Introduktionskurs i LinkedIn – kom igång med social selling
Heldagskurs 11 oktober i Stockholm

Varmt välkommen till en konkret introduktionskurs som ger dig strategier, tips och handledning för att göra ditt företags närvaro på LinkedIn till ett viktigt verktyg i marknadsföringen och försäljningen. Som deltagare får du lära dig hur du bygger ditt företags och ditt eget varumärke på LinkedIn, hur du skapar ett relevant nätverk, vilket innehåll du ska skapa och dela samt byggstenarna för att lyckas med social selling.

Vid kursens slut har du fått konkreta insikter och påbörjat de justeringar du behöver göra för att lyckas med din fortsatta LinkedIn-strategi. Du får dessutom med dig en praktisk checklista för att jobba vidare på egen hand och har möjlighet att ställa frågor till kursledaren upp till två veckor efter kursen.

 

För dig som vill sälja och marknadsföra smartare på LinkedIn

Kursen vänder sig till dig som vill veta hur du fullt ut kan använda LinkedIn till att marknadsföra ditt företags tjänster till rätt personer, bygga ditt eget varumärke och utöka ditt nätverk – på ett värdeskapande sätt. Du behöver ett aktivt LinkedIn-konto för att kunna jobba med din profil, ditt nätverk och din närvaro under dagen.

 

Anmäl dig innan det blir fullt » 

99,3% nöjda deltagare hittills på Webbdagarna Academy

 

Det här lär du dig under kursen

 Varför LinkedIn är en viktig kanal i ditt företags digitala närvaro

 Hur du säkerställer företagets och medarbetarnas professionella varumärke på LinkedIn

  Vilken typ av innehåll du ska skapa och dela på LinkedIn

 Hur du utökar ditt nätverk och skapar kontakt med beslutsfattare och beslutspåverkare

 Hur du kan använda LinkedIn för att trigga olika marknadsförings- och säljaktiviteter

 Social selling – hur du kommer igång att skapa din LinkedIn-rutin

 

Kursledare: Peter Svenonius

Peter är en mycket uppskattat Webbdagarna-talare och kursledare som i dag arbetar på Humagic Group. Han har stor erfarenhet av att utbilda inom LinkedIn och är dessutom inspirerande och pedagogisk som få andra.

 

Här är dagens program
 

08:30 – 09:00 – Registrering med frukost
 
09:00 – 10:30 – Varför LinkedIn-närvaron kan vara avgörande för affären
 
10:30 – 10:45 – Förmiddagsfika
 
10:45 – 12:00 – Så gör du din profil sökbar, attraktiv och dialogstartande
 
12:00 – 13:00 – Lunch (en väldigt god lunch)
 
13:00 – 14:00 – Nätverk och digitalt mingel – så hittar och skapar du kontakt med rätt personer
 
14:00 – 15:00 – Så skapar du värde för att positionera dig och ditt företags erbjudande på LinkedIn
 
15:00 – 15:15 – Eftermiddagsfika (frukt och smarriga bakverk)
 
15:15 – 16:30 – Så får du insikter och inleder dialoger
 
16:30 – 17:00 – Summering, checklista och fortsatta tips och tricks
 
 

Det praktiska

Kursen arrangeras i mediehuset IDG:s nya lokaler på Magnus Ladulåsgatan 65 i Stockholm och har max 15 platser. Vi tar väl hand om dig under dagen – en ordentlig frukost, utsökt lunch (på den prisade restaurangen Usine) och eftermiddagsfika ingår i kursavgiften. Under 2016 gav 100 procent av våra deltagare toppbetyg till maten och servicen på Webbdagarna Academy.

 

Specialpris för dig som deltagit på Webbdagarna tidigare! Anmäl dig nu »

99,3% nöjda deltagare hittills på Webbdagarna Academy