Introduktionskurs i Google AdWords – 10 maj

Välkommen till en inspirerande och mycket uppskattad heldagskurs för dig som vill lära dig Google AdWords från grunden. Som deltagare får du en teoretisk och praktisk överblick av AdWords som annonseringsplattform och dessutom djupare kunskap om optimering av annonser, kontostruktur, sökordsanalys, uppföljning och viktiga KPI:er. Plus mycket mer.

Kort sagt: vår certifierade kursledare hjälper dig att få ut maximalt av din annonsering i söknätverket.
 

För dig som är ny inom AdWords

Kursen är perfekt för dig som vill lära dig grunderna i hur du på ett kostnadseffektivt sätt sprider ditt varumärke med hjälp av denna kraftfulla kanal – och inte minst bli en bättre beställare om du köper in tjänsten från en byrå. Du behöver inga förkunskaper för att delta då vi börjar från grunden och dyker djupare i ämnet under dagen för en bättre förståelse.

 

Anmäl dig innan det blir fullt »

100% mycket nöjda deltagare hittills!
 

Det här får du som deltagare lära dig

Vilka möjligheter som finns med Google AdWords

Best practice kring kontostruktur och annonser

Hur du bäst fördelar din budget

Att göra en sökordsanalys och sätta upp din strategi

Att optimera landningssidor & kampanjinställningar

Hur du utvärderar och förbättrar din annonsering samt de viktigaste KPI:erna
 

                                         

Kursledare är Michael Berman – certifierad expert på Google AdWords

Michael Berman är Head of SEM på Pineberry och har flera års erfarenhet av digital annonsering från både den svenska och amerikanska marknaden. Utöver sitt arbete på Pineberry föreläser Michael frekvent och är en mycket uppskattad kursledare. Under denna heldag lär han dig hur du använder Google AdWords och ger dig verktygen för lönsam avkastning på din annonsering.

 

Här är dagens program

 

08:30-09:00 – Registrering med frukost
  • Registrering i receptionen på IDG´s nya kontor på Magnus Ladulåsgatan 65.
 
09:00-09:50 – Introduktion till AdWords – Söknätverket
  • Söknätverket i går och i dag
  • AdWords olika delar
  • Hur fungerar annonsering med AdWords?
  • Pengamaskin! – fördelarna med AdWords-annonsering!
 
09:50-10:50 – Analys och strategi
  • Val av sökord för din annonsering – faktorer som avgör
  • Förstå sökbeteendet och rikta din annonsering med matchtyper

     

10:50-11:00 – Förmiddagsfika

 

11:00-11:50 – Kontostruktur och kampanjinställningar
  • Skapa en struktur som möjliggör lönsam annonsering
  • Rätt inställning tjänar du pengar på – vi går igenom de viktigaste inställningarna du behöver ha koll på
 
11:50-13:00 – Lunch (en väldigt god lunch)

 

13:00-13:50 – Annonser och annonstillägg
  • Annonser påverkar din lönsamhet – hur skriver man en säljande annons?
  • Fallgropar du gör bäst i att undvika
  • Ta upp plats i sökresultatet och fånga besökarens uppmärksamhet
  • Skapa vinnande landningssidor – förbättra dina resultat
 
13:50-14:45 – Optimering och Budgivning
  • Optimera dina sökord och positioner – här finns mycket att tjäna
  • Olika bud för olika sökord – lär dig fördela din budget!
  • Hur utesluter jag olönsam trafik ur min annonsering?
  • Belönas som annonsör – betydelse av Quality Score
  • Viktiga metrics du måste känna till för att lyckas med din annonsering
 
14:45-15:00 – Eftermiddagsfika (frukt och smarriga bakverk)

 

15:00-16:00 – Uppföljning & Analys
  • Är din annonsering lönsam? Vad har du för ROAS?
  • Sätt upp och spåra dina mål och KPI:er
  • Köpa in AdWords-hjälp? – Ställ krav på din leverantör!

 

Det praktiska

Kursen arrangeras i mediehuset IDG:s nya lokaler på Magnus Ladulåsgatan 65 i Stockholm och har max 15 platser. Vi tar väl hand om dig under dagen – en ordentlig frukost, utsökt lunch (på den prisade restaurangen Usine) och eftermiddagsfika ingår i kursavgiften. Under 2016 gav 100 procent av våra deltagare toppbetyg till maten och servicen på Webbdagarna Academy.

 

Anmäl dig innan det blir fullt »

100% mycket nöjda deltagare hittills!

 

Kursen arrangeras i samarbete med