Bli partner till Webbdagarna

Webbdagarna arrangeras av Internetworld och är Sveriges ledande event och oberoende mötesplats för alla som arbetar med digitala kanaler. Vi samlar över 3 000 digitala entusiaster per år på våra event och utbildningar. I varje stad bjuder vi på ett helt nytt program som tas fram av Internetworlds redaktion, som har lång och gedigen erfarenhet av att bevaka trender och affärer på webben.

Genom att för samman den digitala affärsvärldens främsta talare, entreprenörer och leverantörer med deltagare från det svenska näringslivet skapar vi vid varje tillfälle en unik plattform för kunskap, inspiration och nya digitala affärsmöjligheter.

Ett partnerskap med hög ROI

Vårt mål är att skapa personaliserade eventupplevelser med hög ROI – för både deltagare och partners. Deltagare och partners ska genom ett brett utbud av programpunkter och kringaktiviteter kunna skräddarsy eventen efter sina personliga mål. Vi tar kontinuerligt fram nya format, kunskapsspår och programpunkter i nära dialog med målgruppen, vilket har resulterat i slutsålda event flera år i rad och 95 % mycket nöjda besökare (källa: deltagarutvärderingar av Webbdagarna 2012-2015)

Varför ska mitt företag synas på Webbdagarna? 

Vi tror att ni vill skapa nya affärsmöjligheter, positionera er, hitta nya partners, vårda era kunder och stärka ditt varumärke. Därför vill vi ge er möjlighet att välja hur du själv vill delta på eventet. 

  • Du möter en köpstark och beslutsfattande målgrupp som påverkar de affärsrelaterade investeringarna.
  • Webbdagarna har hög trovärdighet och för många är det den viktigaste konferensen på året.
  • Ni drar nytta av att synas på i samband med ett etablerat, trovärdigt och starkt varumärke.
  • Ni har möjlighet att kommunicera ert budskap före, under och efter själva Webbdagarna via våra olika kanaler men även skräddarsy marknadsföring mot målgruppen under hela året.
  • Ditt företag ska synas på Webbdagarna i syfte att stärka ert varumärke, befästa en marknadsposition som en aktör att ”räkna med” och träffa värdefulla affärskontakter som är befintliga eller potentiella kunder.
  • Ni får en dedikerad projektledare för planering och praktiska frågor och innehållscoachning av Internetworlds redaktionella personal ingår alltid vid talartid.

Mitt företag vill synas på Webbdagarna. Hur gör jag?

Det finns olika sätt att synas i samband med eventet och vi skräddarsyr gärna partnerpaket efter era behov och mål. Välj mellan utställningsplatser, talartider, frukostseminarier, vip-luncher, interaktiva aktiviteter, AW:s och mycket annat. Kontakta Anna Nilsson, eventchef för Webbdagarna, för att veta mer: anna.nilsson@idg.se

Vilka besöker Webbdagarna?

Deltagarna kommer från både privat och offentlig sektor. Den typiske Webbdagarna-besökaren har en tjänst inom kommunikation, marknadsföring, affärsutveckling eller försäljning.

De vanligaste befattningarna är:

  • marknadschef
  • onlinechef
  • webbansvarig
  • försäljningschef
  • informationschef
  • kommunikatör
  • affärsutvecklare
  • produktchef
  • webbstrateg
  • företagsledningen
  • entreprenörer

Flera företag som besöker Webbdagarna har även med sig tekniskt kunniga personer som IT-chefen, CIOn eller webbutvecklaren även om fokuset ligger på själva affärsmöjligheten och inte på tekniken i sig.

Relevans och redaktionell trovärdighet

Arrangör av Webbdagarna är Internetworld – som sedan 1995 bevakat trender och affärer på webben. Webbdagarna är den fysiska versionen av Internetworld.se, där samma +20 års redaktionellaerfarenhet används för att skapa det mest relevanta och aktuella programinnehållet för målgruppen.

Vänligen kontakta anna.nilsson@idg.se för mer information om hur partnerprocessen ser ut.

Ett urval av våra tidigare partners