Här är nio nyheter som gör Webbdagarna Stockholm 2017 bättre än någonsin
 

Webbdagarna Stockholm 2016 var vårt största – och ett av våra mest hyllade – event någonsin. Men inför årets event finslipar vi alla detaljer för att skapa en ännu bättre upplevelse för dig som deltar. Här är några av årets nyheter, som är baserade på feedback från vår omfattande deltagarutvärdering och djupintervjuer vi har gjort med tidigare deltagare.
 

  • Världens bästa talare inom webb kommer.
    Vi har scannat av hela världen i jakt på inte bara de skarpaste profilerna, utan även de mest engagerande, pedagogiska och inspirerande talarna inom webb. Och vi tror att vi har hittat dem. Förutom att lyfta innehållet på stora scenen en nivå kommer vi att höja kvaliteten på kunskapsspåren – och se till att de innehåller massor av konkreta tips till din yrkesroll.
     
  • Påkostad efterfest 21 mars.
    På kvällen den 21 mars bjuder vi – i samarbete med Acando & Itch – på en påkostad efterfest med extra allt. Eller vad sägs om en fest i två våningsplan med livemusik, DJ, lounge, spännande mat för alla smaker, öl, vin, alkoholfri dryck, milsvid utsikt över Stockholm och Riddarfjärden från de stora terrasserna...och mycket mer. Efterfesten är helt kostnadsfri för Webbdagarnas deltagare och äger rum på Acandos kontor på Vasagatan 16, bara ett stenkast från Waterfront, med start klockan 19.00. Begränsat antal platser finns och först till kvarn gäller på plats. Det går alltså inte att förboka sin plats på festen.
     
  • Kommunicera och nätverka med andra deltagare via appen.
    I mars lanserar vi vår uppdaterade app, i vilken du enkelt kan hitta de deltagare som är intressanta för just dig och sedan kommunicera med dem direkt i appen. En efterlängtad funktion som underlättar nätverkandet före, under och efter eventet.
     
  • Optimerad planering av kunskapsspåren. 
    Förra året blev det fullt i ett av kunskapsspåren. Vi har lyssnat på den feedback vi fick i samband med detta och kommer i år att planera för att det inte ska upprepas, genom att basera valet av lokal för respektive spår på intresseanmälningar före eventet.
     
  • Datadrivet urval av programpunkter. 
    Webbdagarna arrangeras av IDG, som är världens största techmediahus. Urvalet av programpunkter 21-22 mars 2017 kommer delvis att baseras på analyser av den omfattande data och statistik som IDG:s globala nätverk ger oss. Vad innebär detta för dig? Att du som deltagare är garanterad att få lyssna på de allra mest omtalade och aktuella ämnena just nu.
     
  • Uppgraderat och innovativt utställningsområde.
    Vi kommer att skapa ett ännu mer effektivt utställningsområde i år där fler möten kan genomföras. Du kan dessutom se fram emot avkopplande massage, smarrigt kaffe och en chans att testa nya innovationer och det senaste inom Virtual Reality.
     
  • Möjlighet till fördjupning i interaktiva workshops.
    Vi kommer att fortsätta med våra uppskattade och praktiska frukostseminarier, men i mars 2017 kan du även anmäla dig till interaktiva workshops där du hands-on får lära dig att skriva optimerade texter för responsiva webbmiljöer och hur du som marknadschef ska arbeta för att digitalisera marknadsavdelningen. Läs mer »
     
  • 1 500 kronor i rabatt på alla Academy-kurser.
    Alla deltagare erbjuds 1 500 kronor i rabatt på alla våra Webbdagarna Academy-kurser under 2017.
     
  • Ett eget block för offentlig sektor.
    På förmiddagen den 21 mars arrangerar vi ett specialanpassat innehållsblock för offentlig sektor, samtidigt som programmet pågår med ett mer kommersiellt fokus på vår stora scen. Det innebär att du som jobbar med digitala kanaler i offentlig sektor får det bästa av två världar – dels chansen att lära dig från världens bästa talare inom webb, och dels en möjlighet att ta del av innehåll som verkligen är anpassat för icke-kommersiella verksamheter. Du fick just ytterligare en anledning att anmäla dig.
    Läs mer »