Webbdagarna CMO Summit 3 juni i Stockholm

Den 3 juni samlades marknadschefer från några av Sveriges största varumärken på premiären av Webbdagarna CMO Summit.

CMO Summit var ett samarbete mellan Internetworld och utbildningsföretaget Hyper Island, kända för din speciella och beprövade metodik för lärande – och resultatet blev ett interaktivt och inspirerande program med fokus på hur man som marknadschef kan använda och förstå de digitala möjligheterna bättre.

Vi vill rikta ett varmt tack till dig som deltog. Vi hoppas att du upplevde det som givande och lovar att göra nästa CMO Summit till en ännu bättre källa för kunskap och nätverkande för dig som jobbar på strategisk nivå med marknadsföring.

Har du förslag på hur vi kan förbättra oss är du välkommen att skicka ett mail till webbdagarna@idg.se. Vi är mycket intresserade av din åsikt.

Möt dagens fantastiska talare!

Karin Zingmark

Karin Zingmark

Strategisk rådgivare inom digital kommunikation och ledarskap

Karin Zingmark

Karin har omkring tjugo års erfarenhet av att driva förändring på temat kommunikation och ledarskap i en uppkopplad värld. Genom åren har Karin haft ledande befattningar inom IT, tech- och mediabranschen, senast i rollen som marknadschef på Microsoft i Sverige. Med nyfikenhet som drivkraft, mod att testa nytt och utforska och stort engagemang för digitalisering säkerställer Karin att utnyttja de möjligheter som uppstår i en uppkopplad värld.

Niklas Myhr

Niklas Myhr

Social Media & Global Marketing Professor

Niklas Myhr

Niklas Myhr har en Ph.D. i marknadsföring från University of Virginia och har undervisat Internet/Social Media Marketing sedan 1999 vid Tulane University i New Orleans, American University i Washington DC samt nu vid Chapman University i Kalifornien. Dr Myhr utsågs nyligen till den 6:e mest kunniga professorn inom sociala medier i Amerika.

Dr Myhr har tidigare arbetat för IFL Executive Education i Europa, USA och Kina. Han har också en Civilingenjörsexamen i Industriell Ekonomi från Linköpings Universitet och är en tvåfaldig Hans Werthénfondsstipendiat. Läs mer om Niklas Myhr på http://NiklasMyhr.com

Mikael Ahlström

Mikael Ahlström

Serieentreprenör och grundare av SUP46

Mikael Ahlström

Mikael Ahlström, founder of SUP46, Britny and Sproutpark among others. He talks about communication not being linear anymore and gives kind of a guided tour through the most important digital areas - mobile, viral, networks etc and demystifies some buzwords.

www.hyperisland.com/community/people/mikael-ahlstrom

Magnus Höij

Magnus Höij

Chefredaktör Internetworld

Magnus Höij

Magnus Höij är chefredaktör på Internetworld.se och en av landets mest anlitade föredragshållare och moderatorer inom områden där teknik och affärer möts. Han har bevakat teknik- och affärsutvecklingen under många år, både på tidningen Computer Sweden och nu som chefredaktör på Internetworld.

Magnus Höij på Twitter: @magnushoij

Åsa Bergquist Håål

Åsa Bergquist Håål

Expert på förändring och affärsutveckling i en digital kontext

Åsa Bergquist Håål

Åsa Bergquist Håål is a facilitator and consultant in organizational and business development. She has worked with a wide range of organizations and businesses, in Sweden and globally, helping to leed complex change processes in the context of digital shift and disruption.

Håll dig uppdaterad om nästa CMO Summit – lämna din e-post här

Du förbinder dig inte till någonting i detta läge och din e-postadress kommer inte att föras vidare till någon extern part.

Mycket bra föreläsare, bra workshops, inspirerande men också en del konkreta tips på hur komma vidare/komma igång, vilket inte alltid är så vanligt

Anna Nyberg, Brand Marketing Manager, Haglöfs Scandinavia

Inspirerande och tankeväckande!

Charlotte Banning, Marknadsplanering, Telia

Våra partners under Webbdagarna CMO Summit

Webbdagarna CMO Summit 3 juni i Stockholm

Capgemini

Capgemini

Capgemini is one of the world's foremost providers of consulting, technology, outsourcing services and local professional services. Present in over 40 countries with more than 130,000 employees, the Capgemini Group helps its clients transform in order to improve their performance and competitive positioning.
 
We offer an array of integrated services that combine top-of-the-range technology with deep sector expertise and a strong command of our four key businesses.

http://www.se.capgemini.com/
Webbdagarna CMO Summit 3 juni i Stockholm

SDL

SDL

SDL  allows companies to optimize their customers’ experience across the entire buyer journey. Through its web content management, analytics, social intelligence, campaign management and translation services, SDL helps organizations leverage data-driven insights to understand what their customers want, orchestrate relevant content and communications, and deliver engaging and contextual experiences across languages, cultures, channels and devices. 

SDL has over 1,500 enterprise customers, over 400 partners and a global infrastructure of 70 offices in 38 countries. We also work with 72 of the top 100 brands. For more information, please visit

 

http://www.sdl.com/
Webbdagarna CMO Summit 3 juni i Stockholm

ExactTarget

ExactTarget

ExactTarget is a leading global provider of cross-channel interactive marketing SaaS solutions across email, mobile, social, and websites. ExactTarget’s Interactive Marketing Hub™ provides marketers with a unified view of each individual consumer—across all channels to drive customer engagement, increase sales, and improve return on marketing investment.

http://www.exacttarget.com/
Webbdagarna CMO Summit 3 juni i Stockholm

Oracle | Responsys

Oracle | Responsys

The worlds most respected consumer brands use Oracle Responsys marketing cloud software and services to build individual relationships at a massive scale by orchestrating personalized marketing across email, mobile, social, display, and the web. They rely on Oracle Responsys to drive more revenue and improve the customer experience at every interaction. Visit responsys.com.

http://www.responsys.com/
Webbdagarna CMO Summit 3 juni i Stockholm

Adobe

Adobe

Oavsett om det är en app för smarttelefon eller surfplatta, ett spel, en video, en digital tidskrift, en webbsida eller en onlineupplevelse är chansen stor att den skapades med hjälp av Adobe-teknik. Våra verktyg och tjänster ger kunderna möjlighet att ta fram banbrytande digitalt material, distribuera det i olika medier och sedan kontinuerligt mäta och optimera materialet utifrån uppgifter om användarna. Genom att tillhandahålla kompletta lösningar för skapande av digitala medier och datadriven marknadsföring hjälper vi företag att förbättra kommunikationen, stärka sina varumärken och i slutänden göra bättre affärer.

Inom området digitala medier är Adobes redigeringslösningar branschledande, vilket gör att våra kunder effektivare kan producera, distribuera och tjäna pengar på digitalt material. Inom digital marketing tillhandahåller Adobe de mest innovativa lösningarna för att optimera reklamkampanjer och maximera avkastningen på marknadsföringsbudgeten.

http://www.adobe.com/se/
Webbdagarna CMO Summit 3 juni i Stockholm

IBM

IBM

IBM är ett kognitivt lösnings och molnplattforms -företag som arbetar med digital transformation av företag och branscher. Med verksamhet i över 170 länder och med innovation som en central del av sin strategi levererar IBM branschanpassade lösningar inom kognition, moln, big data och analys, säkerhet, mobilitet och samverkan. Kom och träffa oss så berättar vi mer om vad vi kan göra för dig!

https://www.ibm.com/se-sv/
Webbdagarna CMO Summit 3 juni i Stockholm

Powa

Powa

PowaTag gives free rein to consumer impulses

 

PowaTag transforms consumer shopping behaviour. It combines the instant gratification of real world shopping, with the speed, convenience and informative nature of internet retailing. PowaTag is a one touch checkout on the go.

-        Easy downloadable free consumer app

-        Easy to integrate with existing retail systems

-        No third party payment provider

-        Fully PCI certified

-        Simplify and accelerate the mobile purchase experience

-        Monetise media channels in new and ground-breaking ways

-        Revolutionise customer engagement with personalised geo

 

PowaTag can be online, in print, or even embedded as an Audio Tag. By pointing at a poster, magazine ad or an online video- or simply by capturing an audio tone a consumer can buy a product instantly on the move.

http://uk1.powa.com/
Webbdagarna CMO Summit 3 juni i Stockholm

Hyper Island

Hyper Island

Hyper Island enables companies and individuals to develop, grow and rise to the challenges of tomorrow's transformative technology.

http://www.hyperisland.com/