Talare

Klicka på bilderna för att läsa mer om de inbokade talarna. Talarlistan uppdateras löpande med nya namn.

Nathalie Nahai

Nathalie Nahai

Web Psychologist, International Speaker and Author

Nathalie Nahai

Web Psychologist, International Speaker and Author

Nathalie Nahai is a new kind of futurist who delivers scientific as well as theoretical insight regarding why and how we use the internet and other forms of technology. As a web psychologist, Nathalie’s approach is based on empirical evidence drawn from a wealth of disciplines including psychology, human computer interaction, neuroscience, and behavioural economics.

With a background in psychology, web design and development and digital strategy, Nathalie coined the term ‘Web Psychology’ in 2011, defining it as ‘The empirical study of how our online environments influence our attitudes and behaviours’. Her first book, Webs of Influence: The Psychology of Online Persuasion was published by Pearson in 2012 and became a business best-seller following its selection as WH Smith’s Book of the Month. Nathalies past clients include Google, eBay, Harvard Business Review, Unilever, Lund University and others (from cybercrime companies to design agencies), and she has spoken at prestigious conferences across the globe.

As well as appearing on national TV and radio, Nathalie has written for national publications and is a resident columnist at Marketing Week. She is also the founder of Humanise the Web, a conference that explores both how the internet influences our behaviours, and how businesses can harness persuasive technologies for good. She lives in London and is currently writing her second book.

Read more at nathalienahai.com 

Twitter @nathalienahai

Gustaf Josefsson

Gustaf Josefsson

Grundare, Makerspark

Gustaf Josefsson

Grundare, Makerspark

Gustaf är har varit entreprenör i över 10 år och med företag och projekt inom en mängd olika branscher. Idag driver han Makerspark, Sveriges första och Europas största 3D Print Shop, en plats för kreativt utforskande av ny teknologi. Där hjälper han företag och privatpersoner att förverkliga sina idéer och innovationer genom att våga testa och experimentera sig fram till ny kunskap.

Martin Fältström

Martin Fältström

Grundare av Black Hounds Production

Martin Fältström

Grundare av Black Hounds Production

Martin är en passionerad och oerhört uppskattad kursledare, som producerar rörligt material sju dagar i veckan i egenskap av grundare av Black Hounds Production. Han har dessutom tidigare varit IDG:s marknads- och kommunikationschef i 15 år och vet därför ett och annat om hur man når ut med sin kommunikation till rätt målgrupp. I korthet: en bättre videokursledare finns nog inte.

Katarina Strömberg

Katarina Strömberg

Chefredaktör Internetworld & Kursledare Webbdagarna Academy: Att skriva för webben

Katarina Strömberg

Chefredaktör Internetworld & Kursledare Webbdagarna Academy: Att skriva för webben

Katarina är Internetworlds egen chefredaktör. Hon har jobbat som journalist i över 20 år och vet allt om hur man når ut med sina texter på webben till rätt målgrupp och hur man formulerar sig för att locka till mer läsning. Hon är dessutom en mycket erfaren moderator och är pedagogisk som få. När Katarina inte jobbar med Internetworld eller modererar så leder hon vår mycket omtyckta skrivkurs.

Mina Dennert

Mina Dennert

Journalist och grundare av #Jagärhär

Mina Dennert

Journalist och grundare av #Jagärhär

Mina Dennert är grundare av #jagärhär som verkar mot hat och hot på nätet. Mina Dennert är utbildad journalist med erfarenhet från tv och radio. Hon har också en masterutbildning i entreprenörskap, har startat och drivit flera sajter, samt arbetat som kommunikatör, copywriter och creative director.
 

Thomas Barregren

Thomas Barregren

Delägare i Kntnt

Thomas Barregren

Delägare i Kntnt

Thomas Barregren började som IT-konsult efter att studerat till civilingenjör på Chalmers Tekniska Högskola i Göteborg i början av 90-talet. Han har från 2004 arbetat med webbstrategi och content management. Under nio år var han vd för en webbyrå som var Sveriges mest snabbväxande bolag, och numera ingår i ett europeiskt nätverk. Sedan 2013 hjälper han, som delägare i Kntnt, marknadsförare att komma igång och och bli bättre på content marketing.

Thomas är medförfattare till boken Content marketing - Värdeskapande marknadskommunikation, och har anlitats som föreläsare och lärare av bland andra Handelshögskolan vid Göteborgs universitet, Chalmers tekniska högskola, IHM, Nordic Business Institute, Wednesday Relationship och Business Region Göteborg.

www.kntnt.com

Michael Wahlgren

Michael Wahlgren

Grundare, Pineberry

Michael Wahlgren

Grundare, Pineberry

Med sina snart 15 år inom sökmotormarknadsföring är Michael Wahlgren en expert inom området och vid sidan av VD-rollen på Pineberry ägnas mycket tid åt att föreläsa. Michael är även författare av populära SEO-boken Guldläge på nätet.

Peter Svenonius

Peter Svenonius

Digital affärsutvecklare, Humagic Group

Peter Svenonius

Digital affärsutvecklare, Humagic Group

Peter Svenonius arbetar på Humagic Group tillsammans med ett 20-tal andra konsulter inom affärsutveckling och organisationsutveckling. Peter hjälper dagligen företag med affärsutveckling, säljutveckling och digitala strategier. Han är en eldsjäl inom Marketing Automation och därmed även Humagics egen MA-expert.

Gavin Flood

Gavin Flood

EMEA Marketing Director, AdRoll

Gavin Flood

EMEA Marketing Director, AdRoll

Gavin is EMEA Marketing Director for AdRoll, a global ad tech platform in the digital marketing space that works with over 30,000 clients worldwide. Prior to that, Gavin was Regional Manager UK and Ireland for online gaming operator Mr Green where he led a multi- functional digital and content marketing team. Gavin holds a Masters in Marketing from The UCD Smurfit School of Business, where he is a programme mentor and lecturer. Gavin is a regular speaker on Digital Marketer and an IAB Committee member 

Sara Clifton

Sara Clifton

VD, Search Integration

Sara Clifton

VD, Search Integration

Sara Clifton är vd på Search Integration och har arbetat med digital kommunikation sedan 1999. Hon utmanar kunder att tänka långsiktigt och kvalitativt när det gäller investeringar i digital kommunikation. Trovärdig utvärdering och mod är receptet i all sund digital ekonomi där utvärdering och riskanalys måste gå hand i hand. Sara är en väl anlitad talare, moderator och föreläsare på Webbdagarna, Analyticsdagarna, Internet i fokus, SMX/eMetrics och University College London med flera.

Frida Leander

Frida Leander

Presskommunikatör, Malmö stad

Frida Leander

Presskommunikatör, Malmö stad

Frida Leander är presskommunikatör och ansvarar bland annat för övergripande strategier, riktlinjer och rutiner kring stadens pressarbete, både proaktivt och reaktivt. Frida driver ett nätverk för presskommunikatörer i hela staden och är funktionsansvarig för press och media i händelse av kris. Hon samordnar även större händelser och stadsövergripande kommunikationsfrågor och är tillsammans med Linda Nordgren ansvarig för utvecklingsarbetet kring demokrati och sociala medier.

Linda Nordgren

Linda Nordgren

Kommunikatör med fokus på sociala medier och kriskommunikation, Malmö stad

Linda Nordgren

Kommunikatör med fokus på sociala medier och kriskommunikation, Malmö stad

Linda Nordgren är ansvarig för den strategiska planeringen och utvecklingen av Malmö stads närvaro i sociala medier och huvudredaktör för kommunens huvudkonton i sociala medier. Linda är även ansvarig för planeringen av kommunens kriskommunikations­arbete och går i krishändelser in som funktionsansvarig för kriskommunikations­funktionen i den centrala krisledningen. Hon har erfarenhet av att leda, driva och planera kommunikationsarbete i hårt pressade situationer.