Webbdagarna Malmö 17 maj 2017 – tack för i år!

Den 17 maj samlades 200 personer som arbetar med digitala kanaler på Webbdagarna Malmö 2017 – som för tredje året i rad ägde rum på fantastiska Clarion Malmö Live. Årets event bjöd på en mycket uppskattad mix av inspiration, kunskap, god mat och affärsnätverkande. Tack till dig som deltog! Vi hoppas att det var givande och lovar att göra kommande Webbdagarna till en ännu bättre och mer inspirerande mötesplats för oss som arbetar med digitala kanaler.

Möt några av årets talare

Nathalie Nahai

Nathalie Nahai

Web Psychologist, International Speaker and Author

Nathalie Nahai

Nathalie Nahai is a new kind of futurist who delivers scientific as well as theoretical insight regarding why and how we use the internet and other forms of technology. As a web psychologist, Nathalie’s approach is based on empirical evidence drawn from a wealth of disciplines including psychology, human computer interaction, neuroscience, and behavioural economics.

With a background in psychology, web design and development and digital strategy, Nathalie coined the term ‘Web Psychology’ in 2011, defining it as ‘The empirical study of how our online environments influence our attitudes and behaviours’. Her first book, Webs of Influence: The Psychology of Online Persuasion was published by Pearson in 2012 and became a business best-seller following its selection as WH Smith’s Book of the Month. Nathalies past clients include Google, eBay, Harvard Business Review, Unilever, Lund University and others (from cybercrime companies to design agencies), and she has spoken at prestigious conferences across the globe.

As well as appearing on national TV and radio, Nathalie has written for national publications and is a resident columnist at Marketing Week. She is also the founder of Humanise the Web, a conference that explores both how the internet influences our behaviours, and how businesses can harness persuasive technologies for good. She lives in London and is currently writing her second book.

Read more at nathalienahai.com 

Twitter @nathalienahai

Gustaf Josefsson

Gustaf Josefsson

Grundare, Makerspark

Gustaf Josefsson

Gustaf är har varit entreprenör i över 10 år och med företag och projekt inom en mängd olika branscher. Idag driver han Makerspark, Sveriges första och Europas största 3D Print Shop, en plats för kreativt utforskande av ny teknologi. Där hjälper han företag och privatpersoner att förverkliga sina idéer och innovationer genom att våga testa och experimentera sig fram till ny kunskap.

Martin Fältström

Martin Fältström

Grundare av Black Hounds Production

Martin Fältström

Martin är en passionerad och oerhört uppskattad kursledare, som producerar rörligt material sju dagar i veckan i egenskap av grundare av Black Hounds Production. Han har dessutom tidigare varit IDG:s marknads- och kommunikationschef i 15 år och vet därför ett och annat om hur man når ut med sin kommunikation till rätt målgrupp. I korthet: en bättre videokursledare finns nog inte.

Michael Wahlgren

Michael Wahlgren

Grundare, Pineberry

Michael Wahlgren

Med sina snart 15 år inom sökmotormarknadsföring är Michael Wahlgren en expert inom området och vid sidan av VD-rollen på Pineberry ägnas mycket tid åt att föreläsa. Michael är även författare av populära SEO-boken Guldläge på nätet.

Katarina Strömberg

Katarina Strömberg

Chefredaktör Internetworld & Kursledare Webbdagarna Academy: Att skriva för webben

Katarina Strömberg

Katarina är Internetworlds egen chefredaktör. Hon har jobbat som journalist i över 20 år och vet allt om hur man når ut med sina texter på webben till rätt målgrupp och hur man formulerar sig för att locka till mer läsning. Hon är dessutom en mycket erfaren moderator och är pedagogisk som få. När Katarina inte jobbar med Internetworld eller modererar så leder hon vår mycket omtyckta skrivkurs.

Här är 15 företag som deltagit tidigare

Stor bredd och mycket applicerbart även på min "ickesäljverksamhet"

Kent Öberg, Kommunikatör, Utrikesdepartementet

Webbdagarna handlar inte bara om webben - det handlar om vår tids mänsklighet och de utmaningar vi står inför

Anna Malmberg, Projektledare, Hyresbostäder i Norrköping

Ett måste för alla som vill hänga med i utvecklingen, och inte bara den digitala utvecklingen

Sverker Hemring, Sociala medier-ansvarig, Handelsbanken

Webbdagarna tar ett helhetsgrepp om trender online, vilket mig veterligen ingen annan konferens i Sverige lyckas med

Erik Hagberg, Online marketing specialist, Tieto

Det enda event jag behöver! Inspirerande, informativt och mycket välorganiserat

Maria Mikko, Webb/digitalansvarig, Soya Group Support

Lika bra varje år på Webbdagarna. Får bekräftelse att jag är på rätt spår för framtiden

Therese Persson, Macro International

Våra partners under Webbdagarna Malmö 2017

Webbdagarna Malmö 17 maj 2017 – tack för i år!

AdRoll

AdRoll

Attract new prospects, convert customers, & grow customer value with AdRoll — the retargeting + prospecting platform of choice for over 30000 businesses.

https://www.adroll.com/
Webbdagarna Malmö 17 maj 2017 – tack för i år!

Sogeti

Sogeti

Med tung IT-kompetens blandat med kreativitet och nyfikenhet utvecklar vi innovativa digitala tjänster och produkter. Utveckling av webbplatser, intranät, mobila lösningar, Internet of Things-lösningar och e-handel är vår hemmaplan. Bland våra kunder finns bland andra Axfood, HSB, Länsförsäkringar, Region Skåne, Sandvik, SCA och Upplands Lokaltrafik. Vi är 1150 medarbetare som alltid finns nära dig på något av våra 21 kontor runt om i Sverige. Globalt är vi 20 000 medarbetare i 15 länder.
Vi är partners med EPiServer, Microsoft, IBM, Xamarin, Drupal och Umbraco.

Läs mer på www.sogeti.se

http://www.sogeti.se/
Webbdagarna Malmö 17 maj 2017 – tack för i år!

Svensk e-identitet

Svensk e-identitet

Svensk e-identitet AB med huvudkontor i Uppsala är specialiserade på molntjänster för inloggning och signering till webbplatser och applikationer. Produkterna stödjer Single Sign On och tvåfaktorsinloggning. Tjänsterna är säkra, kostnadseffektiva och enkla att införa och förvalta. Kunderna finns inom alla branscher, den gemensamma nämnaren är ett behov av smidiga och säkra tjänster för inloggning och signering. Företaget sysselsätter ca 20 personer och ägs av de tre grundarna som alla jobbar i verksamheten. Läs mer på www.e-identitet.se

www.e-identitet.se
Webbdagarna Malmö 17 maj 2017 – tack för i år!

Afonso

Afonso

Afonso tar med design, koncept och utveckling fram kreativa och nyskapande lösningar inom webb, mobila applikationer och digital media.  Genom att förstå våra kunders affärsmodeller, system och marknader utvecklar och konkretiserar vi idéer och koncept.

http://www.afonso.se