Introduktionskurs i konverteringsoptimering
– 12 oktober i Stockholm

För att lyckas på webben måste man vara bra på konvertering – men frågan är hur man gör det på rätt sätt. Som deltagare på vår konverteringskurs får du praktisk kunskap och en inblick i hur webbpsykologi, användarbeteenden, optimeringsverktyg och A/B-testning dramatiskt kan öka din försäljning online. Vi lär dig dessutom hur du skapar relevanta testhypoteser som skapar verkligt resultat över tid. Kursen är ditt startskott för att börja jobba datadrivet på riktigt.
 

För dig som vill komma igång med konvertering

Kursen vänder sig till dig som har ambitionen att komma igång med konverteringsoptimering på allvar – men som först vill vara säker på att du förstår hur alla beståndsdelar hänger ihop och i vilken ände du ska börja.
 

Anmäl dig innan det blir fullt »

100% nöjda deltagare vid förra kurstillfället

 

"Kursen gav en extra inspirationsinjektion och även kunskapen att agera på den!"
– Björn Brolin, Macro Design

 

Det här får du som deltagare lära dig

  Vad konverteringsoptimering är och vilka resultat du kan uppnå

  Hur webbpsykologi och användarbeteenden påverkar din konvertering

  Vilka verktyg som är viktigast och hur du använder dem

  Att komma igång och lyckas med A/B-testning

  Hur du jobbar datadrivet med testresultaten som grund
 

Kursledare: Marianne Stjernvall

Marianne är en av Sveriges ledande specialister inom konvertering och A/B-testning. Hon är även en uppskattad Webbdagarna-talare och webinarledare för Optimizely – som lyckas förklara konverteringens komplexa värld på ett både pedagogiskt och inspirerande sätt. Med Marianne som kursledare är du garanterad att få precis den kunskap du behöver om konvertering. Och lite till.

 

Här är dagens program

 

08:30-09:00 – Registrering med frukost
  • Registrering i receptionen på IDG´s nya kontor på Magnus Ladulåsgatan 65.
09:00-10:30Introduktion till konverteringsoptimering
  • Konverteringsoptimering – Hur allt startade
  • Därför ska du optimera hela kundresan
  • Förväntningar av att börja arbeta med CRO
  • Framgångsmetoder för att lyckas
 
10:30-10:45 – Förmiddagsfika

 

10:45-12:00 – Webbpsykologi: Beteendevetenskap mellan människa och digitala artefakter
  • Online Vs. Offline  Så fungerar vårt fysiska beteende i en digital värld
  • Innehåll och flöden  Beteendevetenskapliga teorier i praktiken
  • Användarcentrerade designteorier
 
12:00-13:00 – Lunch (en väldigt god lunch)
 
 
13:00-14:00Verktygen: från kvantitativa till kvalitativa
  • Google Analytics
  • Heatmaps / polls
  • Inspelningar
  • Mätning av formulär
14:00-15:00 – Allt du behöver veta för att börja A/B-testa
  • Testplanen – från idé till implementation
  • Vad du behöver för att uppnå din testplan
  • Testa på data / agera på data?
  • Vanligaste fallgroparna du ska undvika
 
15:00-15:15 – Eftermiddagsfika (frukt och smarriga bakverk)

 

15:15-16:00 – Inspiration från olika branscher
  • Inspirerande case
  • Interaktiv session där vi bygger ett A/B-test
16:00-16:30 – Summering av dagen
  • Vad du behöver för en fungerande CRO-process i din organisation
  • Vad ska du göra när du är tillbaka på arbetsplatsen och vart hittar du inspiration?

     

Det praktiska

Kursen arrangeras i mediehuset IDG:s nya lokaler på Magnus Ladulåsgatan 65 i Stockholm och har max 15 platser. Vi tar väl hand om dig under dagen – en ordentlig frukost, utsökt lunch (på den prisade restaurangen Usine) och eftermiddagsfika ingår i kursavgiften. Under 2016 gav 100 procent av våra deltagare toppbetyg till maten och servicen på Webbdagarna Academy.
 

Specialpris för dig som deltagit på Webbdagarna tidigare! Anmäl dig nu »

100% nöjda deltagare vid förra kurstillfället