Webbdagarna Academy – fördjupande och lärorika kurser inom digitala ämnen

Webbdagarna Academy har på rekordfart blivit en ledande skola för svenska företag och organisationer inom digitala ämnen. Tillsammans med Sveriges bästa kursledare och auktoriteter från den digitala arenan arrangerar vi nyskapande, djupgående och mycket lärorika heldagskurser med max 15 deltagare per tillfälle. Kort sagt: det är här vi tar inspirationen från Webbdagarna och förvandlar den till konkret kunskap – som lyfter dig, ditt CV och ditt företag till helt nya nivåer.

Sedan starten i januari 2015 har vi haft hundratals mycket nöjda kursdeltagare. Välkommen du också!

Möt några av våra kursledare

Emina Dervisevic

Emina Dervisevic

Analytics och digitalstrategi expert

Emina Dervisevic

Emina är en sann expert inom webbanalys och digital strategi, med mer än 10 års erfarenhet inom området. Emina har tidigare arbetat på Google som Google Analytics produktspecialist, drivit en webb analytics-byrå och har idag sin egen konsultverksamhet där företag kan få hjälp med sin digitala närvaro och marknadsföring.

Katarina Strömberg

Katarina Strömberg

Chefredaktör Internetworld & Kursledare Webbdagarna Academy: Att skriva för webben

Katarina Strömberg

Katarina är Internetworlds egen chefredaktör. Hon har jobbat som journalist i över 20 år och vet allt om hur man når ut med sina texter på webben till rätt målgrupp och hur man formulerar sig för att locka till mer läsning. Hon är dessutom en mycket erfaren moderator och är pedagogisk som få. När Katarina inte jobbar med Internetworld eller modererar så leder hon vår mycket omtyckta skrivkurs.

Peter Svenonius

Peter Svenonius

Kursledare: Marketing Automation

Peter Svenonius

Peter är en uppskattad Webbdagarna-talare som i dag arbetar på Humagic Group. Han är en riktig eldsjäl och expert inom Marketing Automation och just den person som har svar på alla dina frågor. Han leder i dag vår Introduktionskurs i Marketing Automation.

Martin Fältström

Martin Fältström

Grundare av Black Hounds Production

Martin Fältström

Martin är en passionerad och oerhört uppskattad kursledare, som producerar rörligt material sju dagar i veckan i egenskap av grundare av Black Hounds Production. Han har dessutom tidigare varit IDG:s marknads- och kommunikationschef i 15 år och vet därför ett och annat om hur man når ut med sin kommunikation till rätt målgrupp. I korthet: en bättre videokursledare finns nog inte.

Johan Hägerström

Johan Hägerström

Grundare, VRSverige

Johan Hägerström

Johan började blogga för VRSverige.se redan 2013, precis efter att VR-headsetet Oculus Rift hade börjat sin resa med en Kickstarter-kampanj. Har var en av de första i Sverige som fick tillgång till Oculus Rifts developers kit. Johan har ett brinnande intresse för Virtual Reality, och vill dela med sig av allt spännande han läser om eller provar själv. Johan är särskilt intresserad av hur VR har potential att förändra samhället i allt från effektivare utbildningar till empati och sociala interaktioner. Johan blir ofta inbjuden till paneldebatter och som föreläsare inom Virtual Reality i sin roll som chefredaktör för VRSverige.se.

Michael Wahlgren

Michael Wahlgren

Grundare, Pineberry

Michael Wahlgren

Med sina snart 15 år inom sökmotormarknadsföring är Michael Wahlgren en expert inom området och vid sidan av VD-rollen på Pineberry ägnas mycket tid åt att föreläsa. Michael är även författare av populära SEO-boken Guldläge på nätet.

Fler kurser lanseras löpande. Lämna din e-post här så håller vi dig uppdaterad

Du förbinder dig inte till någonting i detta läge och din e-postadress kommer inte att föras vidare till någon extern part.

Några av våra favoritkommentarer från tidigare deltagare

Tack för alla användbara konkreta tips som jag kan ta med mig till verksamheten

Marianne Lindgren, Marknadsansvarig, Visit Hemavan Tärnaby, deltagare på "Att skriva för webben"

Mycket professionellt genomfört arrangemang. Bra kommunikation innan och en bra balans mellan föreläsning, övningar och diskussioner. Jag hade inte klarat certifieringen utan kursen. Så supernöjd!

Helena Granath, webbredaktör på Innovatum, deltagare på certifieringskursen i Analytics

Jag satt och höll mig från att gå och kissa i en timme bara för att jag inte ville missa något Katarina sa. SÅ bra var skrivkursen!

Lovisa Staberg, kommunikatör, Tekniska verken i Linköping, deltagare på skrivkursen

Härlig grupp, bra kursledare, fin stämning och MYCKET LÄRORIKT!

Therese Bergstrandh, marknadsansvarig på Protech, deltagare på Certifieringskursen i Analytics

Emina är en superduktig och pedagogisk kursledare som verkar kunna ALLT om Google Analytics. Fick svar på alla mina frågor!

Lukas Löfgren, affärsutvecklare Apollo.se, deltagare på certifieringskursen i Analytics

Tack för en bra kurs Emina! Klarade provet på 89% så kursen funkar verkligen

Johan Johansson, Webbutvecklare, Norrköpings kommun, deltagare på certifieringskursen i Analytics

Mycket kunskap på kort tid = bra!

Klara Sjöström, Webbredaktör på Kulturrådet, deltagare på introkursen i Analytics

Matig introkurs för alla som vill lära sig grunderna av ett riktigt proffs

Anna Blom, frilansjournalist inom mode, deltagare på introkursen i Analytics

En kurs som rymde det mesta; konkreta tips, inspiration och bra kursledare

Sandra Hedberg, Webbkommunikatör, KPMG, deltagare på skrivkursen

Jättebra och rolig kurs med duktig och inspirerande kursledare

Linn Elgstrand, webmaster på MUCF, deltagare på SEO-kursen

Innehållet var relevant för mig som användare utan förkunskaper; bra praktiska exempel, mycket som jag kan ta med mig in i mitt arbete

Elke Welzbacher, webbredaktör på Skolverket, deltagare på introkursen i Analytics

Massor av praktiska tips och inspiration för att skriva bättre på webben

Maria Appelqvist, Webbsamordnare, Svenskt Näringsliv Försäkringsinformation för arbetsgivare, deltagare på skrivkursen

Mycket bra kurs och jag och alla deltagare är mycket nöjda. Kursledaren gjorde ett fantastiskt bra jobb och var väl förberedd

Åsa Stanaway, Försäljningschef, Västmanlands kommuner och landsting – som beställde en företagsintern kurs av oss

En av de bättre kurser jag gått

Karin Runge, Koordinator digitala medier, Telge AB, deltagare på "Filma med iPhone & iPad"

Kursen överträffade mina förväntningar!

Marika Trygg, Projektledare, ICA Reklam, deltagare på vår Marketing Automation-kurs

Inspirerande, Katarina var fantastisk!

Helene Linder, KPMG, deltagare på "Att skriva för webben"

Inspirerande, nu vet jag bättre hur jag ska gripa an mina texter

Karin Andersson, Knowledge Manager, KPMG, deltagare på "Att skriva för webben"

En riktigt bra dag! Fick med mig massor av nya insikter och inspiration! Hjärnan går på högvarv nu med tankar och idéer på hur vi kan ändra våra strategier för sociala medier

Malin Burlin Lundmark, Kommersiellt ansvarig, Skellefteå Airport, deltagare på vår sociala medier-kurs

Det praktiska

Kursen arrangeras i mediehuset IDG:s nya lokaler på Magnus Ladulåsgatan 65 i Stockholm och har max 15 platser. Vi tar väl hand om dig under dagen – en ordentlig frukost, utsökt lunch (på den prisade restaurangen Usine) och eftermiddagsfika ingår i kursavgiften. Under 2016 gav 100 procent av våra deltagare toppbetyg till maten och servicen på Webbdagarna Academy.