Webbdagarna Academy – fördjupande och lärorika kurser inom digitala ämnen

Webbdagarna Academy har på rekordfart blivit en ledande skola för svenska företag och organisationer inom digitala ämnen. Tillsammans med Sveriges bästa kursledare och auktoriteter från den digitala arenan arrangerar vi nyskapande, djupgående och mycket lärorika heldagskurser med max 15 deltagare per tillfälle. Kort sagt: det är här vi tar inspirationen från Webbdagarna och förvandlar den till konkret kunskap – som lyfter dig, ditt CV och ditt företag till helt nya nivåer.

Sedan starten i januari 2015 har vi haft hundratals mycket nöjda kursdeltagare. Välkommen du också!

Möt några av våra kursledare

Emina Dervisevic

Emina Dervisevic

Analytics och digitalstrategi expert

Emina Dervisevic

Emina är en sann expert inom webbanalys och digital strategi, med mer än 10 års erfarenhet inom området. Emina har tidigare arbetat på Google som Google Analytics produktspecialist, drivit en webb analytics-byrå och har idag sin egen konsultverksamhet där företag kan få hjälp med sin digitala närvaro och marknadsföring.

Emma Blom

Emma Blom

VD på Social Industries

Emma Blom

Emma är VD på Social Industries och är en av landets mest kunniga personer inom sociala medier. Hon jobbar dag och natt med att utveckla några av landets största varumärkens digitala närvaro – både organiskt och genom annonsering. Hon är dessutom en inspirerande kursledare som garanterat kommer att ge dig nya perspektiv på hur man lyckas i det nya sociala medier-landskapet. Hon leder i dag vår sociala medier-kurs.

Katarina Strömberg

Katarina Strömberg

Chefredaktör Internetworld & Kursledare Webbdagarna Academy: Att skriva för webben

Katarina Strömberg

Katarina är Internetworlds egen chefredaktör. Hon har jobbat som journalist i över 20 år och vet allt om hur man når ut med sina texter på webben till rätt målgrupp och hur man formulerar sig för att locka till mer läsning. Hon är dessutom en mycket erfaren moderator och är pedagogisk som få. När Katarina inte jobbar med Internetworld eller modererar så leder hon vår mycket omtyckta skrivkurs.

Urban Lindstedt

Urban Lindstedt

Kursledare: Så lyckas du med din e-handel

Urban Lindstedt

Urban har bevakat webbutvecklingen sedan år 2000. Han har skrivit böckerna Sökmotormarknadsföring och E-handlarens handbok. Han har i flera år skrivit om e-handel för internetworld.se och är redaktör för nyhetsbrevet Jajja Magazine som bevakar digital marknadsföring. Urban driver också sedan sex år tillbaka nätbutiken Miguru.se och föreläser land och rike runt om e-handel. Han leder i dag Webbdagarna Academys E-handelskurs.

Peter Svenonius

Peter Svenonius

Kursledare: Marketing Automation

Peter Svenonius

Peter är en uppskattad Webbdagarna-talare som i dag arbetar på Humagic Group. Han är en riktig eldsjäl och expert inom Marketing Automation och just den person som har svar på alla dina frågor. Han leder i dag vår Introduktionskurs i Marketing Automation.

Fler kurser lanseras löpande. Lämna din e-post här så håller vi dig uppdaterad

Du förbinder dig inte till någonting i detta läge och din e-postadress kommer inte att föras vidare till någon extern part.

Några av våra favoritkommentarer från tidigare deltagare

Mycket professionellt genomfört arrangemang. Bra kommunikation innan och en bra balans mellan föreläsning, övningar och diskussioner. Jag hade inte klarat certifieringen utan kursen. Så supernöjd!

Helena Granath, webbredaktör på Innovatum, deltagare på certifieringskursen i Analytics

Jag satt och höll mig från att gå och kissa i en timme bara för att jag inte ville missa något Katarina sa. SÅ bra var skrivkursen!

Lovisa Staberg, kommunikatör, Tekniska verken i Linköping, deltagare på skrivkursen

Härlig grupp, bra kursledare, fin stämning och MYCKET LÄRORIKT!

Therese Bergstrandh, marknadsansvarig på Protech, deltagare på Certifieringskursen i Analytics

Emina är en superduktig och pedagogisk kursledare som verkar kunna ALLT om Google Analytics. Fick svar på alla mina frågor!

Lukas Löfgren, affärsutvecklare Apollo.se, deltagare på certifieringskursen i Analytics

Tack för en bra kurs Emina! Klarade provet på 89% så kursen funkar verkligen

Johan Johansson, Webbutvecklare, Norrköpings kommun, deltagare på certifieringskursen i Analytics

Mycket kunskap på kort tid = bra!

Klara Sjöström, Webbredaktör på Kulturrådet, deltagare på introkursen i Analytics

Matig introkurs för alla som vill lära sig grunderna av ett riktigt proffs

Anna Blom, frilansjournalist inom mode, deltagare på introkursen i Analytics

En kurs som rymde det mesta; konkreta tips, inspiration och bra kursledare

Sandra Hedberg, Webbkommunikatör, KPMG, deltagare på skrivkursen

Jättebra och rolig kurs med duktig och inspirerande kursledare

Linn Elgstrand, webmaster på MUCF, deltagare på SEO-kursen

Innehållet var relevant för mig som användare utan förkunskaper; bra praktiska exempel, mycket som jag kan ta med mig in i mitt arbete

Elke Welzbacher, webbredaktör på Skolverket, deltagare på introkursen i Analytics

Massor av praktiska tips och inspiration för att skriva bättre på webben

Maria Appelqvist, Webbsamordnare, Svenskt Näringsliv Försäkringsinformation för arbetsgivare, deltagare på skrivkursen

Mycket bra kurs och jag och alla deltagare är mycket nöjda. Kursledaren gjorde ett fantastiskt bra jobb och var väl förberedd

Åsa Stanaway, Försäljningschef, Västmanlands kommuner och landsting – som beställde en företagsintern kurs av oss

En av de bättre kurser jag gått

Karin Runge, Koordinator digitala medier, Telge AB, deltagare på "Filma med iPhone & iPad"

Det praktiska

Samtliga våra kurser äger rum i mediehuset IDG:s nya lokaler på Magnus Ladulåsgatan 65 i Stockholm. Kurserna har max 15 platser. Vi tar väl hand om dig under hela dagen – god frukost, lunch och generös eftermiddagsfika ingår alltid i kursavgiften.