta. Observera att du behöver visa upp din namnbricka för att komma in. Välkommen!

19.00

Registreringen för dag 2 öppnar!

Se till att befinna dig på plats i god tid innan programmet på scenen drar igång för en rykande färsk kopp kaffe, mingel samt spana in utställningsområdet där du kan testa de hetaste tjänsterna och produkterna.

Besökare som även har deltagit under gårdagen (Dag 1) behöver inte registrera sig på nytt - er namnbricka gäller som biljett.

08.00 08.00

Registreringen för dag 2 öppnar!

08.00 - 08.00

Se till att befinna dig på plats i god tid innan programmet på scenen drar igång för en rykande färsk kopp kaffe, mingel samt spana in utställningsområdet där du kan testa de hetaste tjänsterna och produkterna.

Besökare som även har deltagit under gårdagen (Dag 1) behöver inte registrera sig på nytt - er namnbricka gäller som biljett.

08.00

Frukostseminarium: Så lätt gör du proffsiga filmer – med din iPhone som enda verktyg, med Martin Fältström

2019 förutspås 90 procent av internettrafiken bestå av rörligt innehåll. Frågan är inte längre OM du ska börja kommunicera i rörliga bilder, utan NÄR. Att producera video kan låta dyrt och komplicerat, men om du använder din mobil är det billigt, enkelt, roligt och faktiskt vanebildande. Rivstarta Webbdagarna med 45 minuter då du får kunskapen och tipsen du behöver för att direkt komma igång att själv filma och redigera – med bara din mobil.

Observera: Alla frukostseminarium kräver separat (kostnadsfri) föranmälan. Mer information kommer närmare eventet.

08.00 08.45

Frukostseminarium: Så lätt gör du proffsiga filmer – med din iPhone som enda verktyg, med Martin Fältström

08.00 - 08.45

2019 förutspås 90 procent av internettrafiken bestå av rörligt innehåll. Frågan är inte längre OM du ska börja kommunicera i rörliga bilder, utan NÄR. Att producera video kan låta dyrt och komplicerat, men om du använder din mobil är det billigt, enkelt, roligt och faktiskt vanebildande. Rivstarta Webbdagarna med 45 minuter då du får kunskapen och tipsen du behöver för att direkt komma igång att själv filma och redigera – med bara din mobil.

Observera: Alla frukostseminarium kräver separat (kostnadsfri) föranmälan. Mer information kommer närmare eventet.

Frukostseminarium: Här är nya dataskyddsförordningen – så påverkar den dig

Det är nu hög tid för alla företag att börja förbereda sig inför den nya personuppgiftslagstiftningen som börjar gälla fullt ut 25 maj 2018. Dataskyddsförordningen innehåller ett stort antal nya regler och företag som bryter mot reglerna riskerar böter på upp till 4 procent av omsättningen. Marielle Eide ger under denna introduktion en sammanfattning av de viktigaste förändringarna och presenterar konkreta tips på hur ni kan påbörja ert arbete mot att följa lagstiftningen. Missa inte detta tillfälle att få en övergripande genomgång och introduktion till den nya förordningen.

Observera: Alla frukostseminarium kräver separat (kostnadsfri) föranmälan. Mer information kommer närmare eventet.

08.00 08.45

Frukostseminarium: Här är nya dataskyddsförordningen – så påverkar den dig

08.00 - 08.45

Det är nu hög tid för alla företag att börja förbereda sig inför den nya personuppgiftslagstiftningen som börjar gälla fullt ut 25 maj 2018. Dataskyddsförordningen innehåller ett stort antal nya regler och företag som bryter mot reglerna riskerar böter på upp till 4 procent av omsättningen. Marielle Eide ger under denna introduktion en sammanfattning av de viktigaste förändringarna och presenterar konkreta tips på hur ni kan påbörja ert arbete mot att följa lagstiftningen. Missa inte detta tillfälle att få en övergripande genomgång och introduktion till den nya förordningen.

Observera: Alla frukostseminarium kräver separat (kostnadsfri) föranmälan. Mer information kommer närmare eventet.

Frukostseminarium: Allt du behöver veta om möjligheterna med VR - på bara 45 minuter

Virtual reality må kännas som en ny teknik, men den har en historia. Hur har utvecklingen sett ut fram till idag och varför vill vi skapa virtuella världar?

Under 45 minuter få du en grundkurs i virtual reality, VR, och får veta hur tekniken kan användas och inom vilka områden. Hör mer om hur VR utnyttjas inom allt från underhållning och spel till nyttoapplikationer (sociala appar, hälsa, utbildning, marknadsföring/reklam). Du får också veta vilka olika typer av VR/AR-glasögon det finns  och vilken skillnaden är mellan dem.

Hur kommer VR att påverka hur vi konsumerar media, hur vi interagerar online och hur samhället i stort ser ut? Och viktigaste frågan av allt: Hur kan ditt företag eller din organisation komma igång med VR?

Dessutom finns det tid att ställa alla dina kluriga frågor till våra VR-experter.

Observera: Alla frukostseminarium kräver separat (kostnadsfri) föranmälan. Mer information kommer närmare eventet.

08.00 08.45

Frukostseminarium: Allt du behöver veta om möjligheterna med VR - på bara 45 minuter

08.00 - 08.45

Virtual reality må kännas som en ny teknik, men den har en historia. Hur har utvecklingen sett ut fram till idag och varför vill vi skapa virtuella världar?

Under 45 minuter få du en grundkurs i virtual reality, VR, och får veta hur tekniken kan användas och inom vilka områden. Hör mer om hur VR utnyttjas inom allt från underhållning och spel till nyttoapplikationer (sociala appar, hälsa, utbildning, marknadsföring/reklam). Du får också veta vilka olika typer av VR/AR-glasögon det finns  och vilken skillnaden är mellan dem.

Hur kommer VR att påverka hur vi konsumerar media, hur vi interagerar online och hur samhället i stort ser ut? Och viktigaste frågan av allt: Hur kan ditt företag eller din organisation komma igång med VR?

Dessutom finns det tid att ställa alla dina kluriga frågor till våra VR-experter.

Observera: Alla frukostseminarium kräver separat (kostnadsfri) föranmälan. Mer information kommer närmare eventet.

08.00

Programmet på stora scen drar igång och Webbdagarnas moderator Katarina Strömberg och Internetworlds redaktion inleder dag 2

Klockan 09.00 släcks ljuset i stora salen på Waterfront Congress Centre och det är dags att inleda dag 2 av Webbdagarna Stockholm 2017! Moderator Katarina Strömberg går igenom insikter från dag 1 samt vad dagens agenda har att bjuda på. Se till att ta plats i god tid bland alla 1 600 deltagare, det är dags för en spännande och mäktig inledning! Nu kör vi!

09.00 09.05

Programmet på stora scen drar igång och Webbdagarnas moderator Katarina Strömberg och Internetworlds redaktion inleder dag 2

09.00 - 09.05

Klockan 09.00 släcks ljuset i stora salen på Waterfront Congress Centre och det är dags att inleda dag 2 av Webbdagarna Stockholm 2017! Moderator Katarina Strömberg går igenom insikter från dag 1 samt vad dagens agenda har att bjuda på. Se till att ta plats i god tid bland alla 1 600 deltagare, det är dags för en spännande och mäktig inledning! Nu kör vi!

09.00

KEYNOTE: Oli Gardner, Co-founder of Unbounce: Data-Driven Design

Data-Driven Design (3D) is an evidence-based visual framework for creating websites and landing pages that will increase your leads, sales, and customers. In this session you’ll learn how to:

Discover, and leverage data to fuel your design decisions.

Use a marketing core value system to differentiate yourself from your competitors.

Develop a common language that your teams of marketers, designers, and copywriters, can use to work better together to collectively increase your conversion rates.

09.10 09.50

KEYNOTE: Oli Gardner, Co-founder of Unbounce: Data-Driven Design

09.10 - 09.50

Data-Driven Design (3D) is an evidence-based visual framework for creating websites and landing pages that will increase your leads, sales, and customers. In this session you’ll learn how to:

Discover, and leverage data to fuel your design decisions.

Use a marketing core value system to differentiate yourself from your competitors.

Develop a common language that your teams of marketers, designers, and copywriters, can use to work better together to collectively increase your conversion rates.

09.10

VR är här och användbart, lyssna till 3 glödheta case

Att virtual reality, VR, är hett råder det ingen tvekan om. I flera år har vi pratat om möjligheterna med den nya tekniken, inte minst här på Webbdagarna.

Nu är det dags att ta nästa kliv och börja prata om vad vi faktiskt kan göra redan i dag med VR. Vilket värde kan tekniken tillföra just ditt företag, vilken affärsnytta kan den skapa?

Efter en kort inledning och summering av definitionen av virtual reality, 360-film och augmented reality, AR, blir det tre spännande case, där VR används i praktiken.

Adam Österman från SEB Innovation Lab berättar om SEB:s VR-app för bostadsvisningar.

William Hamilton, medgrundare och vd på Mimerse, ligger bakom appen Itsy, som botar spindelfobi.

Och Alexandra Gahnström, barnens försäkringsexpert på Trygg Hansa, representerar projektet Brandkollen.

09.50 10.15

VR är här och användbart, lyssna till 3 glödheta case

09.50 - 10.15

Att virtual reality, VR, är hett råder det ingen tvekan om. I flera år har vi pratat om möjligheterna med den nya tekniken, inte minst här på Webbdagarna.

Nu är det dags att ta nästa kliv och börja prata om vad vi faktiskt kan göra redan i dag med VR. Vilket värde kan tekniken tillföra just ditt företag, vilken affärsnytta kan den skapa?

Efter en kort inledning och summering av definitionen av virtual reality, 360-film och augmented reality, AR, blir det tre spännande case, där VR används i praktiken.

Adam Österman från SEB Innovation Lab berättar om SEB:s VR-app för bostadsvisningar.

William Hamilton, medgrundare och vd på Mimerse, ligger bakom appen Itsy, som botar spindelfobi.

Och Alexandra Gahnström, barnens försäkringsexpert på Trygg Hansa, representerar projektet Brandkollen.

09.50

Kaffepaus

Webbdagarna handlar inte bara om det som händer på scenen utan även om nätverkandet i pauserna. I utställningsområdet kan du testa de hetaste tjänsterna och produkterna, avnjuta god fika och knyta nya, viktiga affärskontakter.

10.15 10.45

Kaffepaus

10.15 - 10.45

Webbdagarna handlar inte bara om det som händer på scenen utan även om nätverkandet i pauserna. I utställningsområdet kan du testa de hetaste tjänsterna och produkterna, avnjuta god fika och knyta nya, viktiga affärskontakter.

10.15

Webbdagarnas moderator Katarina Strömberg inleder förmiddagen

Varmt välkomna tillbaka i stolarna inne på Stockholm Waterfront Congress Centre och Webbdagarna!

10.45 10.50

Webbdagarnas moderator Katarina Strömberg inleder förmiddagen

10.45 - 10.50

Varmt välkomna tillbaka i stolarna inne på Stockholm Waterfront Congress Centre och Webbdagarna!

10.45

Ross Simmonds, Global speaker and Digital Marketing Strategist: Content chaos - building your brand through constant experiments

Taking risks on content and making experiential investments can work out in a big way for brands and marketers. Whether it’s Reddit, Slideshare, Quora or Instagram, Ross Simmonds shares some of the lessons he has learned from a variety of different content experiments. In addition, Ross shares a framework that can be used in any industry to develop, test and deliver quality content marketing experiments.

10.50 11.20

Ross Simmonds, Global speaker and Digital Marketing Strategist: Content chaos - building your brand through constant experiments

10.50 - 11.20

Taking risks on content and making experiential investments can work out in a big way for brands and marketers. Whether it’s Reddit, Slideshare, Quora or Instagram, Ross Simmonds shares some of the lessons he has learned from a variety of different content experiments. In addition, Ross shares a framework that can be used in any industry to develop, test and deliver quality content marketing experiments.

10.50

Nancy Harhut, Chief Creative Officer: Hardwired behaviors – email marketing’s next big opportunity

You can follow all the current best practices for creating email and still not get the response you want. That’s because today there’s more to success than a targeted list, compelling offer, and perfectly executed creative. 

Today you need to know the decision-making shortcuts people use when they encounter your email – the hardwired behaviors they default to that determine whether they open, read and respond to it. Research has proven that people often don’t operate in a rational, considered way. Much of what we do is done on autopilot, with certain prompts sending us in one direction or another.

Discover what some of these automatic behaviors are – and how to use them to get your target to engage with your email without even thinking about it. See numerous examples from various verticals. And leave armed ready to create emails that get automatic action.

11.20 11.50

Nancy Harhut, Chief Creative Officer: Hardwired behaviors – email marketing’s next big opportunity

11.20 - 11.50

You can follow all the current best practices for creating email and still not get the response you want. That’s because today there’s more to success than a targeted list, compelling offer, and perfectly executed creative. 

Today you need to know the decision-making shortcuts people use when they encounter your email – the hardwired behaviors they default to that determine whether they open, read and respond to it. Research has proven that people often don’t operate in a rational, considered way. Much of what we do is done on autopilot, with certain prompts sending us in one direction or another.

Discover what some of these automatic behaviors are – and how to use them to get your target to engage with your email without even thinking about it. See numerous examples from various verticals. And leave armed ready to create emails that get automatic action.

11.20

Phil Nottingham, Video Strategist: Preparing for a video-based future

By 2019, 80% of the world's video traffic will be video - but the majority of businesses across Europe are yet to fundamentally integrate video into their web marketing strategies. In this session, Phil will be answering the key questions which continue to dominate video marketing - what sort of content should you create? How can you do it at scale? How can you measure success? and which platforms deliver the best ROI?

11.50 12.15

Phil Nottingham, Video Strategist: Preparing for a video-based future

11.50 - 12.15

By 2019, 80% of the world's video traffic will be video - but the majority of businesses across Europe are yet to fundamentally integrate video into their web marketing strategies. In this session, Phil will be answering the key questions which continue to dominate video marketing - what sort of content should you create? How can you do it at scale? How can you measure success? and which platforms deliver the best ROI?

11.50

Lunchpaus

Webbdagarna handlar inte bara om det som händer på scen utan även om nätverkandet i pauserna. I Sveriges mest innovativa och spännande utställningsområde kan du testa de hetaste produkterna och tjänsterna, avnjuta god lunch och dryck samt passa på att knyta nya, viktiga affärskontakter.

Efter lunch - välj mellan fem kunskapsspår, fullmatade med konkreta case och värdefulla tips och råd.

I dag kan du välja mellan:

E-handel

Content

Kunden i fokus

Smart kommunikation

Next generation tech

12.15 13.15

Lunchpaus

12.15 - 13.15

Webbdagarna handlar inte bara om det som händer på scen utan även om nätverkandet i pauserna. I Sveriges mest innovativa och spännande utställningsområde kan du testa de hetaste produkterna och tjänsterna, avnjuta god lunch och dryck samt passa på att knyta nya, viktiga affärskontakter.

Efter lunch - välj mellan fem kunskapsspår, fullmatade med konkreta case och värdefulla tips och råd.

I dag kan du välja mellan:

E-handel

Content

Kunden i fokus

Smart kommunikation

Next generation tech

12.15

E-handel: Är du redo för framtidens digitala handel?

Plats: C1/C2

Kunder som köper dina produkter och tjänster förväntar sig ständigt mer, av allt och hela tiden. Hur hänger du med och hur kan du ligga steget före dina kunder och konkurrenter? Något vi pratar mer och mer om är artificiell intellingens, AI, men hur kan det hjälpa dig i din digitala handel och vad innebär det egentligen?

Vi gör en spaning och tittar in i framtiden men också på vad som är möjligt redan nu för att ta din digitala handel till nästa nivå. 

13.15 13.45

E-handel: Är du redo för framtidens digitala handel?

Plats: C1/C2 13.15 - 13.45

Kunder som köper dina produkter och tjänster förväntar sig ständigt mer, av allt och hela tiden. Hur hänger du med och hur kan du ligga steget före dina kunder och konkurrenter? Något vi pratar mer och mer om är artificiell intellingens, AI, men hur kan det hjälpa dig i din digitala handel och vad innebär det egentligen?

Vi gör en spaning och tittar in i framtiden men också på vad som är möjligt redan nu för att ta din digitala handel till nästa nivå. 

Content: 5 brain science secrets email marketers should steal

Plats: A1

Science has proven that up to 95% of decision-making takes place in the subconscious mind. Which means you need to know the triggers that prompt the actions you want your target to take – the scientific secrets that get people to open, read and respond to your emails. Discover five proven principles of psychology that lead to greater email response. See exactly how to apply them. And watch your numbers soar.


You’ll learn:
• How to write a subject line that’s impossible to ignore
• What instantly makes you look better than the competition
• The one thing to say to increase response
• Which days are best for success
• The journalist’s secret that boosts email readership

13.15 13.45

Content: 5 brain science secrets email marketers should steal

Plats: A1 13.15 - 13.45

Science has proven that up to 95% of decision-making takes place in the subconscious mind. Which means you need to know the triggers that prompt the actions you want your target to take – the scientific secrets that get people to open, read and respond to your emails. Discover five proven principles of psychology that lead to greater email response. See exactly how to apply them. And watch your numbers soar.


You’ll learn:
• How to write a subject line that’s impossible to ignore
• What instantly makes you look better than the competition
• The one thing to say to increase response
• Which days are best for success
• The journalist’s secret that boosts email readership

Kunden i fokus: Vägen till en personaliserad digital upplevelse

Plats: A2

Företag som lyckas sätter design och kundupplevelse i främsta rummet och utformar varje detalj utifrån vad kunden behöver. De är helt enkelt besatta av kunden. Design-drivna företag förstår vad som motiverar kunderna, vad som talar till både deras hjärta och hjärna och sätter deras behov framför allt.

Johan Lopes Helgesson från Adobe visar hur just ditt företag blir design- och kundupplevelse-drivet och vad ni behöver göra för att klara de utmaningar som väntar.

13.15 13.45

Kunden i fokus: Vägen till en personaliserad digital upplevelse

Plats: A2 13.15 - 13.45

Företag som lyckas sätter design och kundupplevelse i främsta rummet och utformar varje detalj utifrån vad kunden behöver. De är helt enkelt besatta av kunden. Design-drivna företag förstår vad som motiverar kunderna, vad som talar till både deras hjärta och hjärna och sätter deras behov framför allt.

Johan Lopes Helgesson från Adobe visar hur just ditt företag blir design- och kundupplevelse-drivet och vad ni behöver göra för att klara de utmaningar som väntar.

Smart kommunikation: Försvarsmaktens träningsklubb – det perfekta receptet

Plats: A4

2016 bjöd Försvarsmakten för första gången in allmänheten att ta del av myndighetens hundraåriga träningsexpertis genom FMTK, Försvarsmaktens träningsklubb. Lanseringen syftade till att stärka Försvarsmaktens varumärke, men också till att stärka dagens och morgondagens medarbetares fysiska förutsättningar att klara både jobblivet och livet utanför jobbet.

Klubben, med en träningsapp och podcast som nav, blev en stor framgång och har i dag fler än 200 000 medlemmar. Förstaplaceringar på App Store och Google Play avlöstes av utmärkelser i Cannes, i London och hemma i Sverige. Hör projektledaren för FMTK, Johannes Hellqvist, avslöja framgångsreceptet: Vilka perspektiv, idéer och praktiker som har präglat ett lyckat projekt där digital utveckling och kommunikation gått hand i hand hela vägen.

13.15 13.45

Smart kommunikation: Försvarsmaktens träningsklubb – det perfekta receptet

Plats: A4 13.15 - 13.45

2016 bjöd Försvarsmakten för första gången in allmänheten att ta del av myndighetens hundraåriga träningsexpertis genom FMTK, Försvarsmaktens träningsklubb. Lanseringen syftade till att stärka Försvarsmaktens varumärke, men också till att stärka dagens och morgondagens medarbetares fysiska förutsättningar att klara både jobblivet och livet utanför jobbet.

Klubben, med en träningsapp och podcast som nav, blev en stor framgång och har i dag fler än 200 000 medlemmar. Förstaplaceringar på App Store och Google Play avlöstes av utmärkelser i Cannes, i London och hemma i Sverige. Hör projektledaren för FMTK, Johannes Hellqvist, avslöja framgångsreceptet: Vilka perspektiv, idéer och praktiker som har präglat ett lyckat projekt där digital utveckling och kommunikation gått hand i hand hela vägen.

Next generation tech: VR – buzz eller affärsnytta

Plats: C3/C4

VR är inget nytt och försöken att skapa en virtuell verklighet har varit många sedan 1950-talet. Men vad är det som gör att tiden är mogen nu? Under denna dragning kommer Robin och Mattias gå igenom de olika begreppen, ge exempel på användningsområden samt visa exempel från verkligheten.

13.15 13.45

Next generation tech: VR – buzz eller affärsnytta

Plats: C3/C4 13.15 - 13.45

VR är inget nytt och försöken att skapa en virtuell verklighet har varit många sedan 1950-talet. Men vad är det som gör att tiden är mogen nu? Under denna dragning kommer Robin och Mattias gå igenom de olika begreppen, ge exempel på användningsområden samt visa exempel från verkligheten.

13.15

E-handel: Smarta lifehacks för sociala medier, influencers och content

Plats: C1/C2

Partykungen har fått mycket beröm för sitt arbete i sociala medier och är en välkänd aktör för alla som ska arrangera fest och kalas eller är i behov av maskeradkläder. Med över 150 000 följare på Instagram och en stark närvaro på Youtube och Facebook bygger Nicklas Persson, marknadschef, upp företagets framtida kanaler.

Nicklas delar med sig av sina verktyg i det dagliga arbetet i företagets egna kanaler samt ger tips på hur man jobbar med influencers och deras content i relation till det egna varumärket.
 

13.50 14.15

E-handel: Smarta lifehacks för sociala medier, influencers och content

Plats: C1/C2 13.50 - 14.15

Partykungen har fått mycket beröm för sitt arbete i sociala medier och är en välkänd aktör för alla som ska arrangera fest och kalas eller är i behov av maskeradkläder. Med över 150 000 följare på Instagram och en stark närvaro på Youtube och Facebook bygger Nicklas Persson, marknadschef, upp företagets framtida kanaler.

Nicklas delar med sig av sina verktyg i det dagliga arbetet i företagets egna kanaler samt ger tips på hur man jobbar med influencers och deras content i relation till det egna varumärket.
 

Content: Relevant content genom SEO

Plats: A1

Det spelar ingen roll hur mycket content du skapar om den inte är relevant. Fredrik Markus, Creative Director, och Jonna Tetzlaff, SEO-specialist och analytiker, från Creuna berättar hur det praktiska (för)arbetet med SEO genomförs och används för att skapa relevant content som engagerar och tilltalar er målgrupp.

13.50 14.15

Content: Relevant content genom SEO

Plats: A1 13.50 - 14.15

Det spelar ingen roll hur mycket content du skapar om den inte är relevant. Fredrik Markus, Creative Director, och Jonna Tetzlaff, SEO-specialist och analytiker, från Creuna berättar hur det praktiska (för)arbetet med SEO genomförs och används för att skapa relevant content som engagerar och tilltalar er målgrupp.

Kunden i fokus: Därför ger bra prestanda nöjda kunder

Plats: A2

Hur snabba dina tjänster är påverkar direkt dina kunder och besökare. Konverteringsgraden, antalet besökare och kundens lojalitet hänger väldigt mycket ihop med vilka prestanda dina tjänster har.

Robert Mabrouki, technical director på IP-Label, ger dig råd, tips och verktyg för att optimera dina tjänsters prestanda och vinna kundernas förtroende.

13.50 14.15

Kunden i fokus: Därför ger bra prestanda nöjda kunder

Plats: A2 13.50 - 14.15

Hur snabba dina tjänster är påverkar direkt dina kunder och besökare. Konverteringsgraden, antalet besökare och kundens lojalitet hänger väldigt mycket ihop med vilka prestanda dina tjänster har.

Robert Mabrouki, technical director på IP-Label, ger dig råd, tips och verktyg för att optimera dina tjänsters prestanda och vinna kundernas förtroende.

Smart kommunikation: Communities – stärk ditt varumärke genom interaktion och gemenskap

Plats: A4

Nyckeln till att stärka ditt varumärke ligger i relationen till dina kunder. I takt med att influencer marketing blir allt mer populärt måste fler även inse vikten av att utveckla sin egen community.

Maksim Milenkovic, ansvarig för partnerskapsfrågor på Twitch i Norden, berättar hur man bygger en framgångsrik community och utvecklar en känsla av samhörighet genom interaktion. Längs vägen diskuteras även hur man skapar innehåll som gynnar varumärkets sociala roll och hur man kan monetärisera på detta.

13.50 14.15

Smart kommunikation: Communities – stärk ditt varumärke genom interaktion och gemenskap

Plats: A4 13.50 - 14.15

Nyckeln till att stärka ditt varumärke ligger i relationen till dina kunder. I takt med att influencer marketing blir allt mer populärt måste fler även inse vikten av att utveckla sin egen community.

Maksim Milenkovic, ansvarig för partnerskapsfrågor på Twitch i Norden, berättar hur man bygger en framgångsrik community och utvecklar en känsla av samhörighet genom interaktion. Längs vägen diskuteras även hur man skapar innehåll som gynnar varumärkets sociala roll och hur man kan monetärisera på detta.

Next generation tech: Trendspaning från Sydkorea – teknik och nya användarbeteenden du måste ha koll på

Plats: C3/C4

Med spaningar från världens mest uppkopplade stad, Seoul i Sydkorea, delar vi med oss av trender inom digitala upplevelser. Vad händer inom framtidsindustrier som Virtual Reality och Augmented Reality och vad är hemligheten bakom de mobila shoppingtransaktionerna som omsätter mångmiljonbelopp varje år?

13.50 14.15

Next generation tech: Trendspaning från Sydkorea – teknik och nya användarbeteenden du måste ha koll på

Plats: C3/C4 13.50 - 14.15

Med spaningar från världens mest uppkopplade stad, Seoul i Sydkorea, delar vi med oss av trender inom digitala upplevelser. Vad händer inom framtidsindustrier som Virtual Reality och Augmented Reality och vad är hemligheten bakom de mobila shoppingtransaktionerna som omsätter mångmiljonbelopp varje år?

13.50

E-handel: Öka lönsamhet i din e-handel med nästa generations prissättning

Plats: C1/C2

Det finns många utmaningar inom e-handeln och hinder på vägen mot framgång och lönsamhet. Konkurrensen är inte bara knivskarp – den är global – och oftast är priset ditt enda vapen. Hos många e-handlare är uppgiften att hålla reda på, uppdatera och prissätta alla produkter ett stort och kostsamt problem.

Anders Bley från Pricse berättar hur du ska tänka för att utveckla din prissättning i din e-handel. Anders ger exempel på hur en prismotor ger inte bara en mer effektiv administration utan också en automatiserad prisprocess som möter kundernas betalningsvilja.

14.20 14.45

E-handel: Öka lönsamhet i din e-handel med nästa generations prissättning

Plats: C1/C2 14.20 - 14.45

Det finns många utmaningar inom e-handeln och hinder på vägen mot framgång och lönsamhet. Konkurrensen är inte bara knivskarp – den är global – och oftast är priset ditt enda vapen. Hos många e-handlare är uppgiften att hålla reda på, uppdatera och prissätta alla produkter ett stort och kostsamt problem.

Anders Bley från Pricse berättar hur du ska tänka för att utveckla din prissättning i din e-handel. Anders ger exempel på hur en prismotor ger inte bara en mer effektiv administration utan också en automatiserad prisprocess som möter kundernas betalningsvilja.

Content: Här är knepen och tipsen du behöver för att kommunicera med en ung målgrupp

Plats: A1

Generation Z är inte bara en av de mest attraktiva målgrupperna, den kan också vara en av de mest svårnådda och kräsna.

Terese Allert och Sara Jergard jobbar på Frida, Sveriges största varumärke som riktar sig till unga tjejer. Vilka plattformar finns den yngre generationen på, hur får man dem att engagera sig och vad brinner de för? 

14.20 14.45

Content: Här är knepen och tipsen du behöver för att kommunicera med en ung målgrupp

Plats: A1 14.20 - 14.45

Generation Z är inte bara en av de mest attraktiva målgrupperna, den kan också vara en av de mest svårnådda och kräsna.

Terese Allert och Sara Jergard jobbar på Frida, Sveriges största varumärke som riktar sig till unga tjejer. Vilka plattformar finns den yngre generationen på, hur får man dem att engagera sig och vad brinner de för? 

Kunden i fokus: Affärsutveckling med kundfokus

Plats: A2

Kunder växlar kanaler i allt högre utsträckning och kundresorna blir allt mer komplexa. I takt med att antalet sälj- och kommunikationskanaler ökar kan det vara lätt att glömma bort kunden. Joakim Taraldsson och Lotta Wiberg från Creuna delar med sig av sin erfarenhet och matnyttiga tips på hur man behåller kundfokus i affären i en brusig omvärld.

14.20 14.45

Kunden i fokus: Affärsutveckling med kundfokus

Plats: A2 14.20 - 14.45

Kunder växlar kanaler i allt högre utsträckning och kundresorna blir allt mer komplexa. I takt med att antalet sälj- och kommunikationskanaler ökar kan det vara lätt att glömma bort kunden. Joakim Taraldsson och Lotta Wiberg från Creuna delar med sig av sin erfarenhet och matnyttiga tips på hur man behåller kundfokus i affären i en brusig omvärld.

Smart kommunikation: Nästa generations marknadsföring och kommunikation genom video

Plats: A4

2019 väntas video utgöra 80 procent av all internettrafik. Video som verktyg för kommunikation och marknadsföring växer explosionsartat och över 60 procent av alla företag har hakat på tåget. Oavsett om det gäller live event, internkommunikation eller utbildningsmaterial – video är ett verktyg för att engagera kunder och medarbetare. Men hur tjänar ni pengar på det?

Vilka är trenderna ni kan kapitalisera på och vilka är utmaningarna ni står inför? Hur kan ni med video driva trafik till ert innehåll och skapa interaktion? Hur tar ni vara på data och skapar merförsäljning utifrån mätbara resultat? Detta är några av de frågor ni kommer få svar på under vår session.

14.20 14.45

Smart kommunikation: Nästa generations marknadsföring och kommunikation genom video

Plats: A4 14.20 - 14.45

2019 väntas video utgöra 80 procent av all internettrafik. Video som verktyg för kommunikation och marknadsföring växer explosionsartat och över 60 procent av alla företag har hakat på tåget. Oavsett om det gäller live event, internkommunikation eller utbildningsmaterial – video är ett verktyg för att engagera kunder och medarbetare. Men hur tjänar ni pengar på det?

Vilka är trenderna ni kan kapitalisera på och vilka är utmaningarna ni står inför? Hur kan ni med video driva trafik till ert innehåll och skapa interaktion? Hur tar ni vara på data och skapar merförsäljning utifrån mätbara resultat? Detta är några av de frågor ni kommer få svar på under vår session.

Next generation tech: Connect the Marketing Data Dots - from Complexity to Agility

Plats: C3/C4

Being a marketer these days, means navigating a very complex reality of unpredictable purchase journeys and an exploding marketing technology landscape. In a digital world, data is gold, but how do we leverage it when it is fragmented, and hard to trust and use? How do we understand all the various customer interactions, and how do we track a multitude of KPIs to take the right decisions and show marketing's value?

Hear how Informatica's Marketing Data Lake helped us connect the dots and reveal an integrated view of customer data across marketing applications.
You will see how this supports e.g.
- Account Based Marketing
- Campaign Attribution and ROI
- Predicting Conversion
- Marketing Effectiveness and Accountability

This session is most relevant for enterprise and mid-size companies. 

14.20 14.45

Next generation tech: Connect the Marketing Data Dots - from Complexity to Agility

Plats: C3/C4 14.20 - 14.45

Being a marketer these days, means navigating a very complex reality of unpredictable purchase journeys and an exploding marketing technology landscape. In a digital world, data is gold, but how do we leverage it when it is fragmented, and hard to trust and use? How do we understand all the various customer interactions, and how do we track a multitude of KPIs to take the right decisions and show marketing's value?

Hear how Informatica's Marketing Data Lake helped us connect the dots and reveal an integrated view of customer data across marketing applications.
You will see how this supports e.g.
- Account Based Marketing
- Campaign Attribution and ROI
- Predicting Conversion
- Marketing Effectiveness and Accountability

This session is most relevant for enterprise and mid-size companies. 

14.20

Kaffepaus

Webbdagarna handlar inte bara om det som händer på scenen utan även om nätverkandet i pauserna. I utställningsområdet kan du testa de hetaste tjänsterna och produkterna, avnjuta god fika och passa på att knyta nya, viktiga affärskontakter.

14.45 15.15

Kaffepaus

14.45 - 15.15

Webbdagarna handlar inte bara om det som händer på scenen utan även om nätverkandet i pauserna. I utställningsområdet kan du testa de hetaste tjänsterna och produkterna, avnjuta god fika och passa på att knyta nya, viktiga affärskontakter.

14.45

Webbdagarnas moderator Katarina Strömberg inleder eftermiddagen

Webbdagarna 2017 börjar dra ihop sig, men än har vi flera höjdpunkter kvar att uppleva. Välkomna tillbaka in i stora salen!

15.15 15.25

Webbdagarnas moderator Katarina Strömberg inleder eftermiddagen

15.15 - 15.25

Webbdagarna 2017 börjar dra ihop sig, men än har vi flera höjdpunkter kvar att uppleva. Välkomna tillbaka in i stora salen!

15.15

Els Aerts, Usability Expert & co-founder of AGConsult: Online success is to know what makes your customers tick

With today’s emphasis on quantitative research and (big) data, it’s easy to forget the web is really about people. Qualitative user research is a great way to get to know the people who use your sites or apps better. Knowing when to use which user research method and for which purpose is key. In this session Els Aerts will talk about the differences between various user testing methods and show you some interesting tools. Because knowing what makes your customers tick, is crucial for online success.

15.25 15.50

Els Aerts, Usability Expert & co-founder of AGConsult: Online success is to know what makes your customers tick

15.25 - 15.50

With today’s emphasis on quantitative research and (big) data, it’s easy to forget the web is really about people. Qualitative user research is a great way to get to know the people who use your sites or apps better. Knowing when to use which user research method and for which purpose is key. In this session Els Aerts will talk about the differences between various user testing methods and show you some interesting tools. Because knowing what makes your customers tick, is crucial for online success.

15.25

Angie Schottmuller, Growth Marketing consultant, speaker & author: Growth Avengers: Uniting Marketing & IT Teams to Kicka$$

Ever try to request something from the IT department? Of course... If you're a marketer though, you've likely hit a wall or two. Tech and non-tech teams speak different languages. This fact can either be a point of friction or a launch pad for your organization's growth.

Don't miss this session packed with growth hacks that'll unite your teams for greatness. Take an entertaining walk inside the mind of both marketing and technical personas to discover proven, actionable tactics for learning, wooing, and persuading your colleagues -- harnessing strengths (yours and theirs) to get schtuff done.

Along the way, gain some quick-win, tech-hybrid power-boost secrets to improve your website. If you've hit a ceiling for growth (or a wall for team morale), prepare to break it. You're about to become a Growth Avenger.

15.50 16.20

Angie Schottmuller, Growth Marketing consultant, speaker & author: Growth Avengers: Uniting Marketing & IT Teams to Kicka$$

15.50 - 16.20

Ever try to request something from the IT department? Of course... If you're a marketer though, you've likely hit a wall or two. Tech and non-tech teams speak different languages. This fact can either be a point of friction or a launch pad for your organization's growth.

Don't miss this session packed with growth hacks that'll unite your teams for greatness. Take an entertaining walk inside the mind of both marketing and technical personas to discover proven, actionable tactics for learning, wooing, and persuading your colleagues -- harnessing strengths (yours and theirs) to get schtuff done.

Along the way, gain some quick-win, tech-hybrid power-boost secrets to improve your website. If you've hit a ceiling for growth (or a wall for team morale), prepare to break it. You're about to become a Growth Avenger.

15.50

Johan Ronnestam, serieentreprenör, creative director och varumärkesstrateg: Vad ska vi göra när vi växer upp?

Webbdagarna Stockholm 2017 närmar sig sitt slut. Vi är fullproppade med strategier och kreativa idéer för hur vi ska digitalisera och disrupta världen. Virtuella världar, robotar och intelligent kod. Startups som bränner investerares pengar... Men vad ska vi egentligen ha vår digitala kunskap till och hur kan vi göra skillnad på riktigt? Johan Ronnestam avslutar två intensiva och fullspäckade dagar och får oss att stanna upp, tänka till och fundera över vår framtid. 

16.20 17.00

Johan Ronnestam, serieentreprenör, creative director och varumärkesstrateg: Vad ska vi göra när vi växer upp?

16.20 - 17.00

Webbdagarna Stockholm 2017 närmar sig sitt slut. Vi är fullproppade med strategier och kreativa idéer för hur vi ska digitalisera och disrupta världen. Virtuella världar, robotar och intelligent kod. Startups som bränner investerares pengar... Men vad ska vi egentligen ha vår digitala kunskap till och hur kan vi göra skillnad på riktigt? Johan Ronnestam avslutar två intensiva och fullspäckade dagar och får oss att stanna upp, tänka till och fundera över vår framtid. 

16.20

Webbdagarnas moderator och Internetworlds redaktion summerar Webbdagarna Stockholm 2017

Katarina Strömberg, moderator, och Internetworlds redaktion summerar och rundar av två intensiva dagar. Vilka är de viktigaste lärdomarna? Vilka talare stack ut från mängden? Och vad tar vi med oss tillbaka till kontoret?

Teamet bakom Webbdagarna och Internetworld vill även passa på att tacka er, våra fantastiska deltagare, för ytterligare ett härligt event! Varmt välkomna tillbaka nästa år!

17.00 17.05

Webbdagarnas moderator och Internetworlds redaktion summerar Webbdagarna Stockholm 2017

17.00 - 17.05

Katarina Strömberg, moderator, och Internetworlds redaktion summerar och rundar av två intensiva dagar. Vilka är de viktigaste lärdomarna? Vilka talare stack ut från mängden? Och vad tar vi med oss tillbaka till kontoret?

Teamet bakom Webbdagarna och Internetworld vill även passa på att tacka er, våra fantastiska deltagare, för ytterligare ett härligt event! Varmt välkomna tillbaka nästa år!

17.00