Optimera din närvaro och annonsering i sociala medier – heldagskurs 20 april 2017

Välkommen till vår omtyckta sociala medier-kurs. Som deltagare får du svar på hur du skapar relevant innehåll, insikter om de olika sociala kanalerna, hur du optimerar dina poster för maximal spridning och hur du kan tänka för att skapa en långsiktig strategi som bidrar till hela verksamhetens affärsmål. Du får dessutom ovärderliga experttips på hur du optimerar och mäter din annonsering på Facebook och Instagram. I korthet: vi hjälper dig att få ut mer av de resurser du investerar i sociala medier.

För dig som arbetar strategiskt eller operativt med sociala medier

Kursen vänder sig till dig som jobbar med ett varumärke i sociala medier – framförallt inom B2C. Du har ambitionen att ta er närvaro till nästa nivå och vill veta hur, både med hjälp av innehåll och en smart och modern medieplanering. Du arbetar förmodligen med marknadsföring eller kommunikation, antingen som operativt eller strategiskt ansvarig eller både och.

 

Anmäl dig innan det blir fullt »

Den här kursen passar även mycket bra att genomföras företagsinternt.

 

"En riktigt bra dag! Fick med mig massor av nya insikter och inspiration! Hjärnan går på högvarv nu med tankar och idéer på hur vi kan ändra våra strategier för sociala medier" – Malin Burlin Lundmark, Kommersiellt ansvarig, Skellefteå Airport

 

Det här kommer du att lära dig under kursen

  Hur du skapar relevant innehåll i sociala medier

  Vad du behöver veta om de olika kanalerna för att sprida ditt innehåll

  Att optimera din insats för maximal output

  Framgångsreceptet för att skapa en hållbar sociala medier-strategi

  Hur du optimerar din medieinvestering i sociala medier

 Hur du sätter upp rätt mål och KPI:er för just ditt material

 

Kursledare: Emma Blom

Emma är VD på Social Industries och är en av landets mest kunniga personer inom sociala medier. Hon jobbar dag och natt med att utveckla några av landets största varumärkens digitala närvaro – både organiskt och genom annonsering. Hon är dessutom en inspirerande kursledare som garanterat kommer att ge dig nya perspektiv på hur man lyckas i det nya sociala medier-landskapet.

 

Här är dagens program
 

08:30-09:00 – Registrering med frukost
  • Registrering i receptionen på IDG´s nya kontor på Magnus Ladulåsgatan 65.
09:00-10:30 – Session I – Från radiojinglar till Snapchat
  • Hur sociala medier har tvingat företag att tänka om och tänka rätt
  • Skillnader mellan traditionell marknadsföring och marknadsföring för sociala medier
  • Hur når man sin målgrupp?
  • Hur engagerar man sin målgrupp?
 
10:30-10:45 – Förmiddagsfika

 

10:45-11:45 – Session II – KPI:er och mätning
  • Därför ska du mäta allt du gör
  • Hur man sätter upp relevanta KPI:er
  • Gör misstag – men inte samma misstag två gånger!
     
11:45-13:00 – Lunch (en väldigt god lunch)

 

13:00-14:00 – Session III – Framgångsreceptet för att sälja i sociala medier
  • Öka din trafik och konvertering med enkla verktyg
  • Skapa säljande innehåll och utvärdera tillsammans
14:00-15:00 – Session IV – Interagera med andra – en ofrånkomlig del av en sociala medier-strategi
  • De dolda sociala nätverken – vad betyder de för min verksamhet
  • En omformulering av de mest grundläggande målsättningarna för marknadsföring
  • En övning i en helt ny verklighet
 
15:00-15:15 – Eftermiddagsfika (frukt och smarriga bakverk)

 

15:15-16:00 – Session V – När har jag lyckats?
  • Så utvärderar du din insats i sociala medier
16:00-17:00 – Session VII – Labb: få experthjälp med din annonsering
  • Vår expert hjälper dig att komma igång med annonseringen
  • Gör rätt från början
  • Sätt upp konkreta mål och KPI:er
  • Få svar på alla dina frågor
     

Det praktiska

Kursen arrangeras i mediehuset IDG:s nya lokaler på Magnus Ladulåsgatan 65 i Stockholm och har max 15 platser. Vi tar väl hand om dig under dagen – en ordentlig frukost, utsökt lunch (på den prisade restaurangen Usine) och eftermiddagsfika ingår i kursavgiften. Under 2016 gav 100 procent av våra deltagare toppbetyg till maten och servicen på Webbdagarna Academy.
 

Specialpris för dig som deltagit på Webbdagarna tidigare! Anmäl dig nu »

"Grymma konkreta tips med teoretisk förankring, bra lärorika övningar!" – Anna Söderblom, Sociala medier-ansvarig på Svensk Fastighetsförmedling

 

Kursen arrangeras i samarbete med