Webbdagarna Göteborg 21-22 september 2016 – Västsveriges mest hyllade event om digitala affärer

Det enda event jag behöver! Inspirerande, informativt och mycket välorganiserat – Maria Mikko, Webb/digitalansvarig, Soya Group

Som deltagare på Webbdagarna Göteborg får du inspiration i världsklass och en inblick i hur den digitala utvecklingen förändrar affärslivet just nu. Dessutom får du konkreta tips på hur du kan använda de digitala kanalerna smartare i just din yrkesroll.

I höst kommer vi att skapa något alldeles speciellt i Göteborg. Vi flyger in TED-talare och digitala superstjärnor från hela världen för att bjuda dig på den mest inspirerande, givande och lärorika show du någonsin upplevt på arbetstid.

Jobbar du med digitala kanaler kommer du att älska Västsveriges mest hyllade event om digitala affärer. Speciellt i år.

 

Världens ledande experter lär dig ALLT om digitala affärer i höst

Jamie Bartlett

Jamie Bartlett

TED-speaker and author of "The Dark Net"

Jamie Bartlett

Jamie Bartlett is a TED-speaker and the author of The Dark Net, an examination of the hidden corners of the internet, its strange subcultures, and the protagonists that inhabit it –from trolls, Bitcoin miners, political extremists and members of the hacktivist group Anonymous, to pornographers, drug dealers, computer scientists and neo-Nazis.

In researching his book, Jamie spent a substantial amount of time embedded with these characters, comparing their real life personas with their online avatars. The Dark Net offers a startling glimpse of human nature under the conditions of freedom and anonymity, and shines a light on an enigmatic and ever-changing world.

As Head of the Violence and Extremism Programme and the Centre for the Analysis of Social Media at the think-tank Demos, Jamie has researched and written extensively about radical political parties and movements across Europe. He also writes on technology for the Telegraph and for several other publications on how the internet is changing politics and society.

Jamie’s main topics are cyber security and privacy online, new political movements, social media research and analysis, and internet cultures.

Christina Wallace

Christina Wallace

Serial entrepreneur

Christina Wallace

Christina Wallace is the founder of BridgeUp: STEM, a new division of the education department American Museum of Natural History with a mission to captivate, inspire, and propel girls and minorities into computer science. It is funded by a generous $7.5M 5-year grant from the Helen Gurley Brown Trust.

She is also the co-host of The Limit Does Not Exist, a new podcast on the FORBES network. She regularly speaks, writes, and consults on a wide range of topics, including diversity, access, failure, and an interdisciplinary approach to innovation. Previously Christina was the founding director of Startup Institute New York, the co-founder and CEO of venture-backed fashion company Quincy Apparel, a management consultant with the Boston Consulting Group, and an arts manager at the Metropolitan Opera. She holds undergraduate degrees in mathematics and theater from Emory University and an MBA from Harvard Business School.

 
Robin Teigland

Robin Teigland

Professor, Stockholms Handelshögskola

Robin Teigland

Robin Teigland är professor i företagsekonomi, med inriktning strategi och digitalisering vid Handelshögskolan i Stockholm.

Hon har en BA (business administration) i ekonomi med hedersbevis från Stanford University, en MBA från Wharton School, en MA i International Studies från University of Pennsylvania, och en Ph.D i Business Administration från Handelshögskolan i Stockholm. Utöver sina akademiska meriter har Teigland även en imponerande arbetskarriär bakom sig. Hon har arbetat med riskkapitalbolag i Silicon Valley, varit konsult hos McKinsey i Sverige samt i Spanien, medtech start-up entreprenör i Norge, verksamhetsstyrning för Esso i Chile, aktiehandel i Spanien, och international banking i USA.

En röd tråd i Robin Teiglands forskning är de informella och nya nätverk som skapats genom internet. Hennes nuvarande forskning inkluderar projekt inom FinTech, t.ex., kryptovalutor såsom Bitcoin, nya sätt att hitta kapital såsom crowd funding; inom open source communities, t.ex., eZ Publish ecosystem, OpenSimulator, och inom delningsekonomin. Hon har även kallats Sveriges startup-professor. En av hennes forskningsprojekt undersöker vilka faktorer som skapar ett unicorn-bolag. De så kallade enhörningsbolagen är företag i privat ägo som värderas till över en miljard dollar.

 
Micael Dahlén

Micael Dahlén

En av Sveriges mest eftertraktade talare

Micael Dahlén

Micael Dahlén är professor på Stockholms Handelshögskola och en av Sveriges mest eftertraktade föreläsare. Han har gjort en snabb akademisk karriär till ledande positioner inom konsumentbeteende, kreativitet och marknadsföring. Micael Dahlén har rankats som en av topp tio bland världens forskare inom sitt område och har nominerats till det prestigefulla priset ”Business Professor of the Year”, som delas ut av The Economists Intelligence Unit.

Micael Dahlén har även skrivit böcker om allt från marknadsföring, lycka, massmördare och sex till sociala medier. Hans böcker har givits ut i Europa, Asien, och USA.

 Talia Wolf

Talia Wolf

Expert på beteendestyrning och konsumentpsykologi

Talia Wolf

Talia is a conversion optimization expert that focuses on optimizing websites and customer journeys using emotional targeting, consumer psychology, personalization and data to generate more revenues, leads, engagement and sales for businesses. 

She is the Founder of Conversioner and CMO at Banana Splash.

Talia is a frequent speaker at marketing conferences and was recently listed as one of the most influential voices in conversion optimization. You can follow her on twitter: @taliagw

Eli Pariser

Eli Pariser

Hyllad TED-talare och medgrundare av Upworthy

Eli Pariser

Eli has dedicated his career to figuring out how technology can elevate important topics in the world -- as an author, an online organizer, and most recently, as a co-founder of Upworthy.

Eli served at the Executive Director of MoveOn.org from 2004-2009, growing membership to more than 5 million members and raising over $120 million. He also co-founded Avaaz.org, which is now the largest online advocacy organization in the world. In 2011, Eli published the bestselling book The Filter Bubble: What the Internet Is Hiding from You.

Eli founded Upworthy with longtime collaborator Peter Koechley in March of 2012. The pair set out to prove once and for all that what’s important can be incredibly popular, even if what’s popular isn’t usually important.

Oli Gardner

Oli Gardner

Legend inom konvertering och medgrundare av Unbounce

Oli Gardner

Unbounce Co-Founder Oli Gardner has seen more landing pages than anyone on the planet. His disdain for marketers who send campaign traffic to their homepage is legendary, resulting in landing page rants that can peel paint of an unpainted wall. A prolific webinar guest and writer, Oli speaks internationally about Conversion-Centered Design. He is on a mission to rid the world of marketing mediocrity by using data-informed copywriting, design, interaction, and psychology to create a more delightful experience for marketers and customers alike.

Sabrina Majeed

Sabrina Majeed

Product Design Manager, BuzzFeed

Sabrina Majeed

Sabrina Majeed is a product design manager at BuzzFeed, where she spends her time thinking about how people create and consume news and entertainment in a more mobile and distributed world. Prior to BuzzFeed she has designed iOS and Android apps for Venmo, Miso, and Intuit. Beyond designing products she's also passionate about helping to build strong design teams and design cultures in companies. In her free time you can find her posting an obscene amount of food photos on Instagram and crossing countries off her bucket list.

Niklas Huss

Niklas Huss

Digital expert & Consultant - Strategy, Innovation, Analytics & Architecture

Niklas Huss

Niklas Huss har lång erfarenhet av att driva och stötta digitaliserings- och förändringsprojekt, bland annat på Skatteverket där han var ansvarig för att utveckla hur de framtida processerna skulle fungera. Niklas är idag affärsrådgivare på SAS Institute i Norden och arbetar med att stötta organisationer inom offentlig verksamhet samt hälso- och sjukvårdssektorn i att skapa bättre service och effektivare verksamheter. De senaste åren har Niklas även varit en flitigt anlitad och uppskattad talare om framtid och digitaliseringens möjligheter för en bred publik i olika branscher.

Hannes Sjöblad

Hannes Sjöblad

Chief Disruption Officer på Epicenter

Hannes Sjöblad

Hannes Sjöblad är företagsledare och biohackare. Han arbetar som Chief Disruption Officer på innovationshuset Epicenter Stockholm, där han utforskar teknikens framkant. Han är också en av grundarna av biohackerföreningen BioNyfiken, som är ett nätverk av entusiaster som experimenterar med bioteknik med mera.

Twitter: @hsjob

Katarina Strömberg

Katarina Strömberg

Chefredaktör Internetworld & Kursledare Webbdagarna Academy: Att skriva för webben

Katarina Strömberg

Katarina är Internetworlds egen chefredaktör. Hon har jobbat som journalist i över 20 år och vet allt om hur man når ut med sina texter på webben till rätt målgrupp och hur man formulerar sig för att locka till mer läsning. Hon är dessutom en mycket erfaren moderator och är pedagogisk som få. När Katarina inte jobbar med Internetworld eller modererar så leder hon vår mycket omtyckta skrivkurs.

Katarina Pietrzak

Katarina Pietrzak

Processledare och designer av förändringsprocesser

Katarina Pietrzak

Katarina är en erfaren facilitator, konsult och lärande-designer, som leder grupper, individer och organisationer genom den Digitala Transformationen, genom läranderesor, team- och ledarskapsutveckling, processer för förändrad organisationskultur och förändringsledning. 

Som delägare och verksam inom Mediamentorerna, stödjer hon innovation, affärsutvecklingsprocesser och ledarskapsutveckling i flera olika mediehus. Hon jobbar också som designer och facilitator i olika branscher, för Hyper Island i Stockholm.

Katarinas ambition är alltid att skapa dialog och relationer, såväl internt i organisationer som i kommunikationen mellan organisationer och varumärken - och deras omvärld. 

Catarina Falkenhav

Catarina Falkenhav

Sales & Marketing Director ABBA The Museum/Pop House Sweden

Catarina Falkenhav

VD Identity Works, Managing Director Jarowskij Norway, Head of TV Sales Jarowskij, Affärsområdeschef Lantmännen

Lasse Høegfeldt

Lasse Høegfeldt

Head of Communications, Jyske Bank. Editor-in-chief, Jyske Bank TV

Lasse Høegfeldt

Lasse Høegfeldt is Editor-In-Chief at Jyskebank.TV in Denmark. For the past nine years, Lasse has led Jyske Bank’s efforts in transitioning its communications department into a full-blown broadcast media unit. Jyskebank.TV produces daily content for the concern’s 900,000 customers, 4,000 employees and 200,000 investors to both its own homepage and a number of social media. The station has won several international awards and recognitions, including: a 2014 Content Marketing Award, Seven European Digital Communication Awards, A Digiday Award and was shortlist for The Webbys.

Katarina Graffman

Katarina Graffman

Antropolog och föreläsare

Katarina Graffman

Katarina är är doktor i antropologi och en erfaren medie- och konsumentantropolog. Hon är även ägare till Inculture som hjälper företag att förstå konsumenternas beteende och preferenser för att utveckla varumärken, produkter och marknadsföringsstrategier.

Agnes A Hammarstrand

Agnes A Hammarstrand

It-advokat och partner, Advokatfirman Delphi

Agnes A Hammarstrand

Agnes Hammarstrand är en regelbundet anlitad föreläsare samt specialiserad advokat inom it, online, e-handel och marknadsrätt. Hon hjälper företag och myndigheter med avtal samt juridiska råd, till exempel kring hantering av personuppgifter, granskning av webbplatser eller onlinetjänster.

Kristin Heinonen

Kristin Heinonen

Digital strateg och trendanalytiker

Kristin Heinonen

Kristin Heinonen är digital strateg och trendanalytiker som bland annat förser mediechefer i Norden med analyser via Medievärlden Premium. Med sin bakgrund som strateg och VD på digitala byrån Good Old har hon arbetat med digitala strategier för några av Sveriges mest välkända företag och stora medieorganisationer. Som passionerad geek är hon också en av grundarna till det trendsättande eventet Sweden Social Web Camp och har listats som en av webbsveriges mest kreativa personer av InternetWorld.

Hon är engagerad i framväxten av nya digitala talanger som styrelsemedlem i Hyper Islands utbildning Digital Business och som medgrundare till House of Ada, ett hus för digitala kreatörer i Malmö.

Emma Blom

Emma Blom

VD på Social Industries

Emma Blom

Emma är VD på Social Industries och är en av landets mest kunniga personer inom sociala medier. Hon jobbar dag och natt med att utveckla några av landets största varumärkens digitala närvaro – både organiskt och genom annonsering. Hon är dessutom en inspirerande kursledare som garanterat kommer att ge dig nya perspektiv på hur man lyckas i det nya sociala medier-landskapet. Hon leder i dag vår sociala medier-kurs.

Camilla Dahle

Camilla Dahle

Lead UX designer at Ustwo

Camilla Dahle

Camilla jobbar som UX designer på ustwo - och har de senaste 12 åren tagit hand om alla möjliga former för digitala tjänster båda på ustwo och i andra verksamheter. Hon brinner för att skapa meningsfulla upplevelser till människor och har därför de senaste åren jobbat mer och mer med hur verksamheter och digitala produkter tillsammans skapar synergi och nya möjligheter. 

Inspiration och kunskap i framkant

Årets program kommer att bli mer inspirerande och engagerande än någonsin. Hyllade TED-talare, ledande experter, aktuella case och digitala superstjärnor från hela världen står på scen. Och som vanligt har programmet ett tydligt syfte: att ge dig en överblick av de viktigaste digitala trenderna just nu, och inspiration som du kan förvandla till konkreta åtgärder för din verksamhet.

Du får dessutom konkret kunskap i ämnen som content marketing, digitala strategier, konvertering, UX design och sociala medier.

Årets program har huvudtema Digital Transformation.

 

Se programmet »

Några av de tusentals företag som deltagit tidigare

Det här får du som deltagare

En inspirerande överblick av de viktigaste digitala trenderna och hur de påverkar just din bransch
Konkreta tips på hur du kan använda de digitala kanalerna smartare i din egen yrkesroll
Mat, dryck, lyxkaffe, sötsaker, fest – och en chans att testa virtual reality
Personlig tillgång till alla presentationer i efterhand
Specialpris på alla våra Academy-kurser
Nätverka med över 600 deltagare – hela Webbsverige är på plats

600+ digitala experter under samma tak

Webbdagarna samlar Webbsveriges mest inflytelserika personer och företag. Och det finns massor av sätt att träffa dem på: AW:n, VIP-luncher, efterfesten, i vår app eller i utställningsområdets dedikerade nätverksytor för att nämna några. I korthet: alla är här, och vi erbjuder dig en personaliserad möjlighet att träffa dem som intresserar just dig.

Här skapas oräkneliga affärer och partnerskap varje år. Se till att du också är med där det händer.

Webbdagarna i Göteborg ger alltid en digital energiboost som dröjer sig kvar länge!

Caroline Örmgård, kommunikatör på Chalmers tekniska högskola

Webbdagarna är en årlig höjdpunkt och jag hoppas att ni fortsätter hålla världsklass de kommande åren

Jonas Linné, Webmaster, Helsingborgshem

Webbdagarna ger mig inspiration om framtiden, men samtidigt insikter om livet och vad som är viktigt. Imponerande!

Johan Uhrbom, E-handelsansvarig, Svensk Camping

Inspirerande, lärorikt och idégivande!

Fredrik Modigh, E-handelsansvarig Cygate AB

Tack #Webbdagarna för en jättetrevlig konferens i Göteborg. Överlag helt klart värt att gå på

@EsbjornLarsen

‏Borde vara obligatorisk att vara här. Besikta bilen en gång om året och ladda inspiration en gång om året

@elwirakotowska

Mycket inspirerande! Gav idéer till att gå hem och göra något. Innehållet var mer varierat än jag trodde. Över mina förväntningar!

Birgitta Edberg, Enhetschef SCB

Givande event med fantastiska möjligheter att nätverka

Jonas Åkermark, Affärsutvecklare Wipcore

Åkte från Webbdagarna otroligt peppad med massor av inspiration

Marianne Elfving, Webb/digitalansvarig Schneider Electric

Webbdagarna Göteborg är årets höjdpunkt. Man vet alltid att man kommer att gå därifrån med mer energi och inspiration att ta med sig hem till kontoret

Amanda Westin, Webbansvarig, Solar Sverige

Webbdagarna är en perfekt okulärbesiktning på att man tittar åt rätt håll

Christer Jegbert, Global Web Coordinator, ASSA ABLOY

Inspirerande och otroligt insiktsfullt och givande. Om jag får välja bara en sak att gå på under ett år är detta event det jag väljer alla gånger

Jeanette Rådström, Sociala medier-ansvarig, ÖrebroBostäder

Det enda event jag behöver! Inspirerande, informativt och mycket välorganiserat

Maria Mikko, Webb/digitalansvarig, Soya Group Support

Ett måste för alla som vill hänga med i utvecklingen, och inte bara den digitala utvecklingen

Sverker Hemring, Sociala medier-ansvarig, Handelsbanken

Två grymt inspirerande dagar. Jag har fått med mig många tankar att ta med mig både till jobbet och privat

Sebastian Arvidsson, Webbanalytiker, Swedbank

Webbdagarna handlar inte bara om webben - det handlar om vår tids mänsklighet och de utmaningar vi står inför

Anna Malmberg, Projektledare, Hyresbostäder i Norrköping

Relevanta föreläsningar för alla typer av organisationer (från startup till myndighet) där man inspireras att använda både nya och bekräftade insikter redan i nästa projekt

Jenny Conradsson, Projektledare, Umeå kommun

Stor bredd och mycket applicerbart även på min "ickesäljverksamhet"

Kent Öberg, Kommunikatör, Utrikesdepartementet

Plats: Clarion Post

Webbdagarna intar för femte året i rad Göteborgs bästa eventarena – Clarion Post. Perfekt läge vid Centralstationen, modern inredning, gott om eluttag, laddningsstationer till din mobil och fantastisk logistik gör hela vistelsen till en sömlös upplevelse. Det finns även gott om tysta avdelningar där du kan ringa ett samtal, svara på mail eller ta ett enskilt möte.

Vi har arrangerat Webbdagarna sedan 2005 och vet hur vi får våra besökare att trivas.

 

Anmäl dig nu och spara 2 000 kronor på ordinarie pris »

Våra partners under Webbdagarna Göteborg 2016

Webbdagarna Göteborg 21-22 september 2016 – Västsveriges mest hyllade event om digitala affärer

Mogul

Mogul

På Mogul har vi en envis ambition – att skapa digitala lösningar som gör livet enklare, på jobbet och privat. Ju mer beroende vi människor blir av teknik, desto viktigare är det att vi tänker på att den är effektivt och användarvänlig. Det är vad vi försöker åstadkomma, varje dag, med hjälp av en ovanlig kombination av kunnande om användbarhet, design och teknik. 

http://www.mogul.com/
Webbdagarna Göteborg 21-22 september 2016 – Västsveriges mest hyllade event om digitala affärer

Creuna

Creuna

Creuna är Sveriges största webbyrå. Vi är en fullservicebyrå inom digitala medier och har 350 medarbetare i Sverige, Finland, Norge och Danmark. I Stockholm är vi 125 medarbetare som arbetar med koncept, design samt teknisk utveckling av digitala lösningar och bland våra kunder finns Arla, Liseberg, Volvia, Mölnlycke Health Care, Praktikertjänst, ASSA ABLOY, Karolinska Universitetssjukhuset, Libresse och Stockholms stad. 

Lär känna oss ännu bättre på www.creuna.se/webbdagarna

http://www.creuna.se/
Webbdagarna Göteborg 21-22 september 2016 – Västsveriges mest hyllade event om digitala affärer

Försäkringskassan

Försäkringskassan

Vi är tryggare tillsammans! Den idén har skapat Försäkringskassan.
 
Vår IT-avdelning har drygt 900 anställda över hela Sverige och jobbar med att utveckla och drifta allt IT-stöd som behövs för att administrera socialförsäkringen. Vi ska vara en av de centrala aktörerna i utvecklingen av tekniska lösningar för svenska myndigheter. Vi ligger långt framme när det gäller digitalisering och genom att ständigt utveckla oss själva och genom samverkan med andra vassa IT-aktörer ska vi komma ännu längre. 
https://www.forsakringskassan.se
Webbdagarna Göteborg 21-22 september 2016 – Västsveriges mest hyllade event om digitala affärer

Afonso

Afonso

Afonso tar med design, koncept och utveckling fram kreativa och nyskapande lösningar inom webb, mobila applikationer och digital media.  Genom att förstå våra kunders affärsmodeller, system och marknader utvecklar och konkretiserar vi idéer och koncept.

http://www.afonso.se
Webbdagarna Göteborg 21-22 september 2016 – Västsveriges mest hyllade event om digitala affärer

Svea Ekonomi

Svea Ekonomi

WebPay - den kompletta betalväxeln för dig som vill ge dina kunder en större valfrihet.

Med WebPay kan du ta betalt med Kort, Faktura, Direktbank, Delbetalning, Mobil eller Plånbok.

http://www.sveawebpay.se/
Webbdagarna Göteborg 21-22 september 2016 – Västsveriges mest hyllade event om digitala affärer

Valtech

Valtech

I allt det vi gör fokuserar vi på att skapa värde genom att förena strategi, kreativitet och teknik. Vi tror på lättrörliga arbetssätt och nära samarbeten. Du hittar oss i Stockholm, Göteborg och Malmö. Men också i New York, London och Sydney. I Sverige är vi just nu 230 personer. Vi samlar olika specialister under ett och samma tak, var och en bäst på sin sak. Det är i mötet mellan människor som magin uppstår. 

http://www.valtech.se
Webbdagarna Göteborg 21-22 september 2016 – Västsveriges mest hyllade event om digitala affärer

beebyte

beebyte

Högpresterande, lätthanterliga och skalbara virtuella servrar hostade i Sverige. Med över ett decennium i cloud och hosting -branschen vet personalen på beebyte hur man bygger snabba, stabila och konkurrenskraftiga molnlösningar som finns där dygnet runt för att leverera stabila tjänster till våra kunder.

https://www.beebyte.se/
Webbdagarna Göteborg 21-22 september 2016 – Västsveriges mest hyllade event om digitala affärer

Afonso

Afonso

Afonso tar med design, koncept och utveckling fram kreativa och nyskapande lösningar inom webb, mobila applikationer och digital media.  Genom att förstå våra kunders affärsmodeller, system och marknader utvecklar och konkretiserar vi idéer och koncept.

http://www.afonso.se
Webbdagarna Göteborg 21-22 september 2016 – Västsveriges mest hyllade event om digitala affärer

Flarie

Flarie

Flarie är en app där användarna spelar roliga enkla spel tillsammans med andra och tävlar om riktiga priser. Appen innehåller massvis med olika spel som inför varje ny tävling kan designas om och anpassas efter företag eller organisationer som vill få en ung målgrupp att umgås med deras varumärke i en positiv miljö.

http://www.flarie.com