Så skapar du en content marketing-strategi
– heldagskurs 27 september 2017

Många svenska företag och organisationer jobbar i dag med content marketing för att skapa förtroende och bygga relationer med sin målgrupp. Men problemet är att de flesta slösar pengar, tid och talang på att skapa innehåll som inte får tillräcklig effekt – eftersom de saknar en genomtänkt strategi.

På denna helt nya kurs får du framgångsreceptet för att lyckas på riktigt. Du lär dig hur du kan skapa innehåll som din målgrupp frivilligt vill söka upp och konsumera på din egen plattform och som är anpassat till var i köpresan de befinner sig. Och som dessutom, vänligt men bestämt, knuffar dem vidare längs resan mot ett beslut som gynnar din affär.

I korthet: Vi hjälper dig att skapa en modern, genomtänkt content marketing-strategi som verkligen ger dig den effekt du är ute efter.
 

För dig som behöver ta fram en content marketing-strategi

Kursen är anpassad för dig som arbetar med kommunikation, marknadsföring eller försäljning och behöver ta fram en strategi för ditt företags content marketing – för att säkerställa att ni får tillräcklig effekt av era investeringar i innehåll och marknadsföring.

 

Anmäl dig innan det blir fullt »

Webbdagarna Academy har hittills haft 98% nöjda deltagare

 

Det här kommer du att få lära dig under kursen

  Att förklara content marketing och närbesläktade begrepp som inbound marketing, branded content och native advertising

  Att hitta beteendeförändringar hos målgrupper som bidrar till affärsnytta

  Att förstå målgrupperna och deras resa från tanke till handling och efteråt

  Att välja ämnen som intresserar målgrupperna

  Att välja plattform och formulera en redaktionell idé för den

  Att ta fram en distributions- och konverteringsplan

  Att producera innehåll kostnadseffektivt

Kursledare: Thomas Barregren

Thomas är en av Sveriges främsta experter på content marketing och medgrundare till den strategiska marknadskommunikations-byrån KNTNT. Han är också en flitigt anlitad föreläsare och har bland annat talat på Webbdagarna. Han är också medförfattare till boken Content marketing – Värdeskapande marknadskommunikation. I korthet: en bättre kursledare inom content marketing finns nog inte.

 

Här är dagens program

 
08:30-09:00 – Registrering med frukost
 
09.00 – 09.45 – Content marketing och närbesläktade begrepp
 
09.45 – 10.30 – Affärsmål, målgrupper och beteendemål
 
10.30 – 10:40 – Förmiddagsfika
 
10:40 – 12:00 – Påverkanskartläggning, ämneskartläggning, och prioritera innehåll längs beslutsresan
 
12:00 – 13:00 – Lunch (en väldigt god lunch)
 
13:00 – 14:00 – Plattformsval, distribution och konvertering
 
14:00 – 14:40 – Redaktionell idé och innehållstyper
 
14:40 – 15:00 – Eftermiddagsfika (frukt och smarriga bakverk)
 
15:00 – 15:30 – Tekniken bakom
 
15:30 – 16:30 – Planera, mäta och följa upp
 
16:30 – 17:00 – Summering och frågor

 

Det praktiska

Kursen arrangeras i mediehuset IDG:s nya lokaler på Magnus Ladulåsgatan 65 i Stockholm och har max 15 platser. Vi tar väl hand om dig under dagen – en ordentlig frukost, utsökt lunch (på den prisade restaurangen Usine) och eftermiddagsfika ingår i kursavgiften. Under 2016 gav 100 procent av våra deltagare toppbetyg till maten och servicen på Webbdagarna Academy.
 

Specialpris för dig som deltagit på Webbdagarna tidigare! Anmäl dig nu »

Webbdagarna Academy har hittills haft 98% nöjda deltagare