Kom igång med konvertering & optimering
– 23 maj i Stockholm

Alla som jobbar med digitala kanaler vill vara bra på konvertering – men frågan är hur man gör det på rätt sätt. Som deltagare på vår nya konverteringskurs får du praktisk kunskap och en inblick i hur webbpsykologi, optimeringsverktyg, analysmodeller och A/B-testning dramatiskt kan öka din försäljning online. Vi lär dig dessutom hur du skapar relevanta testhypoteser som skapar verkligt resultat över tid. Kursen bygger på en beprövad metodik och är skräddarsydd för att ge dig en kick-start i konvertering.
 

För dig som vill komma igång med konvertering

Kursen vänder sig till dig som har ambitionen att komma igång med konverteringsoptimering men vill först få en överblick av begreppets alla beståndsdelar och veta i vilken ände du ska börja.
 

Anmäl dig innan det blir fullt

100% nöjda deltagare vid förra kurstillfället

 

Det här får du som deltagare lära dig

  Vad konverteringsoptimering är och hur du lyckas med det

  Grunderna inom webbpsykologi och varför det är avgörande för din konvertering

  Att identifiera dina största konverteringshinder – mer kända som ”Conversion Killers”

  Hur din verktygslåda för konverteringsoptimering borde se ut

  Varför, när, hur och vad du ska A/B-testa samt vilka verktyg du behöver

  Att skapa relevanta testhypoteser som kan öka din försäljning
 

Kursledare är John Ekman – Sveriges främsta konverteringsexpert

John är grundare av Conversionista! och är en uppskattad talare som bland annat har modererat Webbdagarnas kunskapsspår om konvertering. Han brinner för att optimera affärsutfallet för onlineföretag genom att förbättra konverteringsgraden.
 

Här är dagens program

 

08:30-09:00 – Registrering med frukost
  • Registrering i receptionen på IDG´s nya kontor på Magnus Ladulåsgatan 65.
09:00-10:30 – Session I - Introduktion till konverteringsoptimering
  • Det här är konverteringsoptimering i dag
  • Därför måste du optimera
  • Vilka resultat kan du uppnå?
  • Framgångsreceptet för att lyckas med dina optimeringsprojekt
 
10:30-10:45 – Förmiddagsfika

 

10:45-12:00 – Session II – Webbpsykologi
  • Så fungerar hjärnan online
  • Hur skapar du innehåll och flöden som spelar på grundläggande motivationsfaktorer?
  • Lär dig skapa digitala upplevelser som passar dina användares beteenden
 
12:00-13:00 – Lunch (en väldigt god lunch)
 
 
13:00-14:00 – Session III - Conversion Tools
  • Vi går igenom konverteringsoptimerarens verktygslåda:
  • Google Analytics
  • Eyetracking
  • Session replay tools
  • Andra användbara verktyg för konverteringsoptimering
14:00-15:00 – Session IV – Kom igång med A/B-testing
  • A/B-testningens grunder
  • Vad du behöver för att kunna A/B-testa
  • Vad, när och hur du ska A/B-testa
 
15:00-15:15 – Eftermiddagsfika (frukt och smarriga bakverk)

 

15:15-16:00 – Session V – A/B-testcase och testhypoteser
  • Genomgång av inspirerande testcase
  • Så skapar du testhypoteser
  • Testa dina egna hypoteser
16:00-16:30 – Session VI – Summering + vägen framåt
  • Vi summerar kursen och dagens insikter
  • Vad är nästa steg? Vi guidar dig rätt
16:30-17:30 – Session VII – Frivillig session: Live critique
  • Stanna kvar och få direkt feedback på din egen sajt från Sveriges främsta konverteringsexpert
     

Det praktiska

Kursen arrangeras i mediehuset IDG:s nya lokaler på Magnus Ladulåsgatan 65 i Stockholm och har max 15 platser. Vi tar väl hand om dig under dagen – en ordentlig frukost, utsökt lunch (på den prisade restaurangen Usine) och eftermiddagsfika ingår i kursavgiften. Under 2016 gav 100 procent av våra deltagare toppbetyg till maten och servicen på Webbdagarna Academy.
 

Anmäl dig innan det blir fullt

100% nöjda deltagare vid förra kurstillfället